Wp Header Logo 666.png


منتشر شده در 29 خرداد 1403 ساعت 18:00


اولین اطلاعات از اسمارت #5

آوریل گذشته و در نمایشگاه خودروی پکن بود که برند اسمارت از کانسپتی جذاب با نام #۵ رونمایی کرد. با انتشار تصاویر و مشخصات نسخه تولید انبوه اسمارت #۵ در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، حالا می دانیم این خودرو فاصله زیادی با خیابان ها ندارد.

طبق قوانین چین، هر خودروی جدید قبل از ورود به بازار باید مجوزهای لازم را دریافت کند. به همین خاطر تصاویر رسمی و مشخصات آن در اختیار وزارت صنعت و فناوری اطلاعات قرار می گیرد. این وزارت نیز هر ماه فهرست مدل هایی را که برای کسب مجوزها اقدام کرده اند، منتشر می کند. چنین رویه ای باعث می شود مشخصات و تصاویر رسمی خودروهای جدید، بعضاً قبل از رونمایی رسمی در سایت MIIT انتشار پیدا کند، امری که اصلاً باب میل خودروسازان نیست. اکنون این اتفاق برای نسخه تولید انبوه اسمارت #۵ افتاده و تصاویر و مشخصات آن قبل از رونمایی رسمی به بیرون درز کرده است.

نمای پشت اسمارت #5

ابعاد اسمارت #۵

کراس اوور جدید برند اسمارت طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۰۵، ۱۹۲۰ و ۱۷۰۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۰۰ میلیمتر می رسد. وزن این کراس اوور ۵ نفره ۲۴۵۰ کیلوگرم بوده و اندازه رینگ های آن بین ۱۸ الی ۲۱ اینچ متغیر خواهد بود.

طراحی اسمارت #5

مشخصات فنی اسمارت #۵

اسمارت #۵ با دو پیشرانه تک موتوره و دو پیشرانه دو موتوره تولید خواهد شد. در مدل پایه، تک موتور موجود توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت را دارد؛ اما در تیپ قوی تر از نسخه تک موتوره، قدرت پیشرانه به ۳۵۸ اسب بخار افزایش می یابد. در مدل پایه از نسخه دو موتوره، مجموع قدرت پیشرانه به ۵۷۹ اسب بخار می رسد. پیشرانه دو موتوره مدل پرچمدار هم ۶۳۸ اسب بخار قدرت تولید می کند که رقمی کاملاً چشمگیر و قابل توجه است.

مشخصات اسمارت #5

در نسخه های تک موتوره نیرو به محور عقب منتقل می شود. این نسخه ها به باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) مجهز هستند. در مقابل نسخه های دو موتوره از باتری نیکل منگنز کبالت  (NCM) سود می برند. در رابطه با ظرفیت باتری ها حرفی به میان نیامده است. طبق گزارش های قبلی، اسمارت #۵ از فناوری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی کرده و در عرض فقط و فقط ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می شود. همچنین باتری برخی نسخه ها ۱۰۰ کیلووات ساعتی و میزان مسافت قابل پیمایش آنها ۷۰۰ کیلومتر عنوان شده است، البته بر اساس استاندارد چینی CLTC. به غیر از مدل پرچمدار که حداکثر سرعتی برابر با ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد، سایر مدل ها نمی توانند از مرز سرعت ۲۰۰ کیلومتر عبور کنند.

نمای عقب اسمارت #5

بد نیست اشاره کنیم که مالکیت برند اسمارت در اختیار مرسدس بنز بود، اما با خرید ۵۰ درصد از سهام این برند در سال ۲۰۱۹ توسط جیلی، اکنون دو کمپانی سهمی برابر از آن دارند. محصولات این برند در استودیوهای مرسدس طراحی شده و توسط جیلی مهندسی و مونتاژ می شوند. با توجه به شهرت برند اسمارت، میزان فروش آن در اروپا مناسب بوده و طبق آمار ماه می، ۱,۵۰۹ دستگاه از محصولات این برند در آلمان به فروش رسیده است. با این حال اسمارت در چین خیلی پرفروش نبوده و جایی در بین ۵۰ برند پرفروش ندارد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir