جیلی از اولین پرچمدار پلاگین هیبریدی خود در نمایشگاه پکن چین 2024 رونمایی کرد. این شاسیبلند که جیلی گلکسی استارشیپ نام گرفته، در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
احتمالا در آن زمان، با نام جیلی گلکسی L9 شهرت یابد. هنگامی که در سال گذشته برند گلکسی معرفی شد، گفته شده بود که 4 مدل پلاگین هیبریدی در طی دو سال آینده به بازار میآیند که L5 ،L6 ،L7 و L9 نام خواهند گرفت.
درب این مدل ترکیبی از گالوینگ و سوساید است، درست مانند چیزی که در HiPhi قرار داشت. البته بنظر میرسد چنین طراحی به مرحله تولید نرسد.
در بخش جلویی، جلوپنجره بستهای قرار دارد و طراحی نقطهای ماتریکسمانند آن ممکن است یادآورد گلکسی E8 باشد. از بخش جانبی، خطوط روی بدنه پیچیدگی زیادی ندارند و دستگیره دربها نیز مخفی هستند. طراحی مثلثیشکل چرخها میتواند ضریب درگ خودرو را کاهش دهد، بنابراین تعجبی ندارد که به مرحله تولید برسد.
از بخش عقب میتوان از روی سقف خودرو بال کوسهای دوقلو را مشاهده کرد. در کل، طراحی خودرو در حدی خارقالعاده است که در همان نگاه اول متوجه ظرافت و ویژگیهای جذاب زبان طراحی سازنده خواهید شد.
در کابین، با عناصری در حد فیلمهای علمی تخیلی روبرو میشویم؛ برای مثال، صندلی با قابلیت در آمدن، اکوسیستم هوش مصنوعی با پروژکتور هولوگرافیک و غیره حضور دارند. تراشه اسنپدراگون 8295 کوالکام نیز در این مدل قرار خواهد گرفت.
برخی از عناصر فناوری قرار است که به زودی در مدل نهایی قرار بگیرند. اولین مورد این است که جیلی گلکسی استارشیپ از پلتفرم الکتریکی جیلی یا GEA استفاده میکند. این مدل پلاگین هیبریدی از نسل آینده NordThor بهرهمند خواهد شد. خوب است بدانید که این سیستم با موتوری با بالاترین راندمان حرارتی جهان با 46 درصد ساخته شده و میتواند برد CLTC بیش از 2000 کیلومتر را به ارمغان بیاورد.
سیستم رانندگی هوشمند، کنترل خودکار و اجتناب از خطر در زمانهای پرخطر در جیلی گلکسی استارشیپ قرار گرفته است. ادعا میشود که بازده موتور در CLTC برابر با 90.04 درصد بوده و وزن آن نیز 79.8 کیلوگرم برآورد میشود.
بر اساس گزارشها، جیلی اکنون روی فناوری یکپارچهسازی درایو سیلیکون کاربید هیبریدی تسلط دارد، بنابراین میزان کاربید سیلیکون مورد نیاز برای پلتفرم 800 ولت تا 75 درصد کمتر خواهد شد.
source
کلاس یوس