Wp Header Logo 2.png
احتمال تولید کانسپت اسکای تاپ ؛ زیباترین محصول سال های اخیر ب ام و متولد می شود؟

همین چند روز قبل بود که ب ام‌ و با رونمایی از کانسپت بسیار جذاب اسکای تاپ در گردهمایی ویلا د استه توجه تمامی نشریات و علاقه مندان را به خود جلب کرد. در این گردهمایی سالانه، مدل‌ هایی که از لحاظ طراحی خاص بوده و بیشتر به گذشته اشاره دارند، در معرض دید عموم قرار می‌ گیرند. به عنوان یکی از ستارگان این دوره، میزان استقبال و بازخوردهای مثبت نسبت به اسکای تاپ آنقدر بالا بوده که ب ام و تولید این مدل مفهومی را بررسی می‌ کند.

آنطور که آدرین ون هویدونگ، مدیر طراحی گروه ب ام و در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز اعلام کرده، در صورت دریافت چراغ سبز از مدیران کمپانی، بین ۲۰ الی ۲۵ دستگاه از اسکای تاپ تولید خواهد شد. بدیهی است که با چنین تیراژ محدودی، قیمت نهایی بسیار زیاد خواهد بود.

 همانطور که در مطلب معرفی کانسپت ب ام ب اسکای تاپ به اطلاعتان رساندیم، این مفهومی جذاب بر اساس سری ۸ کانورتیبل توسعه پیدا کرده و در زیر پوسته با M8 کامپتیشن یکسان است. قیمت سری ۸ کانورتیبل از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌ شود؛ M8 کامپتیشن هم نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد. با این حساب می‌ت وان نتیجه گرفت قیمت نسخه تولیدی اسکای تاپ چند برابر این ارقام خواهد بود.

احتمال تولید کانسپت اسکای تاپ ؛ زیباترین محصول سال های اخیر ب ام و متولد می شود؟

برای بسیاری از طرفداران متعصب ب ام و، قیمت اهمیت چندانی ندارد. برای مثال مدل جذاب ۳.۰ CSL حامل برچسبی ۷۵۰ هزار دلاری است. این خودروی تولید محدود در حقیقت همان M4 CSL با گیربکس دستی است که لباسی شیک تر بر تن کرده؛ شاید بدانید این نسخه از سری ۴ قیمتی برابر با ۱۴۰ هزار دلار دارد، یعنی ۵.۵ برابر کمتر از ۳.۰ CSL. اگر قرار باشد نسخه تولیدی اسکای تاپ از فرمولی مشابه پیروی کند، قیمت آن چیزی در حدود ۸۰۰ هزار دلار خواهد بود.

احتمال اینکه مدیران ب ام و به تولید اسکای تاپ چراغ سبز نشان دهند، بالا ارزیابی می‌ شود. زیرا زیرمجموعه لوکس ساز این شرکت یعنی رولزرویس، با عرضه مدل‌ های خاص و تولید محدود توانسته به موفقیت برسد؛ طوری که برخی از مدل‌ های این برند اشرافی انگلستانی با قیمت باورنکردنی ۳۰ میلیون دلار فروخته شده اند.

احتمال تولید کانسپت اسکای تاپ ؛ زیباترین محصول سال های اخیر ب ام و متولد می شود؟

ناگفته نماند ب ام و در سال‌ ها و حتی دهه‌ های گذشته همواره کانسپت های خیلی جذابی را در گردهمایی ویلا د استه به نمایش گذاشته است. اما با وجود جذابیت ‌های بسیار هیچ کدام از آنها سر از خطوط تولید در نیاورده اند. شاید اسکای تاپ سنت شکنی کرده و این قاعده را بر هم بزند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir