Wp Header Logo 203.png

شروع یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم، فرصتی عالی برای کارآفرینان و افرادی است که قصد ورود به عرصه تولید و تجارت را دارند؛ ولی از سرمایه محدودی برخوردار هستند. امروزه نیز، کسب و کار های تولیدی کوچک طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و در زمینه های مختلف از تولید محصولات دست ساز گرفته تا انواع ماشین آلات صنعتی فعالیت می کنند. با توجه به اهمیت این کسب و کار ها در صنعت و تولید، در این مقاله به معرفی کار تولیدی با سرمایه کم خواهیم پرداخت.

مفهوم کسب و کار های تولیدی کوچک

کار تولیدی با سرمایه کم

بر اساس تعریف SBA (اداره کسب و کار کوچک) کسب و کار هایی با کمتر از 500 نفر کارمند و درآمد سالانه کمتر از 5/16 میلیون دلار برای مشاغل مرتبط با تولید مواد غذایی و 5/35 میلیون دلار برای سایر مشاغل، به عنوان کسب و کار های تولیدی کوچک تعریف و شناخته می شوند. این کسب و کار ها به طور معمول متعلق به افراد حقیقی یا شرکت های بزرگ هستند و در زمینه های مختلف از تولید مواد غذایی و نوشیدنی گرفته تا انواع پوشاک و حتی مبلمان منزل و وسایل الکترونیک فعالیت می کنند.

اهمیت کسب و کار تولیدی با سرمایه کم

کسب و کار های تولیدی کوچک جزء مهمی از اقتصاد و صنعت هر کشور هستند و همین موضوع اهمیت پرداختن به این مشاغل را دو چندان می کند. از جمله مهم ترین دلایلی که کسب و کار های تولیدی کوچک را به یک مهره حیاتی در اقتصاد کشور ها تبدیل می کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-        ایجاد فرصت های شغلی جدید

کسب و کار های تولیدی کوچک با ایجاد فرصت های شغلی جدید، به پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور ها کمک می کنند. برای مثال، طبق گزارش انجمن ملی تولیدکنندگان ایالات متحده آمریکا (NAM) سهم کسب و کار های تولیدی کوچک در استخدام نیروی جدید کار، حدود 47 درصد بوده است.

فرصت های شغلی جدید

2-      نوآوری و ارائه ایده های جدید

یکی از مهم ترین ویژگی های کسب و کار های تولیدی کوچک این است که اغلب در زمینه تولید محصولات خاص و نوآورانه فعالیت می کنند و همین موضوع، می تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور ها داشته باشد.

3-     توسعه اقتصادی

کسب و کار های تولیدی کوچک با ایجاد فرصت شغلی جدید، ایجاد درآمد مالیاتی و جذب سایر مشاغل به منطقه، نقش مهمی در توسعه اقتصادی مناطق مختلف ایفا می کنند.

4-      کاهش هزینه ها و اثرات زیست محیطی

با توجه به اینکه کسب و کار های کوچک اغلب از مواد اولیه محلی استفاده می کنند، میزان هزینه های حمل و نقل و انتشار کربن دی اکسید برای انتقال محموله ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

5-     حمایت اجتماعی

کسب و کار های تولیدی کوچک به طور معمول محبوبیت بالایی در منطقه خود دارند و مردم و تولیدکنندگان به طور متقابل و در زمینه های مختلف از یکدیگر حمایت می کنند.

4 کسب و کار تولیدی با سرمایه کم

ایده کسب و کار

حال بیایید نگاهی به چند ایده کسب و کار تولیدی با سرمایه کم بیاندازیم که می توانند برای کارآفرینان با سرمایه محدود مناسب باشند.

1-        تولید ظروف غذای کاغذی

تولید ظروف غذای کاغذی یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم است که می تواند سود قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورد. ظروف کاغذی در موقعیت های مختلف مانند مجالس عروسی، جشن تولد، دورهمی های خانوادگی، پیک نیک، رستوران ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. برای شروع کار نیز تنها به تجهیزاتی از قبیل ماشین شکل دهی، ماشین برش، دستگاه چاپ، تجهیزات بسته بندی و نیروی کار ماهر نیاز خواهید داشت.

2-      تولید قاشق و چنگال پلاستیکی یکبار مصرف

تولید قاشق و چنگال یکبار مصرف پلاستیکی یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم است که با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای غذا های بیرون بر، می تواند بسیار سودآور باشد. علاوه بر این، محصولات پلاستیکی یکبار مصرف در مراسمات و جشن ها نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و می توان گفت این محصولات، بازار مصرف گسترده ای دارند. برای شروع کار نیز تنها به دستگاه شکل دهی پلاستیک، پلاستیک خام، دستگاه بسته بندی و نیروی کار ماهر برای استفاده از ماشین آلات نیاز خواهید داشت. البته بهتر است که مضرات پلاستیک و آسیب های وارده بر محیط زیست را فراموش نکنید!

3-     تولید کیسه کاغذی

امروزه برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، مردم به دنبال کاهش مصرف پلاستیک هستند و به همین دلیل، کیسه های کاغذی در حال جایگزین شدن به جای کیسه های پلاستیکی هستند. همین موضوع تولید کیسه های کاغذی را به یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم تبدیل کرده است که می تواند نیاز مشاغل مختلف به این کیسه ها را تامین کند. برای تولید این کیسه ها تنها به دستگاه برش، کاغذ با کیفیت و دستگاه بسته بندی نیاز خواهید داشت.

4-      شمع سازی

شمع سازی یک شغل با تاریخی طولانی است که به عنوان یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم شناخته می شود و به راحتی می توان در خانه این کار را شروع کرد. بدین منظور تنها به موادی مانند موم مرغوب، روغن های معطر، قالب های سیلیکونی، فیتیله، دماسنج و کارتن های بسته بندی نیاز خواهید داشت. از این شمع ها می توان در مراسمات مختلف، سالن های ماساژ، کلاس یوگا، اتاق کار، مطالعه و… استفاده کرد.

<h2Id=”hedm4″ style=”text-align: justify;”>جمع بندی

شروع یک کسب و کار تولیدی با سرمایه کم از جمله فرصت هایی است که کارآفرینان می توانند با استفاده از آن، سرمایه خود را چند برابر کنند. علاوه بر این، این نوع کسب و کار ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گسترش صنعت یک منطقه دارند؛ زیرا با ایجاد فرصت های شغلی جدید، به مردم آن منطقه این امکان را می دهد که وارد بازار کار شوند و گامی در راستای به چرخش در آوردن چرخ اقتصاد کشور بردارند. در این مقاله به طور مختصر، به معرفی 4 ایده کسب و کار تولیدی با سرمایه کم پرداختیم و اطلاعاتی در مورد مفهوم و اهمیت این کسب و کار ها نیز در اختیار شما قرار دادیم تا بیش از پیش با این مشاغل آشنا شوید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir