همچون بسیاری دیگر از خودروهای آمریکایی، شورولت نوا هم پس از بحران نفتی 1973 از چشم مشتریان افتاد، اما در سالهای اخیر و با افزایش توجه به خودروهای کلاسیک، این خودرو هم مورد توجه قرار گرفته است.
خودرویی که در تصاویر میبینید، یک شورولت نوا 1979 است که مطابق با سلیقه علاقمندان خودرو در سالهای میانی دهه 2000 میلادی و توسط گروهی علاقمند ایرانی در گاراژ 8Garage، دستخوش تغییر قرار گرفته است.
نسل چهارم شورولت نوا با 5 پیشرانه مختلف 6 یا 8 سیلندر عرضه میشد. این پیشرانهها به دلیل انطباق با قوانین آلایندگی آمریکای شمالی، تا حد زیادی نسبت به توانایی بالقوه اولیه، محدود شده بودند. توجه داشته باشید که این خودرو طبق قرارداد بین جنرال موتورز و پارس خودرو، تا چند سال پس از انقلاب ایران در کشورمان هم مونتاژ میشد.
به هرحال، خودروی موردبحث در این مطلب به پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری VQ30DE نیسان مجهز شده است، که در اوایل دهه 2000 میلادی در ماکسیما نصب میشد. این پیشرانه بسته به بازار هدف، بین 190 تا 227 اسببخار قدرت تولید میکرد. بازده نسبتا مناسب و برخی ویژگیها همچون مسیر دوتایی منیفولد، این پیشرانه را به گزینهای مناسب برای نصب در خودروهای بازسازی شده تبدیل میکند.
خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی W57 ساخت تویوتا به چرخها منتقل میشود. علاوه بر سیستم تعلیق جدید، در هر چهار چرخ این خودرو نیز ترمز دیسکی نصب شده است.
رنگ سفید بدنه با نوار خاکستری تزئین شده، درحالیکه عرض گلگیرها برای هماهنگی با ابعاد رینگهای جدید افزایش یافته است.
در دورانی که روز به روز تعداد خودروهای برقی با طراحی عمدتا شبیه به یکدیگر افزایش مییابد، مشاهده یک خودروی قدیمی بازسازی شده میتواند برای علاقمندان جالب توجه باشد. مخصوصا که این خودرو به تاریخ صنعت خودروسازی ایران و حتی سابقه روابط میان کشورها هم اشاره داشته باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس