برخلاف پروژههای سفارشی که معمولا بر اساس یک برنامه دقیق از ابتدا تا انتها پیش میروند، همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، بهتر است با جریان پیش بروید و این رویکرد میتواند منجر به نتایج خارقالعادهای شود. این همان داستانی است که برای این موتورسیکلت دوگانهکار قدرتمند ساخته شده توسط Matteucci Garage در ایتالیا اتفاق افتاده است.
به گزارش مجله ماشین، رئیس این کارگاه و تیمش در ابتدا به دنبال سادگی بودند و یک موتورسیکلت هوندا NX650 دومیناتور را به عنوان نقطه شروع انتخاب کردند. برنامه اولیه ساخت یک موتورسیکلت آفرود با بودجه مناسب بود، اما پروژه در مراحل اولیه به سرعت گسترش پیدا کرد. در نهایت، مارکو یک موتورسیکلت ماجراجویی کامل ساخت که توانایی پیمودن مسیرهای سخت و دور را دارد.
این موتورسیکلت رپتور نامیده میشود و کاملاً مشخص است که در ساخت آن هیچ هزینهای صرفهجویی نشده است. مارکو با تکیه بر تجربه خود به عنوان طراح گرافیک و عکاس حرفهای، در تک تک پروژههایی که انجام میدهد، از حس تیزبین خود نسبت به جزئیات استفاده میکند. این موتورسیکلت ساخته شده بر اساس NX650 نیز تفاوتی ندارد و به خوبی نشان میدهد که او به چه کاری مهارت دارد.
با رسیدن موتورسیکلت اهدایی به کارگاهشان در مونتگرانارو، آقای مارکو و تیمش وقت را تلف نکردند و دست به کار شدند.
در حین جداسازی قطعات Dominator، تصمیم گرفته شد که سیستم تعلیق آن به برخی ارتقاءهای مدرن نیاز دارد. تغییرات اصلی در قسمت جلو انجام شد، جایی که اکنون به جای قطعات استاندارد، شاهد دوشاخههای وارونه و طبقهای سه شاخه یک موتورسیکلت هوندا CRF هستیم. با تعویض این قطعات، هندلینگ موتورسیکلت نسبت به گذشته بسیار بهتر میشد، اما سازندگان پروژه تازه کارشان را شروع کرده بودند.
آنها سیستم ترمز را نیز به طور کامل بازسازی کردند، به طوری که یک دیسک ترمز ۳۲۰ میلیمتری (۱۲.۶ اینچی) و یک کالیپر چهار پیستون در قسمت جلو قرار گرفت. این کالیپر توسط سیلندر اصلی PS16 باکیفیت از برند برمبو کنترل میشود.
مورد بعدی که مارکو روی آن کار کرد، باک بنزین بود که بیشتر به دلایل کاربردی و نه زیبایی انجام شد، زیرا رپتور برای ادامه حرکت در مناطق دورافتاده به سوخت زیادی نیاز داشت. او یک باک بسیار بزرگتر از Acerbis با ظرفیت سخاوتمندانه ۲۳ لیتر (۶.۱ گالن) تهیه کرد.
چراغ جلوی موتورسیکلت، توقفگاه بعدی ماتئוצی بود و ایتالیاییها برای روشن نگه داشتن مسیر در تاریکی شب، یک چراغ جلوی LED قدرتمند از برند Koso را انتخاب کردند. این چراغ به لطف حلقه بیرونی فولادی و محافظ مشبک از آسیب در امان است.
با این حال، مارکو از اینکه این تنها منبع نور باشد راضی نبود، بنابراین یک جفت چراغ کمکی در پایینتر نیز نصب کرد. جادوگری سفارشی در آن ناحیه با یک گلگیر جدید با ارتفاع بالا و یک بادگیر نیمه شفاف ادامه پیدا کرد، اما کابین خلبان نیز یک تغییر اساسی را تجربه کرد.
اکنون در آن قسمت شاهد یک صفحه نمایشگر دیجیتال Motoscope Mini از Motogadget و یک نگهدارنده تلفن هوشمند محکم در مرکز هستیم. سرعتسنج داخل یک راه انداز آلومینیومی ساخته شده به صورت سفارشی و در کنار مجموعه کاملی از چراغهای هشدار LED قرار گرفته است. با نگاه به بیرون، با کلیدهای ساده، محافظهای دست Circuit و همچنین گرمکنهای Daytona برای گرم نگه داشتن دستان راکب در روزهای سرد جاده مواجه میشویم.
در پایین، رپتور دارای میلههای محافظ ضربهگیر سفارشی و یک صفحه محافظ سوراخدار است که با هم برای محافظت از موتور در مسیرهای ناهموار همکاری میکنند. محافظهای دوشاخه سفارشی، محافظت خوبی را برای سیستم تعلیق جلو فراهم میکنند، در حالی که یک جفت لاستیک آجدار Continental TKC 80 چسبندگی کافی را هم روی خاک و هم روی آسفالت ارائه میدهند.
بیشتر بخوانید: هارلی دیویدسون رپید رپتور / ظاهری عضلانی با حسی نوستالژیک
علاوه بر این، مارکو یک جفت زیرپایی دندانه در پایین، رپتور دارای میلههای محافظ ضربهگیر سفارشی و یک صفحه محافظ سوراخدار است که با هم برای محافظت از موتور در مسیرهای ناهموار همکاری میکنند. محافظهای دوشاخه سفارشی، محافظت خوبی را برای سیستم تعلیق جلو فراهم میکنند، در حالی که یک جفت لاستیک آجدار Continental TKC 80 چسبندگی کافی را هم روی خاک و هم روی آسفالت ارائه میدهند.
علاوه بر این، ماتئוצی یک جفت زیرپایی دندانهدار را در عقبتر موتورسیکلت Dominator نصب کرد.
زیرمجموعه به طور گسترده بازسازی شد و سپس با یک صندلی دستساز بزرگ و همچنین یک قسمت دم جعبهای که دارای چراغ عقب LED یکپارچه بود، پوشانده شد. در صورت نیاز، میتوان سه کیسه بار Mosco Moto را به قسمت عقب موتورسیکلت وصل کرد.
پلاک و راهنماها در پایینترین قسمت دم در جنوبیترین نوک آن نصب شدهاند و محافظهای حرارتی اگزوز به عنوان نقاط نصب برای بار نیز عمل میکنند. آنها بالای mufflers زیر صندلی aftermarket قرار دارند که از طریق لولههای سفارشی به هدرهای OEM متصل میشوند.
در سمت ورودی هوا، یک کاربراتور Keihin FCR را پیدا میکنیم که توسط روکشهای جانبی سفارشی پنهان شده و از طریق یک نسخه اصلاحشده از جعبه هوای اصلی هوا را تنفس میکند.
در نهایت، آخرین قطعه پازل، رنگ رپتور بود. Matteucci Garage ترکیبی دلپذیر از مشکی مات، سفید و زرد اخرایی را انتخاب کرد که به همان اندازه ظرافت و استحکام را به رخ میکشد. این رنگ کاملاً با کیفهای ذخیرهسازی و دوشاخههای CRF مطابقت دارد و هر سه رنگ نیز روی روکش صندلی استفاده شدهاند.
با اعمال رنگ، رپتور آماده شد و برای سرگرمیهای بیپایان در ماجراجوییهای آیندهاش آماده شد. صادقانه بگویم، این یکی از جذابترین موتورسیکلتهای سفارشی NX650 است که تا به حال دیدهایم!
مشخصات هوندا NX650 رپتور
source
کلاس یوس