تحریریه صنعت ماشین

صنعت ماشین: بخش ماشین های کوچک اسپرت تویوتا ملقب به “Gazoo Racing” هنوز هم در بخش موتور های احتراق داخلی سرمایه گذاری می‌کند. طبق گفته این شرکت : ” موتور های احتراق داخلی خیلی هم بد نیستند “.

به گزارش صنعت ماشین،

 تویوتا برنامه های خودش را از توسعه ماشین های پرفورمنس الکتریکی خالی کرده تا به برنامه های بزرگتری بپردازد. Gazoo Racing بخش مسابقه‌ای و ماشین های اسپرت تویوتا معتقد است موتور های احتراقی هنوز هم آینده روشنی دارند. سرمایه گذاری ها در موتور های احتراق داخلی هنوز هم انجام میشوند که نتیجه آن مدل هایی فراتر از GR86 ، GR Yaris ، GR Corolla و GR Supra خواهند بود.

تومویا تاکاهاشی، رئیس بخش Toyota Gazoo Racing در مصاحبه خود با مجله استرالیایی Car Expert اعلام کرد ، هنوز برنامه رسمی برای ورود تویوتا به خودرو های برقی اسپرت وجود ندارد. آقای تاکاهاشی همچنین اضافه کرد بخش اسپرت GR قصد دارد تا جای ممکن از موتور های احتراق داخلی در طراحی ها و محصولات خود استفاده کند. شاید در آینده این پیشرانه ها ممنوع شوند اما این احتراق داخلی به هیچ وجه بد نیست بلکه دشمن محیط زیست، کربن است.

در حالی که خودرو های سوختی به مدت طولانی وجود داشتند و خودرو های تمامی برقی هنوز به طور کامل و در آینده نزدیک اتفاق نمی‌افتند، بین این دو راه حل، ادامه موتور های سوختی محتمل‌تر به نظر می‌رسند. بر اساس گفته های آقای تاکاهاشی ما میتوانیم با استفاده از تکنولوژی هایبرید میزان تولید کربن را کاهش دهیم اما هنوز نمیتوانیم پدیده نوظهور سوخت های سوختی ترکیبی را نادیده بگیریم و همچنین به دنبال پیشرفت در بخش موتور های سوخت هیدروژنی هستیم.

در همین حال سوالی که مطرح می‌شود این است که، اکنون GR به چه کاری مشغول است؟

طبق گفته ها یک SUV پرفورمنس یکی از پروژه های اصلی است و به احتمال زیاد تیپ GR Corolla با جعبه دنده اتوماتیک هم در دستور کار قرار دارد. برند لوکس تویوتا لکسوس هم موتور بسیار کوچک 1.6 لیتری توربو 3 سیلندر را روی خودرو کانسپت LBZ جدید خود قرار داده که به احتمال زیادی تولید خواهد شد. یک کراس‌اور کوچک با 300 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتون‌متر گشتاور هم در دست طراحی است اما به بازار ایالات متحده نخواهد رفت.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir