Wp Header Logo 766.png

مارانِلو شاهد افتتاح کارخانه جدید فراری

به گزارش مجله ماشین، کارخانه‌ی جدید فراری که با نام «ساختمان الکترونیکی» شناخته می‌شود، در شهر مارانِلو، زادگاه این شرکت در شمال ایتالیا، واقع شده است. فراری حدود ۲۰۰ میلیون یورو (معادل ۲۱۴ میلیون دلار) برای ساخت این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده است.

این کارخانه علاوه بر تولید اولین خودروی تمام برقی (EV) فراری که انتظار می‌رود در اواخر سال آینده عرضه شود، به ساخت مدل‌های هیبریدی و مدل‌های با موتور احتراقی نیز اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل فراری، بندتو ویگنا، در مراسم افتتاحیه‌ی این کارخانه گفت: این ساختمان به ما امکان می‌دهد تا زمان رسیدن به بازار (زمان توسعه محصول) را کوتاه‌تر کنیم.» وی افزود: «در حال حاضر، گاهی اوقات این دو فعالیت (توسعه و تولید) در خطوط مونتاژ فعلی ما با هم همپوشانی پیدا می‌کنند.

ویگنا تاکید کرد که فراری به دنبال افزایش حجم تولید نیست، بلکه به دنبال افزایش ارزش است.

او گفت: به عبارت ساده، پول بیشتری برای هر خودرو. ما می‌خواهیم شرکت را توسعه دهیم، اما نه به این دلیل که حجم تولید را افزایش می‌دهیم.» وی افزود: «یکی از ابزارهای کلیدی برای افزایش درآمد حاصل از فروش خودرو، امکان شخصی‌سازی است.

کارخانه جدید فراری
کارخانه جدید فراری

شخصی‌سازی شامل تغییراتی است که مشتری درخواست می‌کند تا مدل خودرو بیشتر با سلیقه‌ی او، هم در داخل و هم در خارج، مطابقت داشته باشد.

ویگنا گفت: ما می‌خواهیم ابزارهای بیشتری، ابزارهای فناورانه … انعطاف‌پذیری بیشتری برای برآورده کردن نیاز مشتریان به شخصی‌سازی داشته باشیم.

 هفته گذشته گزارشی دادیم که اولین خودروی برقی فراری قیمتی کمتر از نیم میلیون یورو نخواهد داشت و دومین مدل خودروی برقی این شرکت نیز در حال توسعه است.

این کارخانه‌ی جدید که ۴۲,۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و به کارخانه‌ی موجود در مارانِلو اضافه می‌شود، یک خط مونتاژ خودروی دیگر را در اختیار فراری قرار می‌دهد.

  این کارخانه ظرفیت کلی تولید فراری را به حدود ۲۰,۰۰۰ خودرو در سال افزایش می‌دهد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۱۴,۰۰۰ دستگاه بوده است.

این شرکت همچنین قطعات کلیدی برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ی جدید خود تولید خواهد کرد، از جمله محورها، موتورها و مجموعه باتری.

کارخانه جدید فراری
کارخانه جدید فراری

با این حال، فراری همچنان از این کارخانه برای تولید مدل‌های هیبریدی و مدل‌های با موتور احتراقی سنتی نیز استفاده خواهد کرد، زیرا این شرکت قصد دارد در آینده ترکیبی از هر سه نوع موتور را برای خدمت به انواع مشتریان ارائه دهد.

فراری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کارخانه … اصل بی‌طرفی فناورانه را منعکس می‌کند.»

این بیانیه افزود: «این کارخانه به فراری امکان می‌دهد تا تمام فعالیت‌های تولید را در تاسیسات موجود خود در مارانِلو به طور کارآمدتر سازماندهی و تخصیص دهد و توانایی خود را برای تطبیق سریع با نیازهای تولید افزایش دهد.»

آقای ویگنا گفت: «اولین خودروها در ژانویه سال آینده از خط تولید این کارخانه خارج می‌شوند، در حالی که تولید انبوه اولین خودروی برقی فراری از ژانویه ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.»

source

viraje.ir

توسط viraje.ir