Wp Header Logo 867.png

لامبورگینی اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۸ روانه بازار خواهد کرد. این خودرو سال گذشته و در قالب کانسپتی پیشرفته با نام لانزادور رونمایی شد. برخلاف مدل های پرچمدار کمپانی که دو نفره هستند، لانزادور برداشت لامبورگینی از یک جی تی چهار نفره را به نمایش می گذارد. اینکه نخستین مدل تمام الکتریکی این شرکت چنین مدلی است دلایل خاص خود را دارد.

از دید مدیرعامل لامبورگینی (Lamborghini)، سوپر اتومبیل های برقی از لحاظ فروش عملکرد موفقی نخواهند داشت. آقای استفان وینکلمن در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز اروپا به این موضوع اشاره کرده و افزوده سوپر اتومبیل های برقی تاکنون در جذب مشتریان ناکام باقی مانده اند. از دید آقای وینکلمن این نوع خودروها احتمالاً هیچ وقت موفق به جلب نظر مثبت مشتریان نخواهند شد. وی افزوده الان برای برقی سازی زود است و باید منتظر ماند و دید که آیا زمان مناسبی برای این کار فرا خواهد رسید یا خیر.

شاید بدانید جانشین لامبورگینی کماکان با همان موتور V12 به فروش می رسد. جایگزین هوراکان نیز به جای موتور ۵.۲ لیتری V10 با موتور جدید ۴ لیتری V8 وارد بازار خواهد شد. البته این موتور به سامانه کمکی هیبریدی تجهیز می شود.

اظهارات مدیرعامل لامبورگینی، با نظرات مِیت ریمک، مدیرعامل شرکت ریمک همسو است. آقای ریمک چندی قبل در مصاحبه ای اذعان کرده بود سوپر اتومبیل ها برای ثروتمندان تولید می شوند، حال آنکه آنها خواهان مدلی با پیشرانه تمام الکتریکی نیستند. این موضوع در عمل نیز مشاهده می شود. سوپر اتومبیل برقی ریمک نِورا با آنکه مشخصات و عملکرد خارق العاده ای دارد و فقط ۱۵۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد، کماکان قابل خرید است! این ابرخودروی ساخت کرواسی اگرچه ۲۳ رکورد از خود بر جای گذاشته، ولی جذابیتی برای ثروتمندان ندارد.

برای مقایسه بد نیست بدانید اکثر سوپر اتومبیل های بنزینی تولید محدود بعضاً پیش از رونمایی رسمی و نهایتاً تا چند روز بعد از معرفی رسمی به طور کامل فروخته می شوند، زیرا استقبال از آنها بسیار زیاد و قابل توجه است.

نمای جانبی لامبورگینی لانزادور 2028

ناگفته نماند بوگاتی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار سوپر اتومبیل های گران قیمت، قصد دارد جانشین شیرون را با موتور درون سوز به میدان رقابت بفرستد. این خودرو با موتور ۱۶ سیلندر تنفس طبیعی و سامانه کمکی هیبریدی تولید خواهد شد. پاگانی به عنوان دیگر برند مهم فعال در این بخش از بازار، از پیشرانه های برقی دوری می کند! این شرکت اگرچه از سال ۲۰۱۸ روی پیشرانه های برقی مشغول تحقیق و توسعه است، اما فعلاً برنامه ای برای عرضه یک سوپر اتومبیل برقی ندارد. از دید پاگانی، باتری های فعلی بیش از حد سنگین هستند و تجربه رانندگی را به شکلی منفی تحت تأثیر قرار می دهند.

در مقابل، فراری خود را برای معرفی یک خودروی اسپرت برقی آماده می کند. این خودرو اواخر سال آینده معرفی خواهد شد. برای تولید مدل های برقی، این شرکت یک کارخانه اختصاصی در مارانلو احداث کرده که ماه آینده افتتاح خواهد شد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir