Wp Header Logo 721.png

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن خودروسازان اروپا در روز پنجشنبه، فروش خودروهای برقی جدید در اتحادیه اروپا در ماه مه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت که دلیل اصلی آن افت ۳۰ درصدی تقاضا در آلمان بود.

به گزارش مجله ماشین، آلمان، که بزرگترین بازار خودروهای برقی در این اتحادیه است، در ماه دسامبر گذشته، یارانه‌های خرید خودروهای برقی را به عنوان بخشی از توافق بودجه سال ۲۰۲۴ زودتر از موعد مقرر قطع کرد. طبق اعلام انجمن خودروسازان اروپا، این کشور اکنون با کاهش ۱۶ درصدی فروش خودروهای برقی در سال جاری مواجه شده است.

در کل، فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا در ماه مه نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۳، ۳ درصد کاهش یافته است که دومین افت در سال جاری به شمار می‌رود. همچنین طبق اعلام این انجمن، فروش خودرو در منطقه‌ای وسیع‌تر شامل اتحادیه اروپا، بریتانیا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با کاهش ۲.۶ درصدی مواجه شده است.

تقاضا برای خودروهای برقی در اروپا پس از افزایش قابل توجه در چند سال اخیر، در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، در حالی که رقابت برای تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا برای محافظت از خودروسازان داخلی در برابر هجوم خودروهای برقی ارزان وارداتی از چین، هفته گذشته اعلام کرد که از ماه جولای تعرفه‌های موقت تا سقف ۳۸.۱ درصد بر روی این خودروها اعمال خواهد کرد.

تسلا، شرکت خودروساز برقی آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با اعمال این تعرفه‌‌های جدید اتحادیه اروپا، قیمت مدل ۳ ساخت چین خود را افزایش دهد. شرکت متعلق به ایلان ماسک در ماه مه با کاهش ۳۴.۲ درصدی فروش خود در اتحادیه اروپا مواجه شد.

گروه کمپین حمل و نقل و محیط زیست اروپا (T&E) در briefing روز پنجشنبه اعلام کرد که رکود فعلی بازار خودروهای برقی سال‌هاست که پیش‌بینی می‌شد، اما انتظار می‌رود فروش از سال ۲۰۲۵ با اجرای اهداف جدید اتحادیه اروپا برای کاهش آلایندگی خودروها، افزایش یابد.

خودروهای الکتریکی – مدل‌های کاملاً برقی، هیبریدی‌های قابل شارژ و هیبریدی‌های کامل – در ماه مه تقریباً ۴۸.۹ درصد از کل ثبت‌نام خودروهای سواری جدید اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دادند که نسبت به ۴۶.۲ درصد سال قبل افزایش یافته است.

در حالی که سهم بازار خودروهای کاملاً برقی از ۱۳.۸ درصد در ماه مه ۲۰۲۳ به ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است، سهم خودروهای هیبریدی از ۲۵ درصد به ۲۹.۹ درصد افزایش یافته است.

کل ثبت‌نام‌های اتحادیه اروپا برای فولکس واگن ۱.۶ درصد در ماه مه افزایش یافته است، در حالی که استلانتیس و رنو به ترتیب با کاهش ثبت‌نام ۶.۹ درصد و ۵.۴ درصد مواجه شده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که فروش تویوتا ۱۳ درصد افزایش یافته است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir