Wp Header Logo 276.png


منتشر شده در 20 خرداد 1403 ساعت 18:00


جنجال بر سر طراحی نسل جدید سری ۱ ؛ آیا ب ام و از کیا کپی کرده است؟

در گذشته‌ای نه چندان دور، شرکت کیا برای اینکه محصولات خود را اسپرت و جذاب نشان دهد، نیم‌ نگاهی به زبان طراحی کمپانی ب ام و می‌انداخت و المان‌هایی را از آن الگوبرداری می‌کرد. اما با معرفی نسل جدید سری ۱، برخی معتقدند حالا وضعیت برعکس شده و کمپانی آلمانی از کیا سید الگوبرداری کرده است! البته در این بین، برخی دیگر فورد فوکوس را منبع الهام‌گیری طراحان ب ام و می‌دانند.

به گزارش آخرین خودرو، این ادعاها تا حدودی درست هستند، زیرا اگر لوگوی ب ام و را از دماغه نسل جدید سری ۱ حذف کنیم، پی بردن به هویت آن کار سختی خواهد بود. جلوپنجره نمادین کلیوی شکل همواره یکی از المان‌های هویتی محصولات ب ام و بوده است. اما این المان در سال‌های اخیر دچار تغییرات زیادی شده و طراحان کمپانی طول و عرض آن را در مدل‌های مختلف به وفور دستکاری کرده‌اند! دستکاری این المان در نسل جدید سری ۱ باعث شده شباهت آن به جلوپنجره نسل قبلی کیا سید انکارناپذیر باشد. نکته تأمل‌برانگیز اینکه در برخی از تیپ‌ها، گرافیک جلوپنجره شامل انواع خطوط مورب و عمودی می‌شود. استفاده از این ترکیب، جلوپنجره را شلوغ و بی‌نظم نشان می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا دپارتمان طراحی ب ام و واکنشی به این ادعاها نشان خواهد داد یا خیر.

همان‌طور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، نسل جدید ب ام و سری ۱ روندی تکاملی را پیدا کرده و از لحاظ فنی نسخه‌ای به‌روز شده از نسل پیشین به شمار می‌رود. به بیان دیگر، این نسل که با کد F70 شناخته می‌شود، از نو مهندسی نشده و بر مبنای نسل پیشین توسعه یافته است.

جنجال بر سر طراحی نسل جدید سری ۱ ؛ آیا ب ام و از کیا کپی کرده است؟

شاید بدانید کمپانی ب ام و با معرفی پلتفرم نئو کلاس خود را برای عصری جدید آماده می‌کند. تاکنون چند مدل مفهومی بر مبنای این پلتفرم معرفی شده‌اند. این مدل‌ها دارای طراحی ساده اما مدرنی هستند. اولین مدل تولید انبوه مبتنی بر این پلتفرم، سال آینده معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این مدل در واقع نسل بعدی سری ۳ با پیشرانه برقی باشد.

جنجال بر سر طراحی نسل جدید سری ۱ ؛ آیا ب ام و از کیا کپی کرده است؟

source

viraje.ir

توسط viraje.ir