Wp Header Logo 9.png
آخرین دستگاه از بوگاتی شیرون

بوگاتی با تولید نسخه‌ های خاص از شیرون سعی کرده نام این مدل را کماکان در یادها زنده نگه دارد. این کمپانی اخیراً باز هم یک نسخه ویژه از ابر اتومبیل دورگه فرانسوی-آلمانی را رونمایی کرده است. به گفته بوگاتی این مدل که L’Ultime نام دارد، حتماً و قطعاً آخرین مدل از شیرون خواهد بود. با تولید این مدل منحصر به فرد تعداد شیرون‌ های موجود روی کره زمین به ۵۰۰ دستگاه می‌ رسد.

به گزارش آخرین خودرو، بوگاتی شیرون L’Ultime بر اساس نسخه سوپر اسپرت توسعه پیدا کرده؛ طرح بدنه این خودرو از اولین دستگاه از شیرون که سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت، اقتباس شده است. رنگ به کار رفته در بدنه این نسخه، شامل دو طیف از رنگ آبی می‌ شود. نیمه جلویی اتاق دارای رنگ موسوم به آبی مسابقه‌ای فرانسوی است، این رنگ در قسمت میانی اتاق با رنگ آبی آتلانتیک ادغام شده؛ نکته جالب اینکه روی در و برخی از قسمت‌ های بدنه، نوشته‌ هایی به چشم می‌خورد. این نوشته‌ ها همگی دست نویس هستند و به رویدادها و مکان‌ هایی که بوگاتی شیرون در ۸ سال گذشته در آنها حضور پیدا کرده، اشاره دارند.

برای اشاره به تیراژ تولید خانواده شیرون، عدد ۵۰۰ در زیر باله عقب، گلگیر عقب، روی رینگ‌ ها و همچنین کاور موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربو درج شده؛ مثل سایر نوشته ها، این اعداد نیز دستنویس هستند. به منظور ادای احترام به سرزمین مادری، قاب آینه‌ های جانبی طرحی از پرچم فرانسه را روی خود دارد.

در رابطه با هویت مالک این ابر اتومبیل خاص، اطلاعاتی در دست نیست. اما با توجه به استفاده از طلق نارنجی در نمای جانبی، به احتمال قوی این خودرو راهی ایالات متحده خواهد شد. شایان ذکر است اگرچه این خودرو آخرین دستگاه با نام شیرون محسوب می ‌شود، اما نسخه‌ های اشتقاق یافته از آن، مثل میسترال و بولاید، کماکان تولید خواهند شد. بوگاتی (Bugatti) در نظر دارد از این دو مدل به ترتیب ۹۹ و ۴۰ دستگاه تولید کند.

نمای بالا بوگاتی شیرون

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که خودروی جدید بوگاتی در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد. این خودرو نیز نیروی خود را از موتور ۱۶ سیلندر، البته V16، دریافت می‌ کند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir