شرکت هیوندای قصد دارد آیونیک 5N را به مسابقات eN1 اعزام کند. این سری را میتوان مشابه کلاس N1 دانست، که هیوندای النترا (آوانته) در آن شرکت میکند. البته قرار نیست تنها یک برند خودروساز یا تامینکننده تایر در این رقابت حضور داشته باشد.
هیوندای آیونیک 5N eN1 کاپ از 27 آوریل و با شروع آزمایشی فصل eN1، کار خود را آغاز میکند. در مجموع 10 مسابقه از این سری تا پایان سال 2024 برگزار خواهد شد.
طراحی هیوندای آیونیک 5N eN1
هیوندای آیونیک 5N eN1 برای حضور در این رقابت با تغییرات زیادی همراه شده است. در گام اول، کاپوت با نمونه ساخته شده از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP) و شیشههای جانبی با پلی کربنات تعویض شده و بسیاری از قطعات کابین به جز صندلی راننده حذف شده است.
گذشته از این باید به کیت آئرودینامیک بدنه شامل گلگیرهای پهن، باله عقب و همچنین رینگهای 18 اینچی فورجکاری شده با تایرهای عریض اشاره کرد.
برای حفظ جان راننده، میله حفاظتی داخل کابین، لایه ضدحریق و سامانه خاموشکن ولتاژ بالا به هیوندای آیونیک N5 eN1 اضافه شده است.
مشخصات فنی هیوندای آیونیک 5N eN1
با کاهش بیش از 270 کیلوگرم از وزن 2230 کیلوگرمی آیونیک 5N، این خودروی برقی حالا با 1970 کیلوگرم وزن در مسابقه حاضر میشود.
از دیگر تغییرات فنی هیوندای آیونیک 5N eN1 میتوان به سیستم تعلیق قابل تنظیم با کمکفنرهای دوحالته، سیستم هشدار فنی و محل جدید درگاه شارژ در عقب خودرو اشاره کرد.
به لطف قابلیت N e-Shift، میتوان صدایی مصنوعی برای این خودرو تولید کرد. هریک از تیمها میتوانند صدای مورد تایید خود را انتخاب کنند. قابلیت تعویض دنده مصنوعی، بوست N Grin برای افزایش قدرت لحظهای تا 10 ثانیه و همچنین پیش-گرمایش باتری ها نیز برای این خودرو پیشبینی شده است.
هیوندای آیونیک 5N eN1 به دو پیشرانه برقی با مجموع خروجی 641 اسببخار قدرت و مجموعه باتری 84 کیلووات ساعت مجهز شده است. از مشخصات عملکردی این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، اما انتظار داریم که این مدل مسابقهای بتواند در مدت 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.
توجه داشته باشید که شتاب صفر تا صد آیونیک 5N در هنگام فعالسازی بوست N Grin در مدت 3.25 ثانیه انجام میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس