Wp Header Logo 1023.png
موتورسیکلت ب ام و R20 کانسپت معرفی شد ؛ ترکیبی از گذشته، حال و آینده

شرکت ب ام و همزمان با رونمایی از خودروی مفهومی اسکای تاپ در گردهمایی ویلا د استه، از یک موتورسیکلت کانسپت نیز پرده برداری کرده است. این موتور R20 کانسپت نام دارد و برداشت کمپانی از مدلی پیشرفته با طراحی رترو (گذشته گرا) را به نمایش می‌ گذارد.

نام R20 در سال های دور و پیش از جنگ جهانی دوم توسط ب ام و برای یک موتورسیکلت مجهز به موتور ۱۹۲ سی سی مورد استفاده قرار گرفته است. اما کانسپت جدید نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری ۲ سیلندر دریافت می‌ کند. به بیان دیگر هر کدام از سیلندرهای این موتور حجمی برابر با یک لیتر دارد. این موتور تخت بوده و سیلندرهای آن از تنه بیرون زده‌ اند! به همین خاطر کانسپت ب ام و R20 بدنه عریض و متمایزی دارد.

موتورسیکلت ب ام و R20 کانسپت معرفی شد ؛ ترکیبی از گذشته، حال و آینده

آنطور که ب ‌ام‌ و اعلام کرده، موتور به کار رفته در R20 در اصل همان موتور موجود در سینه R18 است. شاید بدانید این موتور حجمی برابر با ۱۸۰۲ سی سی دارد، اما در R20 حجم آن به دو لیتر افزایش یافته است.

در رابطه با میزان خروجی موتور R20 کانسپت اطلاعاتی منتشر نشده، اما می‌ دانیم که R18 با موتوری کم حجم‌ تر توانایی تولید ۹۱ اسب بخار قدرت در دور ۴۷۵۰ را دارد، میزان گشتاور آن نیز به ۱۵۷ نیوتون متر می رسد که در دور ۳۰۰۰ حاصل می ‌شود. با توجه به ۱۱ درصد حجم بیشتر موتور R20 کانسپت، میزان خروجی آن باید بالاتر از ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور باشد. این پیش بینی به شرطی است که ب ‌ام‌ و تغییرات یا تیونینگ‌ های بیشتری روی موتور انجام ندهد.

موتورسیکلت ب ام و R20 کانسپت معرفی شد ؛ ترکیبی از گذشته، حال و آینده

فاصله چرخ های موتورسیکلت مفهومی ب ام و برابر با ۶۱ اینچ اعلام شده که این رقم کوتاه ‌تر از فاصله محوری R18 است. در R18 چرخ‌ ها فاصله‌ ای برابر با ۶۸.۲ اینچ از هم دارند. با توجه به این تغییر می توان انتظار چابکی بیشتر برای R20 در پیچ‌ ها را داشت. علاوه بر این، ب ام و زاویه فرمان را نیز افزایش داده است.

موتورسیکلت ب ام و R20 کانسپت معرفی شد ؛ ترکیبی از گذشته، حال و آینده

تغییر ابعاد و زوایا در R20 کانسپت ریشه در استفاده از یک فریم فولادی جدید دارد. این فریم طوری طراحی شده که اجزای مختلف را بهتر در خود جای می دهد. دوشاخ و فنرهای به کار رفته در این موتورسیکلت رترو ساخت شرکت سوئدیÖhlins  بوده و قابل تنظیم هستند. ترمزها هم در جلو ۶ پیستونه و در عقب ۴ پیستونه می باشند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، موتورسیکلت مفهومی R20 کانسپت طراحی رترو دارد. باک این موتورسیکلت آلومینیومی است و از مدل‌ های قدیمی کمپانی اقتباس شده؛ در نمای روبرو با ترکیبی جالب از سنت و مدرنیته طرف هستیم. چراغ اصلی این موتور مفهومی توسط یک LED گرد احاطه شده؛ فضای موجود بین این دو چراغ خالیست و جریان هوا از آن عبور می‌ کند. به دلیل مفهومی بودن در این موتورسیکلت خبری از اجزایی مثل آینه‌ ها، صدا خفه کن و پلاک نیست.

ناگفته نماند اکثر موتورسیکلت‌ های ب ام‌ و که با پسوند کانسپت در نام خود معرفی شده‌ اند، پس از مدتی سر از خطوط تولید انبوه درآورده اند‌. بنابراین دور از انتظار نیست که R20 هم در سال‌ های پیش رو راهی خیابان‌ ها شود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir