Wp Header Logo 3.png


منتشر شده در 11 خرداد 1403 ساعت 12:00


دستیابی جک به رکورد تولید پیکاپ

سیصد هزارمین پیکاپ تولیدی جک از خط تولید این شرکت چینی خارج شد. در حالی که دستیابی به رکورد تولید ۲۰۰ هزار دستگاه پیکاپ ۱۳ سال طول کشید، تولید ۱۰۰ هزار دستگاه بعدی فقط دو سال زمان برد. یکی از دلایل اصلی این موضوع صادرات پیکاپ‌ های جک به ۱۳۲ کشور مختلف دنیاست.

در مراسمی که شرکت جک برای تولید ۳۰۰ هزارمین پیکاپ خود ترتیب داده بود، فنگ لیانگ سن عضو هیئت مدیره و بخش پیکاپ ‌های کمپانی دستیابی به این رکورد را نتیجه تلاش سخت و همکاری ‌های مشترک توصیف نمود. از دید آقای لیانگ سن جهانی‌ سازی پیکاپ‌ های ساخت چین نیز در ثبت این رکورد تاثیر بسزایی داشته است.

رکورد تولید پیکاپ

شاید بدانید در حال حاضر جک ۳ خودروی پیکاپ را در خطوط تولید خود دارد که عبارتند از T6،T8 و T9. سیصد هزارمین مدلی که از خط تولید این شرکت در کارخانه یانگژو واقع در استان جیانگسو خارج شد، یک دستگاه T9 بود. این مدل در داخل چین با نام هانتر (هانتو) به فروش می‌ رسد.

طبق آمارهای موجود شرکت جک در سال گذشته ۵۵ هزار دستگاه خودروی پیکاپ تولید کرده، جالب اینکه از این تعداد ۴۲ هزار دستگاه به سایر بازارها صادر شده است. آمریکای لاتین، کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای مرکزی، اروپا و استرالیا بازارهای صادراتی اصلی برای شرکت جک هستند. این کمپانی در بین خودروسازان چینی، بیشترین سهم از بازار پیکاپ کشورهای مکزیک، پرو و قزاقستان را در اختیار دارد.

افزایش استقبال از پیکاپ های تولیدی جک

فروش محصولات جک هم در بازارهای بین‌ المللی و هم در بازار داخلی روندی صعودی دارد. آمارها حاکی از آن هستند که فروش سالانه این شرکت در بازارهای صادراتی به اندازه ۹.۹ و در داخل چین به میزان ۱۶.۳ درصد افزایش یافته است. این شرکت می‌ گوید در سرزمین مادری دومین سازنده بزرگ خودروهای پیکاپ محسوب می‌ شود. از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آوریل، جک توانسته ۱۸۲۰۰ دستگاه خودروی پیکاپ به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد.

کابین پیکاپ جک

نسخه برقی T9 جدیدترین محصول شرکت جک در دسته پیکاپ‌ ها به شمار می‌ رود. این نسخه چند هفته قبل در نمایشگاه خودروی پکن به طور رسمی رونمایی شد. باتری به کار رفته در این پیکاپ ظرفیتی برابر با ۸۸ کیلووات ساعت دارد و با اتکا به آن می‌ توان تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد، البته بر اساس استاندارد چینی CLTC.

پیشرانه نسخه برقی جک T9 شامل دو موتور ۹۴ و ۲۱۵ اسب بخاری می‌ شود. میزان گشتاور تولیدی این موتورها نیز به ترتیب به ۱۷۶ و ۳۴۲ نیوتن متر می ‌رسد. پس از موفقیت نسبی جک T8 در بازار تشنه ایران، شرکت کرمان موتور به سراغ نسخه بنزینی T9 نیز رفته و آن را در کشور عرضه می‌ کند. این پیکاپ به موتور ۲ لیتری توربوشارژ با توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ ها را در این پیکاپ، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بر عهده دارد.

نمای جانبی پیکاپ جک

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir