یک خودروی هیبریدی دیگر؛

محسن صادقی

صنعت ماشین: شرکت نبکا که حاصل شراکت دو شرکت کرمان موتور و مپنا است، از جدیدترین محصولش در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز که از ۲۲ خرداد آغاز شده است، رونمایی کرد….

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت نبکا که حاصل شراکت دو شرکت کرمان موتور و مپنا است، از جدیدترین محصولش در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز که از ۲۲ خرداد آغاز شده است، رونمایی کرد. کراس اوور جدید شرکت نبکا در واقع یک خودرو هیبریدی و بر مبنای کراس اوور برقی این شرکت، یعنی اسکای ول ET5 است. از لحاظ ظاهری نیز به غیر از نمای جلو و کابین، تفاوت عمده ای بین این دو خودرو مشاهده نمی شود. این خودرو که احتمالا با نام اسکای ول هیبرید پلاس (نبکا هیبرید پلاس) به بازار عرضه شود، خودرو جدیدی در بازار جهانی بوده و از سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه آن آغاز شده است. 

اسکای ول هیبرید پلاس در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد +تصاویر

مشخصات فنی محصول جدید نبکا چیست؟

همانطور که مشخص است، در این خودرو هیبریدی نیز مانند سایر خودروهای هیبریدی از ترکیب قوای محرکه بنزینی و الکتروموتور بهره می برد. توان پیشرانه بنزینی به کار رفته در این کراس اوور سایز متوسط بالغ بر ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. البته توان اصلی این شاسی بلند پلاگین هیبرید از الکتروموتور به کار رفته در آن که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، تامین می شود. وظیفه انتقال نیرو از پیشرانه به محور جلو، بر عهده جعبه دنده E-CVT است. ترکیب این قوا سبب شده تا اسکای ول هیبرید پلاس با وجود وزن حدودا دو تنی، امکان ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ را در حدود ۸ ثانیه داشته باشد. نبکا هیبرید پلاس در صورت استفاده در حالت تمام برقی، امکان پیمایش ۱۱۵ کیلومتر را دارد. در صورتی که این خودرو در حالت ترکیبی استفاده شود، قابلیت پیمایش مسافت آن به ۱۱۷۰ کیلومتر افزایش می یابد. باید این مورد را هم درنظر داشت که محصول جدید نبکا به سیستم بازیابی توان مجهز بوده و در یک سیکل کامل، قادر به بازیابی ۳۰ درصد از توان است. 

اسکای ول هیبرید پلاس در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد +تصاویر

تجهیزات ایمنی و رفاهی

حسگر فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی نگهداری خودرو بین خطوط، تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقاط کور، دوربین پارک عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور، چراغ‌های جلو با فناوری LED، سیستم پیشگرم کننده باتری، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار، سانروف پانوراما و قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در هشت جهت از جمله مهم ترین تجهیزات به کار رفته در کراس اوور نبکا هیبرید پلاس هستند.

تمام حقوق مادی و معنوی مطالب سایت نزد صنعت ماشین محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری از مطالب بر اساس قوانین انفورماتیک ایران پیگرد قانونی دارد. 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir