به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایرانخودرو از آغاز عرضه شاینمکس بنزینی در سامانه یکپارچه از دیروز سهشنبه دوم آبان تا ساعت ۲۳:۵۹ جمعه پنجم آبانماه خبر داد. بزرگترین خودروساز کشور در راستای اجرای سیاستهای وزارت صمت در بازار خودرو و افزایش عرضه، فروش محصول شاینمکس را از دیروز سه شنبه دوم آبانماه در سامانه یکپارچه آغاز کرد. براساس این طرح، در این مرحله شاینمکس بنزینی با موعد تحویل سهماهه عرضه شده و در مرحله بعدی نسخه هیبرید این محصول عرضه خواهد شد.
امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی شاینمکس در کنار خدمات پس از فروش در دسترس و سریع از مزایای محصول شاینمکس است که طبق پیشبینی کارشناسان صنعت خودرو و فعالان بازار، با استقبال بالای بازار روبهرو خواهد شد.
ارایه خدمات پس از فروش مناسب یکی از مزیتهای رقابتی مهم برای محصولات دانگفنگ در بازار ایران به شمار میرود که گروه صنعتی ایرانخودرو با توجه به سابقه عرضه این برند، آمادگی مناسبی را در این بخش داراست.
«شاینمکس»؛ خودرویی در رده بزرگترین سدانهای صفرکیلومتر
دانگفنگ آئولوس شاینمکس سدانی سایزبزرگ و خانوادگی در رده بزرگترین سدانهای صفر کیلومتر حال حاضر بازار ایران است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلیمتر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلیمتر است.
همین فاصله بین دو محور زیاد این خودرو سبب شده است کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان به ارمغان آید.
وزن خالص این خودرو ۱۴۸۶ کیلوگرم بنزینی بوده که برای خودرویی با این ابعاد مناسب است. نسخه بنزینی شاینمکس به یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربو مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۰ اسببخار قدرت و ۳۰۰نیوتونمتر گشتاور است.
این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت به پیشرانههای بنزینی با سیستم سوخترسانی مولتیپورت MPI بیشتر کرده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفتسرعته اتوماتیک دوکلاچه WET به چرخهای جلو منتقل میشود. این خودرو دارای سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اکو است.
دانگفنگ شاینمکس در مدل بنزینی در بهترین شرایط در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۸لیتر بنزین مصرف میکند. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل بوده که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچها، سواری نرمتر و راحتتری را نیز برای آن نسبت به سدانهایی با تعلیق یکپارچه عقب رقم میزند.
ویژگیهای دانگفنگ «شاینمکس» در نسخه هیبرید
دانگفنگ شاینمکس در نسخه هیبرید هم یک موتور ۱.۵لیتری چهارسیلندر توربو و یک موتور برقی با آهنربای دائمی Permanent Magnet Synchronous Motor دارد.
این سیستم هیبرید رویهمرفته قادر به تولید ۱۷۶اسببخار قدرت و ۳۰۰نیوتونمتر گشتاور است. البته به دلیل نصب موتور برقی و باتری و ادوات آن، وزن این نسخه ۷۴کیلوگرم نسبت به مدل بنزینی بیشتر شده است.
نیروی تولیدی موتور هم توسط گیربکس اتوماتیک مولتیمود به چرخهای جلو منتقل میشود. این نسخه در هر ۱۰۰کیلومتر حدود ۵ لیتر بنزین مصرف میکند که برای سدانی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب میشود.
«شاینمکس»؛ همرده لوکسترین سدانهای صفرکیلومتر داخل بازار
دانگفنگ شاینمکس در رده لوکسترین سدانهای صفرکیلومتر داخل بازار قرار میگیرد. این خودرو دارای چراغهای LED جلو و عقب، چراغهای روشنایی در روز، سنسور نور، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین، صندلی قابل تنظیم راننده، چراغهای روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشهای بزرگ پانورامیک، سنسور باران به همراه امکان بستهشدن اتوماتیک سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سوییچ هوشمند با قابلیت قفل و باز کردن اتوماتیک درها به محض نزدیک شدن به خودرو و دور شدن از خودرو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت بهصورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کولباکس و گرمکن، آینههای برقی جانبی با قابلیت جمعشدن خودکار، پاور ویندوز، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، تهویه صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت بهصورت برقی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دندهعقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید ۳۶۰درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعتها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابرپیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار بازکردن درها، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق عقب، رادار خطخوان و شارژر بدون سیم برای تلفن همراه است.
این خودرو به لطف بهرهگیری از کروزکنترل تطبیقی و سیستمهای کمکی راننده، دارای قابلیت رانندگی نیمهخودران سطح دو بوده که در شرایط کنترلشده با فعالکردن سیستم کروزکنترل تطبیقی ACC میتوان پدال گاز و ترمز را رها کرد و صرفا روی کنترل خودرو نظارت داشت.
source