منتشر شده در 02 آبان 1402 ساعت 13:00
نویسنده
سجاد کجوری
بیونکا (BeyonCa) یک نشان دانش بنیان چینی است که محصولاتی تمام برقی و مدرن تولید می کند. این نشان به زودی با عربستان به خاورمیانه می آید.
بیونکا (BeyonCa) یک برند جدید چینی است. بنیان گذار آن معاون سابق گروه فولکس واگن، سو ویمینگ است. بیونکا در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و حتی بدون فروش یک خودرو به با ارزش ترین شرکت برای سرمایه گذاری تبدیل شد. بیونکا اعلام کرد که با یک گروه سرمایه گذاری عربستان سعودی قراردادی امضا کرده است. علاوه بر این، بیونکا به بازار خاورمیانه می آید.
جزئیات قرارداد
بیونکا یادداشت تفاهمی برای سرمایه گذاری و همکاری استراتژیک با شرکت هلدینگ گروه الفیصلیه عربستان سعودی (AFG) امضا کرد که یکی از برجسته ترین گروه های سرمایه گذاری در این کشور است. همچنین با خاندان حاکم عربستان سعودی مرتبط است. همراه با AFG ، بیونکا فرصت هایی را برای توسعه، تولید، خرده فروشی، شارژ و غیره برای خودرو های الکتریکی کشف خواهد کرد.
این قرارداد در دفتر مرکزی گروه دانگ فنگ موتور در ووهان چین امضا شد. پیش از این رسانه های چینی گزارش داده بودند که دانگ فنگ خودرو های بیونکا را در چین تولید خواهد کرد. اما این اطلاعات توسط نمایندگان رسمی این برند تایید نشد. گروه دانگ فنگ همچنین یکی از سهامداران سرمایه گذاری استراتژیک بیونکا است. سهامدار دیگر گروه رنو است.
بیونکا همچنین قرارداد همکاری با Q-Auto امضا کرده است. با توجه به اطلاعات موجود، Q-Auto در حال ساخت و اجرای اکوسیستم پیشرو خودرو های الکتریکی چین در خاورمیانه است. این شرکت ها با هم در زمینه مشارکت تجاری در منطقه همکاری خواهند کرد و یک مرکز محلی برای صنعت خودرو های برقی چین ایجاد خواهند کرد.
نماینده روابط عمومی سرمایه گذاری بیونکا برای جزئیات بیشتر در مورد توافق و راه اندازی احتمالی بازار در خاورمیانه گفت: ما فرصت ها را در تحقیق و توسعه، تولید، تجارت، خرده فروشی، شارژ، بیمه، خدمات زیست محیطی و بخش های مرتبط بررسی خواهیم کرد.
اطلاعات بیشتر در مورد بیونکا
بیونکا در سال ۲۰۲۱ توسط Soh Weiming و Christian Klinger تاسیس شد. آنها با هم یک تیم قوی از کارمندان سابق فولکس واگن و دایملر، از جمله هانس یواخیم روتنپیلر، دیرک ون براکل و لوکاس کلمبو را تشکیل دادند. اولین وسیله نقلیه بیونکا در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد که یک کوپه الکتریکی به نام GT Opus 1 است. دارای طول بدنه ۵.۲ متر، باتری ۱۳۰ کیلو وات ساعتی و قیمت اولیه ۱۳۶,۷۰۰ دلار است.
مخاطبان بیونکا افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله هستند. استراتژی برند و موقعیت آن در بازار به پورشه نزدیک است. بیونکا قصد دارد ۱۰۰,۰۰۰ وسیله نقلیه در ۳ تا ۵ سال آینده بفروشد. به نظر می رسد خاورمیانه به یکی از بزرگترین بازار های خودرو های این برند تبدیل شود.
source