Wp Header Logo 699.png

به گزارش مجله ماشین، با نرخ ارز فعلی، این رقم معادل ۵۳۷,۰۰۰ دلار آمریکا است. البته به دلیل وجود مالیات‌های منطقه‌ای، قیمت نهایی خودرو در نقاط مختلف جهان می‌تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین این تبدیل ارزی همیشه دقیق نیست. به هر حال، این قیمت تخمینی برای مدل پایه است و به ندرت کسی یک فراری را بدون هیچ آپشنی خریداری می‌کند. با در نظر گرفتن هزینه آپشن‌ها، قیمت نهایی این خودرو برقی احتمالا به اندازه یک SF90 Stradale معمولی خواهد بود، نه مدل ۸۹۰,۰۰۰ دلاری XX.

طبق گفته‌های منابع رویترز، فراری در حال توسعه‌ی یک خودروی برقی دوم نیز هست. با وجود معرفی خودروی شاسی‌بلند Purosangue و اولین مدل برقی، اضافه شدن یک مدل دیگر ممکن است به انحصاری بودن برند فراری لطمه بزند. به همین دلیل گفته می‌شود این شرکت قصد دارد تولید سالانه خود را حداقل برای مدتی به ۲۰,۰۰۰ دستگاه محدود کند تا از افت ارزش برند جلوگیری کند.

فروش فراری سال به سال افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳ به ۱۳,۶۶۳ دستگاه رسیده است. خریداران حاضرند سال‌ها با صبر منتظر تحویل خودروی خود باشند. مدیرعامل فراری، بندتو ویگنا، در نوامبر گذشته اعلام کرد که لیست سفارشات به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده و کل ظرفیت تولید سال ۲۰۲۵ به فروش رفته است. این یعنی سفارش‌های جدید زودتر از سال ۲۰۲۶ تحویل داده نخواهند شد.

فراری برای اینکه صرفا به یک برند سازنده‌ی خودروهای شاسی‌بلند تبدیل نشود، تولید سالانه‌ی Purosangue را به ۲۰ درصد از کل تولید محدود کرده است. قیمت این مدل از حدود ۴۰۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود و اگر محدودیتی در تولید وجود نداشت، احتمالا فروش بسیار بهتری هم می‌داشت. با افتتاح کارخانه‌ی جدید، تعداد بیشتری خودرو از خط تولید خارج خواهد شد. هیجان‌انگیزترین محصول جدید فراری یک ابرخودرو است که انتظار می‌رود اواخر امسال رونمایی شود.

اما در مورد اولین خودروی برقی فراری، رئیس بخش بازاریابی محصول، امانوئل کاراندو، به تازگی اعلام کرده است که این خودرو دارای “صدای اصیل” و “یک فراری واقعی” خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این مدل در سال ۲۰۲۶ حدود پنج درصد از کل فروش فراری را به خود اختصاص دهد و تا سال ۲۰۳۰، خودروهای برقی ۴۰ درصد از کل فروش سالانه‌ی فراری را تشکیل دهند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir