Wp Header Logo 213.png

فرناندو آلونسو راننده تیم استون مارتین با ثبت سریع‌ترین زمان، روز جمعه در تمرینات پُر باران و طوفانی جایزه بزرگ کانادا در صدر جدول قرار گرفت. به دلیل شرایط نامساعد جوی، هر دو جلسه تمرینی در پیست زیبای ژیل ویلنو تحت نظارت شدید هواشناسی برگزار شد.

به گزارش مجله ماشین، آلونسو که در تمرین اول با بارش شدید باران، در جایگاه پانزدهم قرار گرفت، از شرایط خشک ابتدای تمرین دوم به خوبی استفاده کرد و با ثبت زمان یک دقیقه و ۱۵.۸۱۰ ثانیه، تقریبا نیم ثانیه سریع‌تر از جورج راسل راننده مرسدس، صدرنشین شد.

راسل در این باره گفت: “گرفتنِ درسی برای ادامه‌ی آخر هفته در شرایطی که هر دور وضعیت تغییر می‌کرد، دشوار بود. اول باران نم‌نم می‌بارید، بعد خشک شد و دوباره باران شروع شد. در کل خودروی ما عملکرد خوبی داشت، اما جایگاه واقعی ما نسبت به سایر رقبا را فقط فردا خواهیم فهمید.”

لنس استرول کانادایی که در مونترآل بزرگ شده و پدرش صاحب تیم است، با کسب جایگاه سوم، روز کسل‌کننده‌ی هواداران را کمی روشن کرد.

چارلز لکلرک راننده فراری و برنده‌ی دو هفته‌ی پیش در موناکو، در رده چهارم قرار گرفت.

این شروع خوبی برای فراری بود، چرا که لکلرک در تمرین اول هم پس از هم‌تیمی خود، کارلوس ساینز، سوم شده بود.

آلونسو در صدر جدول تمرینات پرآشوب و بارانی فرمول یک کانادا 2024
آلونسو در صدر جدول تمرینات پرآشوب و بارانی فرمول یک کانادا ۲۰۲۴

ساینز در تمرین دوم در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

دو تیمی که به طور معمول در رده‌بالا قرار نمی‌گیرند، شگفتی‌ساز شدند.

دنیل ریکاردو از ردبول پنجم و کوین مگنوسن از هاس ششم شدند.

لوئیس همیلتون، هفت بار قهرمان جهان، با مرسدس در جایگاه هفتم قرار گرفت.

لاندو نوریس از مک‌لارن که در تمرین اول صدرنشین بود، در تمرین دوم به رده آخر سقوط کرد.

شرایط آب و هوایی، ارزیابی تیم‌ها برای رقابت برای سکو در این فصلِ به‌شدت رقابتی را دشوار کرده است.

در سه مسابقه‌ی گذشته شاهد سه برنده‌ی متفاوت بودیم: نوریس در میامی، مکس ورشتپن قهرمان سه دوره‌ی جهان از ردبول در ایمولا و لکلرک در موناکو.

با توجه به پیش‌بینی بارش باران برای مرحله‌ی تعیین خط (شنبه) و مسابقه‌ی اصلی (یکشنبه)، ممکن است شاهد شگفتی‌های بیشتری باشیم.

آلونسو در صدر جدول تمرینات پرآشوب و بارانی فرمول یک کانادا 2024
آلونسو در صدر جدول تمرینات پرآشوب و بارانی فرمول یک کانادا ۲۰۲۴

زک براون، مدیرعامل مک‌لارن به اسکای اسپورت گفت: “فکر می‌کنم امروز نمی‌توان گفت چه کسی در چه جایگاهی قرار دارد. شاید فردا بفهمیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بسیار رقابتی نباشیم، همانطور که تقریبا در تمام فصل بوده‌ایم. سه مسابقه‌ی گذشته فوق‌العاده قوی بودیم، بنابراین دلیلی نمی‌بینم که نتوانیم در این مسابقه هم خوب باشیم. با این شرایط آب و هوایی متغیر، اگر فردا و یکشنبه هم همینطور باشد، همه چیز به این بستگی دارد که در زمان مناسب در جای مناسب باشیم.”

ورشتپن که سال گذشته در مونترآل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و تمام دورها را از جایگاه اول (پُل پوزیشن) پیشتاز بود، شروع خوبی برای کسب سومین پیروزی متوالی در کانادا نداشت.

او پس از ثبت پنجمین زمان در تمرین اول، تنها توانست چهار دور در تمرین دوم شرکت کند و سپس با اعلام بوی سوخت از خودرو به پیت‌استاپ رفت.

هر دو جلسه تمرینی تحت‌تأثیر شرایط آب و هوایی متغیر و تهدیدآمیز برگزار شد.

حدود یک ساعت قبل از تمرین اول، توفانی شدید از جزیره‌ی نوتردام عبور کرد و با بارش تگرگ شدید، پیست مسابقه و تماشاگران را خیس کرد.

به همین دلیل، شروع تمرین با ۲۰ دقیقه تأخیر همراه شد.

تمرین دوم در شرایط خشک آغاز شد، اما با وجود ابرهای تیره و شوم، رانندگان زودهنگام در صف قرار گرفتند تا قبل از بارش باران، چند دور تمرین با تایرهای صاف انجام دهند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir