Wp Header Logo 763.png

تمامی شرکت ها برای پیشبرد اهداف خود و جلب نظر سرمایه گذاران و خریداران، نیازمند یک تیم تبلیغات حرفه ای هستند که بتواند نیاز های شرکت در زمینه تبلیغات را به درستی شناسایی و رفع نماید. مدیر تبلیغات یکی از مهم ترین مهره های اجرایی در تیم تبلیغات شرکت ها است که بر فعالیت تیم تبلیغ و بازاریابی نظارت می کند. مدیر تبلیغات باید یک سری ویژگی ها و خصوصیات داشته باشد تا بتواند به وظایف خود رسیدگی نماید. در راستای آشنایی هر چه بیشتر شما با این ویژگی ها و وظایف، در این مقاله می خواهیم به بیان نقش مدیران تبلیغات در شرکت ها بپردازیم.

مدیر تبلیغات کیست؟

مدیر تبلیغات

مدیر تبلیغات شخصی با دانش بالا در زمینه تبلیغات و بازاریابی است که بر فعالیت های تیم بازاریابی و تبلیغ شرکت ها نظارت می کند. این فرد به طور معمول محصولات، خدمات و استراتژی های تبلیغاتی شرکت را مورد ارزیابی قرار می دهد تا از هماهنگی اهداف فروش و تعامل شرکت با روش های تبلیغ و نوع محصول عرضه شده اطمینان حاصل نماید. مدیر تبلیغات علاوه بر مدیریت کارکنان و نظارت بر عملکرد بخش مالی، مانند یک پل ارتباطی بین مشتری و شرکت عمل می کند. از همین رو این افراد باید از مهارت های ارتباطی قوی برخوردار باشند و روند تغییر سلایق و علاقه مندی های مشتریان را نیز درک کنند.

وظایف یک مدیر تبلیغات چیست؟

وظایف مدیر تبلیغات

مدیران تبلیغات شرکت ها، با انجام یک سری مسئولیت ها و وظایف کلیدی، نقش بسیار مهمی در پیشرفت شرکت ها دارند. لذا در این بخش، راجع به وظایف یک مدیر تبلیغات در شرکت توضیح می دهیم.

  • مدیریت تیم تبلیغ و بازاریابی

یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر تبلیغات، مدیریت بازاریابی و تبلیغات شرکت و افراد مرتبط با این تیم ها می باشد. این مدیران با بررسی و ارزیابی استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی روز جهان، بهترین روش های تبلیغاتی موجود برای موفقیت یک پروژه را یافته و اقدامات لازم جهت اجرای آن را سازماندهی می کنند.

  • تعیین استراتژی های فروش و تعامل

مدیران تبلیغات، به مدیران اجرایی کمک می کنند تا بهترین استراتژی برای افزایش فروش را تعیین نمایند. به عنوان مثال اگر در سلسله مراتب سازمانی، مدیر اجرایی بخواهد میزان فروش اینترنتی یک محصول را تا 20 درصد افزایش دهد، باید از مدیر تبلیغات شرکت بخواهد که بهترین راه برای دستیابی به این هدف را تعیین کند. در ادامه مدیر تبلیغات با بررسی روش های مختلف، به تیم تبلیغ شرکت می گوید که از چه طریق می توان به هدف مورد نظر رسید.

  • مذاکره برای قرارداد های تبلیغاتی

وظیفه دیگری که مدیران تبلیغات دارند، مذاکره با تبلیغ کنندگان و پلتفرم های تبلیغاتی جهت عقد قرارداد تبلیغات است. در این مذاکرات مدیران در مورد قیمت تبلیغات، زمان بندی و نوع تبلیغات با طرف مقابل به تفاهم می رسند.

  • برآورد و تعیین بودجه

از دیگر وظایف مدیران تبلیغات می توان به برآورد هزینه ها و بودجه لازم جهت انجام امور تبلیغاتی شرکت ها اشاره نمود. این افراد میزان سرمایه لازم جهت راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، تامین منابع و طراحی و ایده پردازی تبلیغات را برآورد و محاسبه می کنند. علاوه بر این تصمیم گیری در مورد نحوه اختصاص بودجه و رتبه بندی تیم های تبلیغات بر اساس اهمیت و میزان بازدهی و اثربخشی تبلیغات نیز به عهده مدیران تبلیغات می باشد.

  • تحلیل روند بازار

مدیران تبلیغات برای تصمیم گیری در مورد بهترین و موثر ترین استراتژی تبلیغاتی، اغلب روند بازار و روش های تبلیغاتی رقبا را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند. این کار کمک می کند تا بهترین استراتژی را شناسایی کرده و نحوه عملکرد آن را نیز مورد ارزیابی قرار دهند. علاوه بر این تحلیل و بررسی درست و اصولی به شرکت ها کمک می کند تا با نحوه برخورد مخاطبان و مشتریان به هر یک از روش های تبلیغاتی نیز آشنا شوند.

ویژگی های یک مدیر تبلیغات خوب

ویژگی مدیر تبلیغات

یک مدیر تبلیغات برای این که بتواند در کار خود موفق شود باید یک سری ویژگی ها داشته باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

  1. تحصیل در یکی از رشته های مرتبط

داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشته های بازاریابی، مدیریت و یا روزنامه نگاری از جمله الزامات ورود به عرصه مدیریت تبلیغات به شمار می رود. در برخی موارد نیز، به دلیل اهمیت و جایگاه این شغل، شرکت ها از بین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش و استخدام مدیر تبلیغات می کنند.

  1. تجربه کافی در زمینه تبلیغات

مانند بسیاری از مشاغل سخت و حساس، استخدام و موفقیت در پست مدیریت تبلیغات نیز نیازمند سال ها تجربه و مهارت در زمینه تبلیغ و بازاریابی است. پست های مدیریتی به مهارت های بالای رهبری و تعامل نیاز دارند و این مهارت ها، اغلب با تجربه به دست می آیند. از همین رو برخی شرکت ها 3 تا 5 سال سابقه را برای کسب جایگاه مدیر تبلیغات ضروری می دانند. برخی دیگر نیز استاندارد های سختگیرانه تری دارند و گاهی تا 10 سال سابقه اجرایی را مورد پذیرش قرار می دهند.

  1. داشتن مهارت در زمینه های مختلف

مدیران تبلیغات باید در زمینه های مختلفی مهارت داشته باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ارتباطات: مدیران تبلیغات باید بتوانند با افراد مختلف از مدیران اجرایی و کارمندان شرکت گرفته تا صاحبان سایت های تبلیغاتی و مشتریان ارتباط برقرار نمایند.
  • فناوری: مدیران تبلیغات باید آشنایی کاملی با نرم افزار های تحلیلی و نرم افزار های رایج اداری داشته باشند. این موضوع به ارزیابی رفتار مصرف کنندگان و روند تغییرات بازار کمک می کند.
  • رهبری: مدیران تبلیغات باید بتوانند افراد مختلف را در یک گروه دور هم جمع کرده و مدیریت نمایند.

جمع بندی

مدیر تبلیغات یک پست مهم در شرکت های تولیدی است که وظیفه دارد تیم تبلیغات شرکت را مدیریت کرده و بهترین استراتژی تبلیغاتی را ارائه کند. در این راستا باید از مهارت های ارتباطی، رهبری و تجزیه و تحلیل روند تغییرات بازار خود کمک بگیرد و بر اساس اهداف تعیین شده شرکت گام بردارد. با توجه به اهمیت این سمت در شرکت های مختلف، در این مقاله به معرفی وظایف یک مدیر تبلیغات پرداختیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی های لازم جهت تبدیل شدن به یک مدیر تبلیغات خوب را در اختیار شما قرار دادیم.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir