در سالهای اخیر با تنوع زیادی از خودروهای بازسازی شده مواجه بودهایم، ولی خودروی مورد بحث در این مطلب، یکی از نمونههای شایسته توجه و ستایش است.
از اسپیدکور گوست (SpeedKore Ghost) حرف میزنیم، خودرویی برپایه دوج چارجر 1970 که پیشرانه V8 هلکت همی با بیش از 700 اسببخار قدرت را در زیر کاپوت خود جای داده است. خروجی این پیشرانه به گیربکس شش سرعته دستی منتقل میشود.
انتخاب نام گوست به معنای روح برای این خودروی نیرومند، به رنگ سفید خاصی که بدنه آن را تزئین کرده هم ارتباط دارد، رنگی که تاکنون در هیچکدام از محصولات قبلی اسپیدکور مشاهده نشده است. این شرکت تاکنون چندین نمونه بازسازی شده از فورد ماستنگ و دوج چارجر را ارائه کرده است.
شاسی فولادی با میله حفاظتی 14 نقطهای، سیستم تعلیق سفارشی، قطعات فیبرکربنی بدنه، کالیپرهای شش و چهار پیستون در جلو و عقب با دیسک 14 اینچی در جلو، از مهمترین مشخصات فنی این کوپه عضلانی به شمار میآید.
رینگهای 19 و 20 اینچی HRE در محورهای جلو و عقب همراه با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن، در زیر بدنه اسپیدکور گوست نصب شده است.
اسپیدکور علاوه بر نسخه تغییر یافته از پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ هلکت، گیربکس شش سرعته دستی TREMEC TR-6060، میل گاردان فیبرکربن، دیفرانسیل عقب 9 اینچی، هدرز 4 به یک و صداخفهکن اگزوز MagnaFlow را نیز در این خودرو نصب کرده است.
با مرور این تغییرات، میتوان با اطمینان ادعا کرد، که اسپیدکور گوست فقط از نظر ظاهری به خودروهای کلاسیک شباهت دارد.
مالک و رییس شرکت اسپیدکور یعنی آقای جیم کاسمارسیک هم از گوست به عنوان پیشرفتهترین دوج چارجر 1970 یاد میکند. وی هدف از ساخت چنین خودروهایی را ترکیب طراحی ماندگار خودروهای عضلانی آمریکایی با فناوری مدرن میداند.
همچون اکثر خودروهای خاص و سفارشی، از قیمت اسپیدکور گوست هم اطلاعی در دسترس نیست، اما به راحتی میتوان حدس زد که برای خرید آن به پرداخت عددی شش رقمی نیاز باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس