Wp Header Logo 44.png


منتشر شده در 13 خرداد 1403 ساعت 13:00


طول عمر خودرو آمریکایی

در سال‌های اخیر میانگین عمر خودروهای موجود در آمریکا روندی افزایشی داشته است. طبق جدیدترین آمار موجود، این رقم به ۱۲.۶ سال رسیده تا رکورد تازه ای در این زمینه ثبت شود. این موضوع ریشه در عوامل متعددی دارد که مهمترین آنها عبارتند از آثار ناشی از شیوع کرونا، رشد قیمت مدل‌ های صفر کیلومتر و عدم تمایل مشتریان نسبت به خرید خودروهای برقی.

به گزارش آخرین خودرو، این هفتمین سال متوالی است که میانگین عمر خودروهای آمریکا افزایش پیدا می‌ کند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم حالا فقط ۳۵ درصد از خودروهای حاضر در خیابان‌ های این کشور بین ۱ تا ۵ سال عمر دارند و حدود ۸۸ میلیون خودرو در این دسته قرار می‌گیرند. در مقایسه با آمار سال قبل این رقم ۲ میلیون دستگاه کاهش دارد.

بر اساس داده ‌های آماری اکنون ۲۸۶ میلیون خودرو در داخل مرزهای آمریکا تردد می‌ کنند. این رقم نزدیک به ۲ میلیون دستگاه نسبت به دوره قبل افزایش یافته است. طبق پیش‌ بینی‌ های موسسه S&P Global Mobility به دلیل افزایش شمار خودروهایی که بین ۶ تا ۱۴ سال عمر دارند، رقم میانگین عمر کل خودروها باز هم بیشتر خواهد شد.

طول عمر خودرو

افزایش میانگین عمر خودروها اصلاً خبر خوبی برای خودروسازان به حساب نمی آید، زیرا هدف اصلی آنها تحویل هرچه بیشتر مدل‌ های جدید به مشتریان است. در مقابل شرکت ‌های فعال در زمینه خدمات، تعمیرات و ارتقای خودروها حتماً از شنیدن این خبر خوشحال می‌ شوند. زیرا هرچه تعداد مدل‌ های قدیمی‌ تر بیشتر باشد، احتمال مراجعه آنها برای تعمیرات و یا سایر خدمات افزایش خواهد یافت.

از سال ۲۰۲۰ به این طرف حدود ۲۷ میلیون خودروی سواری و ۲۶ میلیون خودروی پیکاپ و شاسی بلند در آمریکا از رده خارج شده است. اما در همین مدت ۱۳ میلیون خودروی سواری و همچنین ۴۵ میلیون خودروی پیکاپ و شاسی بلند جدید به ثبت رسیده؛ این امر به وضوح نشان می‌ دهد که مشتریان خواهان خرید چه نوع خودروهایی هستند. خودروسازان نیز خود را با این تغییر ذائقه هماهنگ کرده‌ اند و سبد محصولات آنها را اکنون اکثرا مدل‌ های شاسی بلند و کراس اوور تشکیل می‌ دهد.

خودروهای آمریکایی

داده های موسسه S&P Global Mobility گویای آن هستند که فروش خودروهای برقی از روندی صعودی برخوردار است. طبق این داده‌ ها تعداد کل مدل های برقی موجود در خیابان‌ های آمریکا تا ماه ژانویه به ۳.۲ میلیون دستگاه رسیده است. البته این موسسه تاکید دارد که رشد تقاضا کندتر از آن چیزی است که خودروسازان پیش‌ بینی می‌ کردند. ناگفته نماند در حال حاضر میانگین عمر کل خودروهای برقی حاضر در آمریکا برابر با ۳.۵ سال است.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir