به گزارش صنعت ماشین،

 مرسدس بنز نیاز به باتری‌های حالت جامد را زیر سوال می‌برد.باتری‌‌های حالت جامد در حال حاضر رایج هستند. هر خودروسازی در تلاش است تا فناوری شارژ سریع را با مصرف انرژی بیشتر تجاری‌‌سازی کند، اما این سرمایه‌‌‌گذاری ممکن است ارزشش را نداشته باشد؛‌ حداقل طبق گفته مرسدس بنز. مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری مرسدس، در مصاحبه اخیر خود در مورد این موضوع بحث کرده است.

به گفته شفر، پیشرفت‌‌ها در باتری‌‌های لیتیوم یون، یعنی چگالی انرژی، دو فناوری باتری‌‌های متضاد را در «مسابقه‌ای روبه‌رو» قرار داده است. تویوتا و دیگر خودروسازان به امید دستیابی به موفقیت در تجاری‌سازی این فناوری، سرمایه خود را به فناوری حالت جامد اختصاص می‌دهند. این شامل مستقیم‌ترین رقیب مرسدس، بی‌ام‌و، می‌شود. این موضوع روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد: به‌سرعت شارژ کنید و قدرت زیادی را در یک بسته سبک وزن نگه دارید. اما به گفته شفر، به طور خاص، شارژ سریع‌‌تر به یک موضوع مورد بحث تبدیل شده است. 

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir