Wp Header Logo 422.png


منتشر شده در 23 خرداد 1403 ساعت 15:02


لونسین ووگ DS900X معرفی شد ؛ کپی چینی موتورسیکلت ب ام و F 900 GS

در سال‌ های اخیر بازار موتورسیکلت های همه جاروی سایز متوسط با ظهور شرکت ‌های مختلف شلوغ ‌تر از هر زمان دیگری شده است. طبق انتظار اکثر این شرکت ‌ها چینی هستند. یکی از این شرکت‌ ها لونسین (Loncin) نام دارد که به خاطر همکاری‌ و روابط نزدیک با ب ‌ام‌ و توانسته به شهرتی نسبی برسد. این کمپانی با آغاز عرضه موتورسیکلت DS900X تحت برند ووگ (Voge) بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به احتمال قوی اروپایی ‌ها با دیدن DS900X و بررسی دقیق آن به خصوص در زیر پوسته، شوکه خواهند شد. این موتورسیکلت از نظر ظاهری و فنی شباهت بسیاری به موتورسیکلت ب ام و F 900 GS  دارد. به بیان دقیق‌ تر، کمپانی چینی گویی نسخه شخصی ساز از این موتورسیکلت آلمانی را با نشان خود عرضه کرده است.

مشخصات فنی لونسین ووگ DS900X

از لحاظ مشخصات فنی شباهت ‌های زیادی بین این دو موتورسیکلت وجود دارد. نیروبخش DS900X  یک موتور ۸۹۵ سی سی با میل لنگ ۲۷۰ درجه است که از انژکتور سود برده و از طریق آب خنک می‌شود. اگرچه شرکت لونسین اشاره‌ای نکرده، اما این موتور از نظر ساختار و مشخصات شباهت زیادی به موتور به کار رفته در ب ام‌ و F 900 GS دارد. البته از نظر میزان خروجی نماینده چینی‌ ها در سطحی پایین ‌تر بوده و موتور آن می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در محور جلو DS900X به دوشاخ KYB مجهز شده، طبق انتظار در محور عقب هم کمک فنرها مستقل هستند. تمامی کمک‌ های به کار رفته در این موتورسیکلت قابل تنظیم بوده و موتور سوار می‌ تواند بسته به شرایط آنها را تنظیم کند. وظیفه متوقف کردن این موتورسیکلت همه جاروی چینی را ترمزهای ساخت برمبو بر عهده دارند. این ترمزها به سیستم ABS دو کاناله با امکان غیرفعال سازی مجهزند.

اطلاعات مورد نیاز راکب از طریق یک نمایشگر دیجیتال کاملاً رنگی ارائه می‌شود. مسیریاب، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل چسبندگی با امکان غیرفعال سازی، پورت USB و خروجی ۱۲ ولتی از دیگر ویژگی‌ های جالب لونسین ووگ DS900X هستند.

لونسین ووگ DS900X معرفی شد ؛ کپی چینی موتورسیکلت ب ام و F 900 GS

علی رغم شباهت ‌های فنی زیاد، از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها DS900X در رده بسیار پایین‌ تر از ب ام و F 900 GS قرار می ‌گیرد و اصلاً قابل مقایسه با آن نیست. در واقع یکی از دلایلی که باعث شده قیمت نماینده چینی‌ ها بسیار کمتر باشد، همین موضوع است. در حالی که F 900 GS حدود ۱۵,۳۰۰ دلار قیمت دارد، نماینده چینی‌ ها معادل ۱۱,۲۱۵ دلار قیمت گذاری شده است.

ناگفته نماند ب ام و موتور سری F900 را از شرکت لونسین تامین می‌کند. به غیر از این کمپانی آلمانی، سایر شرکت‌ های بزرگ فعال در بازار موتورسیکلت نیز به همکاری با چینی‌ ها رو آورده‌اند. با این کار هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی محصولات آنها کاهش پیدا می‌کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir