Wp Header Logo 974.png
عرضه آئولوس L7

آئولوس که از زیر مجموعه‌های دانگ فنگ است، عرضه مدل جدید L7 را آغاز کرد. این خودرو اولین شاسی بلند هیبریدی شارژی برند آئولوس محسوب می‌ شود و در ۵ تیپ مختلف به فروش می‌ رسد. ارزان‌ ترین تیپ این شاسی بلند چینی ۱۲۹ هزار یوان قیمت دارد. این رقم با نرخ روز ارز آزاد معادل تقریبا یک میلیارد تومان می‌ شود.

ابعاد و طراحی بیرونی آئولوس L7

آئولوس L7 در دسته شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌ گیرد. این خودرو طولی برابر با ۴۶۷۰، عرضی برابر با ۱۹۰۰ و ارتفاعی برابر با ۱۶۲۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۷۷۵ میلیمتر است.

در بخش ظاهری آئولوس L7 از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است. در نمای روبرو خبری از جلوپنجره سنتی نیست و سپر کل نمای جلو را فراگرفته، چراغ‌ های اصلی حاضر در این قسمت بسیار باریک بوده و به تکنولوژی LED مجهز هستند. چراغ‌های روشنایی در روز هم در گوشه ‌های سپر تعبیه شده‌ اند.

در نمای جانبی استفاده از رنگ متفاوت برای بدنه و سقف، ظاهری اسپرت به این شاسی بلند هیبریدی شارژی بخشیده، ستون‌ها نیز به رنگ مشکی هستند. دستگیره‌های در ساختاری کشویی دارند و هنگام حرکت با بدنه هم‌ سطح می‌ شوند.

آئولوس L7 در نمای عقب طراحی ساده اما پخته‌ ای دارد. چراغ های به کار رفته در این نما از نوع سرتاسری بوده و درون قابی مات قرار گرفته اند. قسمت پایینی سپر همانند سقف به رنگ مشکی است. یک اسپویلر دو تکه نیز در انتهای سقف به چشم می‌ خورد.

نمای جانبی آئولوس L7

طراحی داخلی و امکانات

در داخل کابین آئولوس L7 از ترکیب رنگ مشکی و نارنجی استفاده شده و در مجموع با فضایی اسپرت روبرو هستیم. طبق انتظار اطلاعات مورد نیاز راننده از طریق یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می‌ شود. نمایشگر حاضر در قسمت میانی داشبورد ابعاد بزرگی دارد و ۱۴.۶ اینچی است. این نمایشگر به سیستم عامل اختصاصی ویندلینک نسخه ۳.۰ مجهز شده و تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ وظایف پردازشی را بر عهده دارد.

کابین آئولوس L7

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات آئولوس L7 باید به مواردی مثل فرمان D شکل، صندلی‌های چرمی با گرمکن و سردکن، سیستم ورود بدون کلید، سانروف پانورامیک، نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۱۲۸ رنگ، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، قابلیت دریافت آپدیت‌ های نرم‌ افزاری از راه دور، شارژر بی سیم ۵۰ واتی، سیستم صوتی از برند Wind-HiFi با ۱۳ بلندگو و سامانه کمک  راننده سطح ۲ اشاره کنیم. این سامانه شامل سیستم‌ هایی مثل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر، هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط می شود.

مشخصات فنی آئولوس L7

آئولوس L7 نیروی خود را از پیشرانه هیبریدی شارژی موسوم به Mach دریافت می‌ کند. این پیشرانه که در اصل به کمپانی مادر، یعنی دانگ فنگ تعلق دارد، از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور برقی ایجاد شده است. موتور بنزینی توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. خروجی موتور برقی هم به ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌ رسد. در رابطه با شتاب آئولوس L7 حرفی به میان نیامده، اما حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مشخصات فنی آئولوس L7

محصول جدید گروه دانگ فنگ با باتری ۱۷ و ۳۰.۳۲ کیلووات ساعتی تولید می‌ شود. این باتری‌ ها از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌ کنند و با ۲۶ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، شارژ آنها از ۳۰ به ۸۰ درصد افزایش می یابد. چینی‌ ها ادعا می‌ کنند در حالت تمام الکتریکی می توان به ترتیب ۱۱۰ و ۲۰۵ کیلومتر مسافت را با این باتری‌ ها طی کرد، البته بر مبنای استاندارد چینی CLTC. همچنین گفته می شود این کراس اوور بر طبق استاندارد WLTC مصرف سوختی برابر با ۰.۵۶ لیتر دارد. در صورت پر بودن باتری و باک نیز برد حرکتی L7 برابر با ۱۴۰۰ و ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.

قیمت دانگ فنگ آئولوس L7

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مدل پایه از آئولوس L7 قیمتی برابر با ۱۲۹ هزار یوان دارد. این رقم معادل حدوداً یک میلیارد تومان می‌ شود. گران‌ ترین مدل هم ۱۵۷ هزار یوان قیمت گذاری شده، یعنی چیزی در حدود ۱.۲۵ میلیارد تومان.

آئولوس L7 هیبرید

مروری بر تاریخچه برند آئولوس

شایان ذکر است برند آئولوس در سال ۲۰۰۹ پایه گذاری شده، این برند در ابتدا با نام فنگشن شروع به کار کرد. اما بعدها با تصمیم دانگ فنگ به آئولوس تغییر نام داد. با توجه به روابط نزدیکی که دانگ فنگ با گروه منحل شده پژو سیتروئن داشت، محصولات برند آئولوس عمدتاً بر پایه خودروهای فرانسوی تولید می‌ شدند.

علاوه بر سرزمین مادری، آئولوس در برخی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نیز حضور دارد. پای این برند اخیراً به کشور ما نیز باز شده و ایران خودرو سدان Yixuan Max را با نام شاین مکس عرضه می‌ کند. این سدان سایز متوسط از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید قرار دارد و در دو نسخه بنزینی و هیبریدی موجود است.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir