وزارت صنعت، معدن وتجارت آمارنامه تولید خودروسازان را منشتر کرد:

تحریریه صنعت ماشین

صنعت ماشین: وزارت صمت هر ساله لیست تولید خودروسازان را بر اساس تیراژ منتشر میکند. در این آمار خودروسازی دیار و شرکت سانیار موتور پارسیان به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ با تولید تیگارد ایکس 35 توانست رتبه ششم در جمع شرکت های خصوصی را از آن خود کند.

به گزارش صنعت ماشین،

 تولید تیگارد x35 در سال 1401 برابر با 395 دستگاه بوده که این آمار در سال 1402 با رشد بیش از 200 درصدی به 1209 دستگاه رسیده است و با توجه به اخبار به دست آمده از شرکت در سال 1403 شاهد چند برابری افزایش تولید خواهد بود.

خودروسازی دیار در رتبه ششم شرکت های خصوصی

تیگارد ایکس35 به عنوان یک کراس اوور کامپکت است از یک موتور 1.5 لیتری توربو 147 اسب بخاری بهره می برد که انتقال قدرت آن توسط یک گیربکس CVT به چرخ های جلو انجام می شود.

تیگارد ایکس 35 که برند مادر آن «بیجینگ» یکی از زیرمجموعه‌های گروه بایک است سال 1400 توسط شرکت سانیار موتور پارسیان رسماً به بازار معرفی و تولید آن به صورت رسمی از سال 1401 آغاز شد. این خودرو یک کراس اوور تک دیفرانسیل 4.3 متری است که در بازار کشور با خودروهایی از قبیل ایکس55پرو و هایما اس5 رقابت می‌کند.

ایکس 35 یک خودرو 1.34 تنی در سیکل ترکیبی حدود 7.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند که با توجه به گنجایش 46 لیتری باک می‌تواند عدد مناسبی به‌حساب بیاید.

تیگارد به‌عنوان یک کراس اوور سایز متوسط فضای داخلیمناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و فاصله محوری 2.57 متری‌اش در کنار ارتفاع 1.83 متری کمک می‌کندتا سرنشینان فضای قابل قبولی برای نشستن در اختیارداشته باشند.

این کراس اوور سایز متوسط توانسته در تست تصادف CNCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود. سیستم‌هایرفاهی و ملزومات ایمنی نصب‌شده بر روی این خودرو شامل ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، کروز کنترل، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری،سانسورهای پارک و دوربین دنده‌عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESP می‌شود.

در لیست امکانات رفاهی این خودرو مواردی همچون سقف پانورامیک با سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، چراغ‌هایروشنایی در روز، نمایشگر 8 اینچی لمسی مرکزی به چشم می‌خورد و سیستم تهویه آن نیز به‌صورت دستی تنظیم می‌شود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir