Wp Header Logo 877.png

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ یک کافه ریسر سفارشی است که توسط فردی در لس‌آنجلس ساخته شده است. این موتورسیکلت دارای یک زیرفریم جدید، تعلیق ارتقا یافته، رینگ‌های افترمارکتی، بدنه سفارشی و سیستم اگزوز است. پیشرانه چهار سیلندر خطی K100 بازسازی شده و با تجهیزات تنفس جدید ارتقا یافته است.

به گزارش مجله ماشین، با وجود اهمیت تاریخی و موفقیت تجاری، سری K شرکت موتورسیکلت‌سازی BMW Motorrad هرگز از نظر ظاهری جزو زیباترین‌ها نبوده است.

ظاهر زاویه‌دار K100 فاصله زیادی با زیبایی کلاسیک سری R داشت، اما عملکرد و قابلیت اطمینان این مدل کمتر کسی را به شک می‌انداخت.

از این نظر، موتورهای چهار سیلندر باواریایی نسبت به پیشینیان دو سیلندر تخت (boxer) یک جهش قابل توجه به حساب می‌آمدند.

با این حال، اگر در دهه هشتاد به موتورسواران می‌گفتید که مدل‌های K در نهایت در دنیای موتورسیکلت‌های سفارشی به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنند، یا شما را مسخره می‌کردند یا فکر می‌کردند شوخی می‌کنید.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ / تجسم ظرافت در قالب یک کافه ریسر سفارشی
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

با این حال، در زمانه ما اوضاع به طور چشمگیری متفاوت است و سازندگان، پروژه‌های مبتنی بر K را با سرعتی بالا تولید می‌کنند. یکی از چنین نمونه‌هایی، موضوع بحث امروز ماست.

این موتورسیکلت که لقب The Konig را یدک می‌کشد، به طور قطع یکی از باحال‌ترین کافه ریسرهای BMW K100 است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم.

فرآیند دگرگونی توسط Saint Joshua در لس‌آنجلس انجام شده و نتیجه کار از هر زاویه‌ای کاملاً چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

نمی‌دانیم Saint Joshua نام مستعار است یا اسم واقعی سازنده، اما چیزی که می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که مهارت‌های او در اصلاح موتورسیکلت در سطحی فوق‌العاده بالا قرار دارد.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

این مرد در نیویورک به دنیا آمده و چندین سال را در برلین، پایتخت آلمان گذرانده است، جایی که شیفته موتورسیکلت‌های BMW شد.

امروزه، جاشوا از اینکه یک موتورسیکلت کلاسیک فرسوده را برداشته و با سفارشی‌سازی به آن زندگی دوباره ببخشد، رضایت زیادی کسب می‌کند.

با رسیدن K100 قدیمی به فروشگاه او در کالیفرنیا، موتور از هم جدا شد و روی میز کار قرار گرفت تا کارهای اصلی آغاز شود.

Saint Joshua فرآیند را با برخی تغییرات ساختاری آغاز کرد و برای جای دادن به یک زیرفریم سفارشی که در داخل ساخته شده بود، زیرفریم کارخانه را کنار گذاشت.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

بخش عقب جدید بسیار کوتاه‌تر از قطعه اصلی است و شامل دو محفظه برای قطعات الکترونیکی ب‌ام‌و می‌باشد. در پایین سمت راست، همچنین شاهد یک اتصال تعلیق سفارشی هستیم که به همان شیوه زیرفریم ساخته شده است.

این اتصال از یک کمک‌فنر YSS پریمیوم استفاده می‌کند که به صورت موازی با بازوی عقب و میل گرده K100 قرار می‌گیرد.

ارتقای تعلیق در قسمت جلو نیز به همان اندازه جذاب است، زیرا کمک‌های استاندارد به طور کامل حذف شده‌اند.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

جاشوا با استفاده از بست‌های سه‌گانه سفارشی، یک جفت کمک‌فنر وارونه Showa مدرن با قابلیت تنظیم کامل را نصب کرد.

قدرت ترمزگیری کافی در قسمت جلو توسط کالیپرهای شعاعی Brembo و دیسک‌های موج‌دار افترمارکتی تامین می‌شود، اما The Konig همچنان از سیستم ترمز عقب استاندارد استفاده می‌کند.

به هر حال، تعلیق ارتقا یافته و ترمز جلو تفاوت بزرگی در هندلینگ موتورسیکلت ایجاد خواهد کرد. با این حال، بحث درباره بخش‌های غیر فنری هنوز تمام نشده است، زیرا نویسنده پروژه رینگ‌های کارخانه را نیز حذف کرد.

او آنها را با مجموعه‌ای از رینگ‌های افترمارکتی توری‌دار که ظاهری بسیار شیک دارند جایگزین کرد و لبه‌های آنها در نهایت با لاستیک‌های Pirelli MT 60 RS پوشانده شد.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

در بخش بدنه، تنها قطعه سخت‌افزاری OEM که روی این موتور باقی مانده، باک بنزین بی‌نظیر آن است.

عدم وجود هرگونه گلگیر، زیبایی ظاهری دل‌انگیزی در قسمت پایین ایجاد می‌کند.

درست پشت باک بنزین کارخانه، یک زین سفارشی خیره‌کننده با روکش چرم قهوه‌ای، دوخت طرح الماسی و فضای کافی برای یک نفر قرار دارد.

این زین در جلوی یک واحد دم کافه ریسر قرار گرفته که در داخل ساخته شده است و ما به طور خاص چراغ عقب LED مشبک را که در زیر آن قرار دارد دوست داریم.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

فضای شیک نئو-رترو در قسمت جلو نیز ادامه دارد. در آنجا یک چراغ LED جلو قدرتمند را می‌بینیم که توسط سخت‌افزار نصب سفارشی در جای خود نگه داشته شده است و به سادگی نمی‌توانید قسمت کابین کاملاً بازسازی شده را نادیده بگیرید.

در مرکز صحنه، یک صفحه نمایش دیجیتال Motogadget را می‌بینیم که به طور مرتب در بست بالایی آلومینیوم بیلت قرار گرفته است.

این صفحه نمایش توسط دو عدد فرمان کلیپ‌آن با دستگیره‌های چرم قهوه‌ای، دکمه‌های ساده و راهنماهای انتهای فرمان احاطه شده است.

البته، Saint Joshua از پیشرانه چهار سیلندر خطی این موتورسیکلت غافل نشده است.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

او ابتدا اجزای داخلی موتور را به طور کامل بررسی کرد و در صورت نیاز آنها را بازسازی کرد، سپس زمان آن فرا رسید که تجهیزات تنفس جدیدی به آن اضافه کند.

در سمت ورودی هوا، چهار عدد محفظه سرعت سفارشی را خواهید دید که ظاهری فوق‌العاده شیک دارند. با این حال، سیستم اگزوز جدیدی که The Konig از آن استفاده می‌کند، حتی جذاب‌تر است.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

این سیستم به صورت دست‌ساز از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و از پیکربندی چهار به یک استفاده می‌کند و قبل از اینکه به سمت چپ چرخ عقب ختم شود، از زیر موتور عبور می‌کند.

به عنوان آخرین اقدام، جاشوا این کافه ریسر K100 را در یک لایه براق مشکی با هایلایت‌های مسی در نقاط مختلف پوشاند.

به طور قابل توجهی، این موارد در لبه‌ها و محفظه‌های سرعت وجود دارند و به زیبایی با صندلی و دستگیره‌های چرم قهوه‌ای هماهنگ هستند.

ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ
ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

جدول مشخصات ب‌ام‌و کا۱۰۰ کونگ

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir