Fotojet291638521479675451435

یک سند و اطلاعیه رسمی درباره تایید ریویان R1T و R1S مدل ۲۰۲۵ در آمریکا، لو رفته است.  چند تغییر در مدل‌های پرچمدار این شرکت ایجاد شده است‌.

یکی از مهم‌ترین به روز رسانی‌ها، تغییر باتری مدل‌های Standard Range است. ظرفیت باتری آن‌ها قبلا ۱۰۵‌.۹ کیلووات‌ ساعت بود که اکنون کاهش یافته و به ۹۲.۵ کیلووات ساعت رسیده است‌. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) است. درنتیجه وزن باتری از ۷۹۶ به ۷۲۷ کیلوگرم رسیده است.

برد حرکتی این باتری جدید مشخص نیست؛ زیرا باید توسط EPA تست شود. اما طبق این اطلاعات فاش شده، ریویان ادعا کرده که R1S و R1T Dual Standard، با رینگ‌های ۲۰ اینچی، می‌تواند تا ۶۱۲ کیلومتر در شهر و تا ۵۱۸ کیلومتر در بزرگراه طی کند.

اگر همین مدل‌های یادشده به رینگ ۲۲ اینچی تجهیز شوند، برد حرکتی در شهر و بزرگراه به ترتیب به ۶۵۲ و ۵۴۷ کیلومتر می‌رسد. ممکن است این اعداد در عمل کاهش پیدا کنند.

طبق اسناد لو رفته، R1 مدل ۲۰۲۵، مانند مدل قبلی، از شارژ سریع ۲۱۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند.

در جای دیگری از اسناد، ادعا شده که R1S و R1T مدل ۲۰۲۵، همچنان از پورت CCS استفاده می‌کنند. این تصمیم با استفاده مدل‌های ریویان از شبکه سوپرشارژ تسلا با آداپتور NACS در تضاد است. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که مدل‌های آینده R1 در سال ۲۰۲۵، با پورت NACS عرضه می‌شوند. اما اکنون خریداران باید تا سال ۲۰۲۶ صبر کنند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir