1 01 Desktop

شرکت فراری با رونمایی از SF90 XX توجه رسانه‌های خودرویی را به خود جلب کرد. با فاصله کوتاهی، این کمپانی ایتالیایی با معرفی یک محصول جدید دیگر دوباره خبرساز شد. این خودرو فراری KC23 نام دارد و به سری «پروژه‌های خاص» کمپانی فراری تعلق دارد. همانند دیگر اعضای این سری، KC23 نیز به سفارش یکی از مجموعه‌داران وفادار فراری توسعه پیدا کرده است و فقط همین یک دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. برخلاف فراری SF90 XX، مدل KC23 مخصوص پیست است و نمی‌توان در خیابان‌ها و جاده‌های عمومی با آن رانندگی کرد. آورده جدید فراری بر مبنای موفق‌ترین خودروی مسابقه‌ای تاریخ مارانلو، یعنی فراری488 GT3 Evo 2020  توسعه پیدا کرده است و برداشت کمپانی از مدل‌های آینده را به‌نمایش می‌گذارد.

مزایا و معایب

+ طراحی بسیار جذاب

+ آیرودینامیک فوق پیشرفته

+ موتور قدرتمند

– تولید فقط یک دستگاه

مشخصات فنی

نیروی فراری KC23 توسط همان موتور ۳.۹ لیتری به‌کاررفته در 488 GT3 Evo 2020 تامین می‌شود؛ اما مشخص نیست که آیا از نظر خروجی این موتور ارتقا پیدا کرده است یا خیر. در هر حال، این موتور V8 در فراری 488 GT3 Evo 2020 توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن.متر گشتاور را دارد. البته این رقم بر مبنای سری مسابقاتی که مدل مذکور در آن شرکت کرده، متغیر است. به احتمال زیاد مشخصات دقیق موتور KC23  همزمان با رونمایی رسمی در فستیوال سرعت گودوود، منتشر خواهد شد.

در رابطه با فاکتورهایی مثل شتاب و حداکثر سرعت فراری KC23 نیز فعلا اطلاعات رسمی موجود نیست. از آنجایی که 488 GT3 Evo 2020 شتابی برابر با ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دارد، احتمالا KC23 نیز دارای مشخصاتی مشابه خواهد بود.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۶۰۵ میلیمتر
عرض ۱۹۷۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۲۰۶ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص
تعداد سرنشین ۲ نفر
ظرفیت صندوق عقب
حجم مخزن سوخت ۷۶ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

۲۱ + ۲۰ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی فراری KC23

با آنکه فراری KC23 بر مبنای 488 GT3 Evo 2020 ساخته شده، ولی از نظر طراحی بیرونی تفاوت‌های بسیار زیادی با آن دارد. در این خودرو به‌خاطر عدم نیاز به همخوانی با قوانین و مقررات مسابقات اتومبیلرانی، طراحان آزادی عمل داشته‌اند و نظرات و سلایق مشتری را تا حد امکان اعمال کرده‌اند. به‌همین دلیل KC23 پیکره فوق‌العاده زیبایی دارد و گویی یک مجسمه‌ساز چیره‌دست آن را خلق کرده است. برای دستیابی به بیشترین میزان پایداری، برخی از قطعات بدنه هنگام حرکت تغییر حالت می‌دهند تا آیرودینامیک خودرو بهبود پیدا کند.

نکته جالب اینکه فرم بدنه KC23 در برخی قسمت‌ها، به روشن یا خاموش بودن خودرو بستگی دارد. برای مثال وقتی راننده موتور V8 را از خواب بیدار کند، ورودی‌های هوای جانبی به‌طور خودکار باز می‌شوند تا هوای بیشتری به اینترکولرها برسد. در پشت چرخ‌های جلو نیز یک قطعه آیرودینامیک وجود دارد که با باز شدن آن، نیروی رو به پایین خودرو تنظیم می‌شود. در این سوپر اتومبیل ایتالیایی باله بزرگ عقب ثابت نیست و راننده می‌تواند آن را در مواقع لازم باز کند.

در مقایسه با 488 GT3 Evo، فراری KC23 بدنه ساده‌تر و سیال‌تری دارد و خبری از خطوط تیز و برجسته در آن نیست. این سبک از طراحی باعث می‌شود محصول تک‌ساخت مارانلویی‌ها در گذر زمان جذابیت خود را حفظ کند. چراغ‌های KC23 در بین محصولات کمپانی منحصربه‌فرد هستند و هیچ شباهتی به چراغ‌های 488 GT3 Evo ندارند. بد نیست اشاره کنیم فراری در طراحی چراغ‌های عقب از کانسپت فراری ویژن گرن توریسمو الگوبرداری کرده است.

شیشه‌های به‌کاررفته در فراری KC23 با بدنه یکپارچه هستند و نمی‌توان مرز بین آنها و ستون‌ها را تشخیص داد. درها هم همانند مدل لافراری رو به بالا باز می‌شوند و یک لولا دارند. در این خودرو مخصوص پیست، خبری از آینه‌های رایج نیست و دوربین‌های جانبی تصویر اطراف را در اختیار راننده می‌گذارند. دلیل این کار به مباحث آیرودینامیک مربوط می‌شود.

فراری KC23 با دو مجموعه رینگ به‌دست مشتری متمول می‌رسد. یکی از این مجموعه‌ها مخصوص رانندگی در پیست است و مجموعه دیگر برای حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها. رینگ‌های مخصوص پیست ۱۸ اینچی هستند، اما رینگ‌های مجموعه دوم در جلو ۲۱ و در عقب ۲۲ اینچی هستند.

طراحی داخلی

کابین فراری KC23

برخلاف نمای ظاهری، در داخل کابین فراری KC23 تا حد زیادی به 488 GT3 Evo 2020 وفادار باقی مانده است. تفاوت‌های اصلی این دو مدل به رودری‌ها و روکش داشبورد مربوط می‌شود؛ ضمن اینکه صندلی‌های KC23 اختصاصی هستند و پوشش آنها جنسی از آلکانتارا دارد. غربیلک فرمان همانند فرمان مدل‌های مسابقه‌ای است، روی این غربیلک ۱۶ دکمه برای کنترل قابلیت‌های مختلف خودرو به‌چشم می‌خورد. از آنجایی که KC23 برای تجربه سرعت و هیجان در پیست توسعه پیدا کرده است، کابین آن از طریق لوله‌های بسیار مقاوم محافظت می‌شود.

آپشن ها و امکانات

از آنجایی که فراری KC23 یک ماشین مسابقه‌ای مخصوص پیست است و مجوز رانندگی در خیابان‌ها و شهرها را ندارد، ازاین‌رو به امکانات و تجهیزات ماشین‌های معمولی مجهز نشده است.

قیمت فراری KC23 در بازار

نمای عقب فراری KC23

فراری برای ساخت KC23 سه سال زمان صرف کرده است. در رابطه با هویت خریدار این خودرو استثنایی اطلاعاتی در دست نیست، اما فراری او را فردی بسیار رویاپرداز، مشتاق و سختگیر توصیف می‌کند. درباره قیمت این پروژه استثنایی حرفی به میان نیامده، ولی خریدار ناشناس برای آن صورتحساب چند میلیون دلاری پرداخت کرده است. البته این صورتحساب هر چقدر که باشد، حکم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ایدئال را دارد، چرا که چند سال بعد، ارزش فراری KC23 بسیار بیشتر از رقم کنونی خواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تازه‌ترین خودروی مزین به نشان اسب رقصان در فستیوال سرعت گودوود به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. پس از آن KC23 راهی موزه فراری در مارانلو می‌شود تا در اول آگوست تا دوم اکتبر در معرض دید عموم قرار بگیرد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: سعید علیپور

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir