آئودی نسخه بروزرسانی شده از Q7 TFSI e کواترو و Q8 TFSI e کواترو را معرفی کرده است.
باتری 370 ولتی جدید، از شش ماژول با 17 سلول 70 آمپر، تشکیل شده است تا ظرفیت مجموعه باتری از 17.3 به 25.9 کیلووات ساعت افزایش یابد. به لطف باتری جدید، برد حرکتی برقی این دو خودرو از 43 به 85 کیلومتر (برمبنای WLTP) افزایش یافته است. این باتری در کنار پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر و موتور برقی داخل گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، 389 اسببخار قدرت و 600 نیوتنمتر گشتاور در اختیار سامانه 55 TFSI e کواترو قرار میدهد. شتاب صفر تا صد این دو کراساور هم 5.7 ثانیه اعلام شده است.
افرادی که طالب قدرت بیشتری باشند، میتوانند تریم 60 TFSI e کواترو از این دو مدل را سفارش دهند، که 483 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد این تریم، 5 ثانیه اعلام شده است.
صرف نظر از خروجی پیشرانه، حداکثر سرعت در حالت برقی و هیبرید به ترتیب به 135 و 240 کیلومتر برساعت محدود میشود.
مجموعه باتری این خودروها با اتصال به جریان 7.4 کیلووات، در مدت سه ساعت و 45 دقیقه شارژ میشود. مصرف سوخت متوسط هیبرید هم 1.4 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
آئودی با اعمال برنامهریزی مجدد، مصرف باتری را به حداقل رسانده و برای نخستین بار، این دو کراساور هیبرید را به کنترل پایداری الکترونیکی Eaws مجهز کرده است.
مدل بروزرسانی شده از آئودی Q7 و Q8 پلاگین-هیبرید ظرف چند روز آینده وارد بازار خواهد شد. در آلمان، قیمت پایه Q7 55 TFSI e و Q8 55 TFSI e کواترو به ترتیب 85,500 و 92,900 یورو تعیین شده است. این رقم در تریم نیرومندتر 60 به 96 هزار و 103.200 یورو افزایش مییابد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source
کلاس یوس