KMC T8 پیکاپ پر فروش کرمان موتور است که عرضه آن توجهات زیادی را به سمت پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار جلب کرد.

درباره KMC T8

KMC T8 یکی از محصولات مونتاژی کرمان موتور و جزو معدود پیکاپ های مونتاژی دو دیفرانسیل داخل بازار ایران است.  نام اصلی آن JAC Shuailing T8 بوده و اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی در بازار چین عرضه شده است. این خودرو در سال ۱۳۹۹ وارد بازار ایران شده و به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها، نام آن به کی ام سی T8 تغییر پیدا کرد.KMC T8 بر اساس پلتفرم پیکاپ قدیمی تر جک با نام T6 توسعه داده شده و اساس فنی و زیربندی مشابه با تویوتا هایلوکس دارد. با اینکه اساس فنی KMC T8 با تویوتا هایلوکس مشابه است اما مطمئنا این پیکاپ در بحث کیفیت، فاصله زیادی با پیکاپ های ژاپنی دارد. البته باید مسئله قیمت را هم در نظر گرفت چرا که این خودرو چه در بازار جهانی و چه در ایران، قیمت پایین تری نسبت به پیکاپ های دو دیفرانسیل ژاپنی دارد. در ادامه به بررسی T8 خواهیم پرداخت.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

طراحی بدنه کی ام سی T8

به طور کلی طراحی کی ام سی T8، طراحی منطقی و تاحدی خشن و عضلانی بوده و زبان طراحی پیکاپ های ژاپنی در آن رعایت شده است. در نمای جلو KMC T8، به لطف طراحی خوب چراغ های اصلی و جلو پنجره بزرگ این خودرو شاهد طراحی منطقی و جذاب هستیم که این موضوع کمتر در رقبای این خودرو دیده می شود. از دیگر عوامل جذابیت های ظاهری T8 در این نما می توان به طراحی خوب زیر سپر این خودرو اشاره کرد.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

پیکاپ KMC T8 در نما های جانبی نیز طراحی خوبی را به نمایش می گذارد و از این حیث از بسیاری از پیکاپ های چینی داخل بازار ایران برتری دارد. دو خط طراحی در این نما دیده می شود که از سپر جلو و درب جلو شروع شده و در سپر عقب به یکدیگر می پیوندند. این سبک طراحی باعث شده است طراحی این خودرو در این نما عضلانی تر و کمی اسپرت تر به نظر برسد. کی ام سی T8 در بخش رینگ، از رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طراحی شش پر بهره می برد که زیبایی این خودرو کمک شایانی کرده است.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

در نمای عقب KMC T8 چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند طراحی و گرافیک خوب و اسپرت چراغ های عقب است. از نکات مثبتی که در این بخش می توان اشاره کرد سبک طراحی سپر عقب است که به علت وجود قسمت هایی برای قرار دادن پا بر روی آن، دسترسی به قسمت بار را راحت تر می کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد میزان فضای قسمت بار این خودرو است. KMC T8، فضای بار کمتری نسبت به رقبای خود در بازار ایران دارد و این موضوع می تواند امتیاز منفی برای این خودرو به حساب می آید.

مشخصات فنی KMC T8

KMC T8، یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. KMC T8 جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

از جمله قابلیت های این خودرو وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک بوده که در بسیاری از پیکاپ های دو دیفرانسیل وجود دارد. زاویه ورود در این پیکاپ ۳۰.۹ درجه و زاویه خروج ۲۳.۳ درجه است که اعداد قابل قبولی برای این خودرو به حساب می آیند. کی ام سی T8 در محور جلو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق ممکن است سواری این خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده و سواری خشکی را شاهد باشیم اما استفاده از این ترکیب در بخش سیستم تعلیق، میزان تحمل بار این خودرو را افزایش می دهد.

برند KMC
مدل T8
کلاس بدنه پیکاپ
سال تولید ۱۴۰۰
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژ
قدرت ۱۷۴ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۶ دنده دستی
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو دابل ویشبون
تعلیق عقب فنر تخت
طول ۵۳۲۵ میلی متر
عرض ۱۸۸۰ میلی متر
ارتفاع ۱۸۳۰ میلی متر
فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی متر
وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم
حجم باک ۷۶ لیتر
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۶۵/۶۰R18
برند نشان مادر جک
کشور سازنده ایران – چین
KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

طراحی کابین و امکانات کی ام سی T8

با اینکه طراحی بدنه KMC T8 طراحی زیبا و به نسبت جذابی است اما طراحی داخل کابین آنچنان طراحی به روز و مدرنی نیست. در بخش رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده و فقط بر روی بخش دستگیره ها از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. البته استفاده از پلاستیک طرح دار در بخش هایی از رودری ها، یکنواختی را از طراحی این بخش دور می کند. در بخش بالای داشبورد نیز از متریال پلاستیکی استفاده شده اما در بخش میانی، روکش چرم مصنوعی با دوخت قرمز به کار رفته است که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. همچنین در زیر این قسمت می توان متریال پلاستیکی طرح دار را مشاهده کرد که با طرح گرافیکی بر روی رودری ها هماهنگ بوده و طراحی خوبی را به وجود می آورد.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

در بخش وسط داشبورد، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده می کنیم که کیفیت قابل قبولی داشته و برای این خودرو آپشن خوبی به حساب می آید. در زیر این قسمت کلید های مربوط به سیستم تهویه این خودرو تعبیه شده است. شایان ذکر است که سیستم تهویه کی ام سی T8 از نوع تک کاناله و غیر اتوماتیک بوده اما میزان سرمایش و گرمایش سیستم تهویه این خودرو قابل قبول بوده و انتظارات را برآورده می کند. کلید های مربوط به تنظیمات حالت های دیفرانسیل KMC T8 در زیر بخش کلید های سیستم تهویه قرار دارد و بسته به شرایط می توان حالت های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را انتخاب کرد.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

در بخش کنسول وسط KMC T8 به صورت کامل از پلاستیک طرح دار استفاده شده است که طراحی کابین را از سادگی دور می کند. دسته دنده این خودرو طراحی ساده ای دارد و بر خلاف بسیاری از خودرو های چینی داخل بازار ایران طراحی عجیب و غریبی ندارد. همانطور که گفته شد جعبه دنده T8 از نوع شش سرعته دستی است و برای قرار دادن دنده بر روی حالت دنده عقب، باید از طریق اهرم زیر دنده این کار را انجام داد. طراحی غربیلک فرمان کی ام سی T8 به صورت سه شاخه با (T) بوده و ارگونومی و طراحی مناسبی دارد. همچنین از طریق کلید های تعبیه شده بر روی فرمان این خودرو می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل دسترسی داشت.

KMC T8 مشخصات فنی + معرفی

صندلی های کی ام سی T8 طراحی و ارگونومی مناسبی داشته و به صورت دستی قابل تنظیم هستند. روکش به کار رفته بر روی صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی بوده و کیفیت مناسبی دارد. KMC T8 با توجه به فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی متری خود توانسته فضای مناسبی را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم کند اما آپشن و امکانات خاصی برای سرنشینان عقب فراهم نشده است که این موضوع می تواند از نکات منفی این خودرو باشد. در کل ردیف عقب این پیکاپ برای سرنشینان چندان راحت نیست.

امکانات ایمنی و رفاهی KMC T8

امکانات ایمنی دو کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تریم داخلی چرم مصنوعی – سنسور نور – چراغ روشنایی روز – فناوری زنون چراغ های جلو – کروز کنترل – رینگ آلومینیومی – قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب – تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – سنسور پایش باد تایرها – تهویه الکتریکی دستی – استارت دکمه ای – کامپیوتر سفری

مزایا و معایب

مزایا خدمات پس از فروش گسترده – توان حرکتی قابل قبول – بازار کارکرده مناسب
معایب سواری خشک – متریال نه چندان جذاب صندلی ها – ضعف نسبی صفحه کلاچ

رقبای KMC T8

با اینکه تعداد پیکاپ هایی دو دیفرانسیل در بازار ایران آنچنان زیاد نیست اما KMC T8 رقبای قدری در بازه قیمتی خود دارد. از جمله رقبا KMC T8 می توان به؛ آمیکو آسنا، مکث کلوت، فوتون تونلند دیزل دنده ای و کاپرا ۲ اشاره کرد اما T8 با داشتن قدرت و گشتاور بالاتر نسبت به رقبا و همچنین ظاهر بروز تر و جذابتر در کنار امکانات بیشتر توانسته دست بالا را نسبت به رقبای خود داشته باشد.

قیمت کارخانه و بازار کی ام T8

قیمت بازار (۱۴۰۲/۰۸/۰۲) ۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۲/۰۸/۰۲) ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

مشخصات KMC T8 چیست؟

KMC T8، یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند.

پیکاپ KMC T8 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات KMC T8 می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ های عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم حالت های دیفرانسیل، کروز کنترل، ترمز پارک دستی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

نوشته KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط viraje.ir