با نزدیک شدن به رونمایی از جانشین بوگاتی شیرون در ژوئن 2024؛ فیلم کوتاهی توسط بوگاتی منتشر شده که از نصب پیشرانه درونسوز هیبرید در این محصول جدید خبر میدهد.
بوگاتی فعلا از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرده ولی بنابر خبرهای قبلی، این پیشرانه 8.3 لیتری V16 در همکاری با کازورث (Cosworth) طراحی شده است. برخی شایعات از عدم نصب توربوشارژر در این پیشرانه خبر میدهد درحالیکه برخی خبرهای تایید نشده دیگر، از نصب سه پیشرانه برقی کمکی، قابلیت دورگیری تا 9 هزار دور بر دقیقه و خروجی نهایی 1.800 اسببخار از این پیشرانه حکایت میکند.
گذشته از تمام این شایعات، درحال حاضر فقط میتوان از وجود 16 سیلندر و فناوری هیبرید در پیشرانه این خودرو اطمینان داشت.
بوگاتی در سپتامبر 1999، شیرون 18/3 را در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرد. پیشرانه 6.3 لیتری W18 این خودرو در مفهومی دیگر این برند یعنی EB 218 هم نصب شد. البته این برند تاکنون، از طراحی W16 در محصولات خود استفاده کرده است.
جانشین بوگاتی شیرون، نخستین خودرویی نیست که از پیشرانه V16 بهرهمند میشود. این ایده نخستین بار در دهه 30 میلادی توسط کادیلاک استفاده شد، درحالیکه همین برند در سال 2003 در کانسپت Sixteen نیز دوباره به سراغ همین طراحی رفت. رولزرویس 100EX کانسپت، بامو سری 7 گلد فیش، بنتلی مولسان و چیزتا مورودر V16T، از دیگر خودروهایی هستند که پیشرانه V6 را به همراه داشتهاند.
جانشین شیرون، آخرین محصول بوگاتی است که تحت نظارت آقای آخیم آنشایت (Achim Anscheidt) شکل گرفته ولی محصولات بعدی این برند توسط گروهی به سرپرستی آقای فرانک هیل (Frank Heyl) طراحی خواهند شد.
تولید و عرضه جانشین شیرون زودتر از سال 2026 آغاز نخواهد شد، چراکه بوگاتی فعلا در حال تولید مدلهای بوگاتی میسترال و بوگاتی بولید با پیشرانه W16 است.
به گفته بوگاتی ، محصولات این برند همچون ویرون و شیرون نه برای زمان حال یا آینده، بلکه برای ثبت در تاریخ طراحی شدهاند. میتوان انتظار داشت که این ویژگی در محصولات بعدی این برند هم تکرار شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس