فنگیون به معنای «ابر باد»، نامی است که در سال 1999 و برای نامگذاری نخستین محصول چری استفاده شد. شرکت چری در ماه سپتامبر از تجدید حیات نام فنگیون (Fengyun) خبر داد. چری قصد دارد فنگیون را در کنار سایر سری محصولات خود یعنی تیگو، آریزو و تانسو قرار دهد. ظرف دو سال آینده، یازده مدل زیر چتر نام فنگیون قرار میگیرد. در برخی بازارها، این برند با نام فالوین یا ویند کلود عرضه خواهد شد.
در زمان اعلام تاسیس این برند، دو مدل سدان A9 و کراساور T11 معرفی شدند اما برخلاف انتظار، یک محصول دیگر به نام فنگیون A8 که نسخه تغییریافته از چری آریزو 8 است، به نخستین محصول این برند تبدیل شد. اکنون این برند از آغاز تولید فالوین T9 خبر داده است.
چری فالوین T9 PHEV از 30 آوریل 2024 با قیمت 150 تا 170 هزار یوان (20.900 تا 23.700 دلار) به فروش میرسد. انتظار میرود که این خودرو در بازارهای گوناگون، تحت برندهای چری، فالوین یا جیکو عرضه شود.
طراحی چری فالوین T9 PHEV
با مشاهده تصاویر رونمایی و خط تولید، به راحتی میتوان متوجه شد که با نسخه تغییریافته از چری تیگو 9 مواجه هستیم. به غیر از تغییر جزئی در چراغهای جلو و تغییر جهت اجزای افقی جلوپنجره به عمودی، تغییر دیگری در ظاهر این خودرو مشاهده نمیشود.
ابعاد بدنه چری فالوین T9 PHEV در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.79، 1.93، 1.738 (1.741) و 2.77 متر اعلام شده است. بنابراین ابعاد بدنه در دو نسخه 5 و 7 نفره، فقط در ارتفاع تفاوت دارد. وزن این دو نسخه هم به ترتیب 1898 و 1953 کیلوگرم اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگهای 19 یا 20 اینچی استوار میشود.
فضای داخلی فنگیون T9 مشابه تیگو ۹ بوده و یک صفحه نمایش دوگانه دارد. این صفحه شامل نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کیلومتر و ۱۲.۳ اینچی مرکزی است که به چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 تجهیز شده است. زیر این نمایشگر، سه خروجی برای سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است.
مشخصات فنی چری فالوین T9 PHEV
چری فالوین T9 PHEV به عنوان یک خودروی پلاگین-هیبرید، به سامانه هیبرید C-DM شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسببخار قدرت و 220 نیوتنمتر گشتاور، یک پیشرانه برقی با 201 اسببخار قدرت و 310 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است.
ظرفیت مجموعه باتری، برد حرکتی در حالت برقی و مصرف سوخت متوسط فالوین T9 PHEV به ترتیب 19.4 کیلووات ساعت، 100 کیلومتر و 5.2 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است (برمبنای CLTC) و نسخههای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک دردسترس هستند.
خروجی نسخه تک دیفرانسیل برابر ۲۲۱ اسببخار بوده و نسخه دو دیفرانسیل ۴۵۵ اسببخار است. برد در حالت تمام الکتریکی در نسخه تک دیفرانسیل برابر ۱۶۰ و در نسخه دو دیفرانسیل برابر ۱۵۰ کیلومتر است. این اعداد در حالت پلاگین هیبرید به ۱۳۲۱ و ۱۱۰۰ کیلومتر میرسد.
به کمک شارژ سریع میتوان خودرو را در مدت زمان ۲۲ دقیقه از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد رساند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس