Wp Header Logo 700.png
نیسان GT-R

نسل کنونی نیسان GT-R در سال ۲۰۰۷ معرفی شده و ۱۷ سال است که بی وقفه تولید می شود. با چنین رکوردی، کوپه محبوب ژاپنی یکی از سالخورده ترین مدل های در حال تولید دنیا به حساب می آید. در ماه ها و سال های گذشته همواره شایعاتی مبنی بر توقف تولید این خودرو به گوش رسید، اما هیچ یک از آنها تأیید یا تکذیب نشده اند. اما حالا نیسان واکنشی رسمی به این شایعات نشان داده و تأیید کرده که GT-R در ماه اکتبر از بازار آمریکای شمالی خداحافظی می کند.

خداحافظی با معرفی دو نسخه ویژه

آنطور که نیسان اعلام کرده، این شرکت با معرفی دو نسخه ویژه از GT-R به عرضه این کوپه محبوب در آمریکای شمالی پایان خواهد داد. این دو نسخه با نام های «اسکای لاین» و «تاکومی» به فروش خواهند رسید.  هنوز مشخص نیست که آیا عرضه نیسان GT-R پس از ماه اکتبر در سایر بازارها نیز متوقف خواهد شد یا خیر. البته می توان حدس زد که حتی در صورت ادامه فروش در سایر بازارها، این اتفاق خیلی طول نخواهد کشید.

نسخه های نیسان GT-R

طبق اطلاعات موجود، نسخه اسکای لاین بر مبنای تریم «پریمیوم» توسعه می یابد و فقط با طیفی خاص از رنگ آبی (به نام Bayside Blue) تولید خواهد شد. این نسخه ۱۳۲,۹۸۵ دلار قیمت دارد. نسخه تاکومی ادیشن هم بر اساس تریم T-Spec توسعه یافته و فقط با رنگ «بنفش نیمه شب» راهی بازار خواهد شد. این نسخه با ترمزهای کربن سرامیکی، رینگ های طلایی و گلگیرهای متورم تر جلو متمایز از سایر تریم ها خواهد بود. نوشته های قرمز رنگ بدنه و پلاک VIN طلایی در محفظه موتور از دیگر مشخصات این نسخه هستند. این نسخه با پرداخت ۱۵۲,۹۸۵ دلار قابل خرید خواهد بود.

مشخصات فنی نیسان GT-R نسخه اسکای لاین و تاکومی

همچون قبل در زیر کاپوت هر دو نسخه اسکای لاین و تاکومی همان موتور معروف ۳.۸ لیتری V6 قرار خواهد داشت. این موتور در حالت استاندارد توانایی تولید ۵۶۵ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار دو کلاچه به سمت تمامی چرخ ها ارسال می شود. در رابطه با تیراژ تولید این نسخه های ویژه فعلاً حرفی به میان نیامده است.

نیسان GT-R

نیسان GT-R در زمان معرفی به خاطر عملکرد بی نظیری که داشت، تمامی بزرگان را به چالش کشید و توانست بر بسیاری از آنها غلبه کند. اما با گذشت زمان و معرفی مدل های جدید توسط رقبا، این خودرو به تدریج قدرت رقابت پذیری خود را از دست داد. در طول سال های گذشته نیسان فقط به بروزآوری های جزئی و عرضه دو نسخه فیس لیفت بسنده کرده و بنا به دلایل مختلف از معرفی نسل جدید GT-R خودداری نموده است.

ناگفته نماند نیسان با رونمایی از کانسپت هایپرفورس در پاییز گذشته، پیش نمایشی از نسل بعدی GT-R را ارائه کرد. بر اساس برخی گمانه زنی ها، نسخه تولید انبوه این کانسپت پس از سال ۲۰۲۸ و با پیشرانه تمام الکتریکی از راه خواهد رسید. این نسخه به احتمال قوی به باتری جامد مجهز می شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir