Wp Header Logo 229.png

به گزارش پرشین خودرو، در خودرهای قدیمی‌تر این قطعه دارای دو کلاهک در دو سر یک کابل بود که یکی به کوئل متصل می‌شد و دیگری به شمع خودرو اما در خودروهای جدید وایر شمع از یک قطعه لاستیکی به نام بوت درست شده است که یک فنر در وسط آن قرار دارد و کار برق رسانی را انجام می‌دهد.

بدون وایر شمع برق رسانی به شمع انجام نمی‌شود. بدون برق هم جرقه ای زده نخواهد شد و خودرو روشن نمی‌شود. در نتیجه حضور قطعه‌ای به نام وایر شمع در خودرو از واجبات است و برای تهیه این قطعه مهم باید به نکاتی که در ادامه می‌آید توجه کنید تا وایر شمع با کیفیتی بخرید.

برای دیدن اطلاعات و قیمت وایر شمع های با کیفیت روی لینک زیر کلیک کنید:

وایر شمع

نکات بسیار مهم در خرید وایر شمع

در ادامه به بررسی نکات مهمی که برای خرید یک وایر شمع خوب باید مد نظر داشته باشیم می‌پردازیم. توجه به این نکات ما را از سردرگمی در می‌آورد. این نکات تجربه چندین ساله فروش قطعات یدکی است که ما آن ها را به راحتی در اختیار شما می‌گذاریم:

دعوت میکنیم برای آشنایی بیشتر با این قطعه حساس مقاله (همه چیز درباره وایرشمع) را مطالعه کنید.

۱- خرید از برندهای معتبر

همیشه به دنبال برندی باشید که در بازار کارایی خود را به اثبات رسانده باشد. معمولا شرکت‌های مطرح و برندهای معتبر اعتبار خود را به خاطر سودهای زود گذر از دست نمی‌دهند.

احتمال این که در مقطع کوتاهی یک برند دچار اشتباهی شده باشد و قطعه تولیدی آن دچار افت کیفیت شده باشد هست که معمولا این برندها جوابگو هستند و خسارت‌های وارد شده را جبران می‌کنند.

۲- توجه به نوع گارانتی وایر شمع

همه وایر شمع‌های تولید ایران دارای گارانتی هستند. معمولا گارانتی ها از ۶ ماه تا ۲ سال در شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند. بعضی از شرکت‌ها برای گارانتی شرط می‌گذارند و برخی شرکت‌ها گارانتی بدون قید و شرط قرار می‌دهند. انتخاب گارانتی و اینکه شرکت پس از خرابی تا چه حد به گارانتی پایبند است را باید از خریداران قبلی وایر شمع جویا شوید.

۳- استاندارد وایر شمع

وایر شمع‌های تولید ایران و وارداتی همگی باید استاندارد ایران را پاس کنند. بنابراین وایر شمع باید دارای استاندارد باشد. برخی از شررکت‌های تازه تاسیس هم باید برگه تاییدیه استاندارد را داشته باشند. هر چه تعداد استاندارد داخلی و خارجی شرکت تولید کننده وایر شمع بیشتر باشد، وایر شمع دارای اعتبار بیشتری است و طبیعتا از کیفیت بالاتری هم برخوردار است.

۴- توجه به جنس وایر شمع

بهترین موادی که در تولید وایر شمع استفاده می‌شود سیلیکون است. در وایر شمع کلاس F که چند لایه است، هسته مرکزی، لایه های ولتاژ و لایه رویی همگی باید از جنس سیلیکون باشند. بر روی لایه های ولتاژ هم یک لایه بافت نخی برای استحکام بافت کابل وایر شمع باید وجود داشته باشد.

جنس کلاهک‌های وایر شمع یا بوت وایر هم باید از نوع سیلیکون باشد. سیم رسانا در وایر شمع کابلی باید از جنس آلومینیوم، کروم یا نیکل کروم باشد. در بوت وایر هم بهترین جنس فنر داخل وایر باید از استیل نگیر آبکاری شده باشد.

۵- خرید از سایت‌ های معتبر

یکی از موارد و مشکلات متعدد خریداران اینترنتی عدم ارسال قطعه خریداری شده و یا ارسال دیر هنگام آن است. برای اینکه از ارسال قطعه مطمئن شوید بهترین راهکار چک کردن نماد اعتماد پایین سایت و یا نماد ضمانت فروشگاه در سایت ترب است.

اگر فروشگاه دارای شبکه اجتماعی است، چک کردن هایلات‌ها، استوری و کامنت‌ها، سوال پرسیدن در دایرکت بهترین راه اعتماد به آن است. اگر کامنت ها منفی بودند و یا در دایرکت کسی جوابگو نبود به فروشگاه اعتماد نکنید.

نکات واجب و حیاتی برای خرید وایرشمع

ویژگی‌های یک وایر شمع خوب

  • جریان برق را بدون اتلاف و به خوبی در همه شرایط محیطی انجام دهد.
  • مقاومت الکتریکی آن استاندارد (بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلو اهم) باشد.
  • امواج مضر تولید نکند و در کار سایر قطعات تداخل ایجاد نکند.
  • تحمل حرارت داخل موتور را داشته باشد.
  • برابر کشش و پاره شدن مقاومت بالایی داشته باشد.
  • نشتی برق نداشته باشد.

ویژگی های یک وایرشمع خوب

نکته پایانی:

توجه داشته باشید که وایرشمع قطعه ای حساس است و وظیفه حیاتی نیز به عهده دارد و اگر از وایر بی کیفیت استفاده کنید ممکن است به شمع و کوئل آسیب وارد شود و خسارت ببینید. بنابراین در خرید این قطعه حساس نکاتی که بالا گفته شد را رعایت کنید تا متحمل خسارت نشوید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir