فولکس واگن برای حفظ نسل هشتم گلف در کورس رقابت، این خودرو را مورد بروزرسانی قرار داده است. فولکس گلف در تریمهای گوناگون و حتی فرم استیشن واگن در بسیاری از کشورهای جهان به فروش میرسد، درحالیکه مشتریان آمریکایی فقط به نسخههای GTI و R از این خودرو دسترسی دارند. البته در مدل جدید، نسخه چهار چرخ محرک R و GTD (با پیشرانه دیزل) از چرخه تولید حذف شده است.
تاکنون نزدیک به 37 میلیون دستگاه از فولکس واگن گلف در 8 نسل به فروش رسیده است. البته نسل نهم این خودرو در اواخر دهه جاری با پیشرانه برقی و براساس پلتفرم SSP گروه فولکس واگن تولید خواهد شد.
فولکس واگن قصد دارد از سال 2033، فقط خودروهای برقی را در اروپا عرضه کند.
طراحی فولکس واگن گلف 2025
حالا تریمهای بیشتر از فولکس واگن گلف به چراغهای LED جلو با لوگوی نورانی فولکس مجهز میشوند، اما چیدمان ماتریسی چراغها با نوربالای قدرتمندتر، سفارشی است. طرح چراغهای عقب به حرف C شبیه شده و شش عصر نورانی داخل آن نصب شده است. جزئیات 3 بعدی چراغهای عقب با سه طرح انیمیشن قابل انتخاب نیز در برخی تریمها ارائه میشود.
5 طرح جدید رینگهای 16 تا 19 اینچی و 4 رنگ متالیک جدید شامل آبی یخی کریستالی، آبی Anemone، نقرهای Oyster و مشکی Grenadilla را نیز میتوان برای گلف جدید سفارش داد. هریک از تریمهای این خودرو شامل لایف، استایل، گلف، R-لاین، GTE و GTI، از طرح انحصاری سپرها بهرهمند میشوند. فرم استیشن واگن هم فقط در نسخه استاندارد و R تولید میشود.
کابین و امکانات فولکس واگن گلف 2025
در تصویر کابین گلف GTI مدل 2025، میتوان طراحی جدید فرمان با دکمههای روی آن را تشخیص داد. نمایشگر جدید که از مدل برقی ID.7 به عاریت گرفته شده، در گلف 2025 با دستیار صوتی هوشمند چت جیپیتی همراه شده است.
تمامی محصولات فولکس واگن که براساس پلتفرمهای MEB و MQB evo شکل گرفته، به دستیار صوتی هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. این قابلیت که در همکاری با متخصص طراحی دستیار صوتی خودروها یعنی شرکت آمریکایی Cerence طراحی شده، علاوه بر گلف مدل 2025 در نسل جدید پاسات و تیگوان و همچنین مدلهای برقی ID.3 ،ID.4 و ID.7 نیز نصب خواهد شد.
دستیار صوتی IDA علاوه بر قابلیتهای معمول همچون کنترل سیستم صوتی، مسیریاب و تهویه، میتواند وظایف پیچیده همچون تهیه اطلاعات تکمیلی همچون یافتن پمپ بنزین یا تعامل با راننده را نیز انجام دهد. در واقع هنگامی که IDA از انجام عملی ناتوان باشد، از چت جیتیپی یاری میگیرد. به لطف همکاری مستقیم صاحب امتیاز این هوش مصنوعی یعنی Cerence، کاملترین نسخه از این قابلیت در اختیار کاربران محصولات فولکس واگن قرار میگیرد.
مشخصات فنی فولکس واگن گلف 2025
گلف در تریم پایه به پیشرانه 1.5 لیتری TSI مجهز شده است، که 113 یا 148 اسببخار قدرت را از طریق گیربکس شش دستی به محور جلو منتقل میکند. در نسخه هیبرید-خفیف از همین پیشرانه با نام 1.5 eTSI، گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودکار نیز قابل انتخاب است.
همین جعبهدنده را میتوان با پیشرانه 2 لیتری TSI با 201 اسببخار قدرت هم سفارش داد. نکته جالب اینکه فعلا از پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر TSI هیچ حرفی در میان نیست.
هواداران پیشرانههای دیزل میتوانند نمونه 2.0 TDI با 113 یا 148 اسببخار قدرت و گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته DSG را خریداری کنند. این مدل صرفا به صورت محرک-جلو تولید میشود.
گلف eHybrid با 201 اسببخار قدرت، گیربکس شش سرعته DSG و باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 19.7 کیلووات ساعت، میتواند 100 کیلومتر را به صورت کاملا برقی و هزار کیلومتر را به صورت هیبرید طی کند. باتری این خودرو از جریان عادی 11 کیلووات و سریع 50 کیلووات پشتیبانی کرده و ذخیره آن در مدت 25 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش مییابد.
گلف GTE با 286 اسببخار و انتقال نیرو از گیربکس شش سرعته DSG به محور جلو، 27 اسببخار نیرومندتر از مدل قبلی است.
در گلف GTI با رینگهای شبیه به آلفارومئو هم قدرت پیشرانه با 20 واحد افزایش به 261 اسببخار رسیده و گیربکس دستی هم جای خود را به نمونه 7 سرعته DSG داده است. برای نخستین بار، تریم کربن را میتوان برای GTI سفارش داد.
مشخصات گلف R به زودی اعلام میشود درحالیکه درباره نسخه Clubsport که قبلا در اروپا عرضه میشد ، فعلا حرفی به میان نیامده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس