Wp Header Logo 785.png

دومین تمرین فرمول یک اسپانیا

به گزارش مجله ماشین، لوئیس همیلتون در دومین تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴ با اختلاف کمی نسبت به کارلوس ساینز، راننده‌ی محبوب هواداران محلی، به سریع‌ترین زمان دست یافت.

لاندو نوریس که در تمرین اول پیشتاز بود، در این جلسه سوم شد.

در اوایل تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴، جورج راسل، هم‌تیمی همیلتون در مرسدس، با لاستیک‌های متوسط پیشتاز بود و با اختلاف یک‌دهم ثانیه از نوریس که زمان ۱:۱۴.۱۹۷ را ثبت کرده بود، در صدر قرار گرفت.

مکس ورشتپن، صدرنشین رده‌بندی قهرمانی، از هندلینگ خودروی ردبول راضی نبود و گزارش داد که RB20 در خروج از پیچ‌ها بی‌ثبات است و در میانه‌ی پیچ‌ها دچار کم‌فرمانی می‌شود. او به تیمش در گاراژ گفت: «این خودرو چنگی به دل نمی‌زند.»

با نزدیک شدن به میانه‌ی تمرین، رانندگان به لاستیک‌های نرم پیرلی روی سِلِکت قرمز (دیواره قرمز) سوییچ کردند و لوگان سارجنت از ویلیامز جرقه‌ی شبیه‌سازی دورهای تعیین خط را زد.

او در ابتدای تمرین با لاستیک‌های سخت بهترین زمان ۱:۱۶.۷۴۸ را ثبت کرده بود، اما با تغییر به لاستیک‌های نرم‌تر، زمان خود را ۱.۷ ثانیه بهبود بخشید و با ثبت زمان ۱:۱۵.۰۷۰ به رده هفتم صعود کرد.

الکس آلبون، هم‌تیمی سارجنت، با لاستیک‌های نرم به رده ششم و زمان ۱:۱۴.۸۰۷ رسید.

ساینز اولین نفر از رانندگان رده‌بالا بود که به لاستیک‌های نرم روی آورد و با زمان ۱:۱۳.۲۸۶ به رده اول صعود کرد. چارلز لکلرک، هم‌تیمی او در فراری، نتوانست به این زمان برسد و راننده‌ی اهل موناکو با اختلاف ۰.۳۱۱ ثانیه نسبت به ساینز در رده دوم قرار گرفت.

نوریس با اختلاف ۰.۰۳۳ ثانیه نسبت به ساینز، لکلرک را به رده سوم هل داد.

ورشتپن که بعد از تنظیمات روی خودرویش احساس بهتری داشت، در اولین دور تمرینی با لاستیک‌های نرم، بهترین زمان را در اولین و سومین سکتور ثبت کرد، اما در میانه‌ی مسیر سه دهم ثانیه از دست داد و خود را در رده سوم دید.

سپس همیلتون با زمان ۱:۱۳.۲۶۴، با اختلاف دو صدم ثانیه نسبت به زمان قبلی ساینز، مرسدس خود را به صدر رساند.

با تغییر تمرکز به دورهای بلندتر، ساینز و نوریس به ترتیب در رده دوم و سوم باقی ماندند و اختلاف زمان بین سه تیم برتر تنها ۰.۰۵۵ ثانیه بود. با این حال، سکتور میانی ضعیف ورشتپن او را آسیب‌پذیر کرد و پیر گسلی از آلپاین او را پشت سر گذاشت.

لکلرک در رده ششم به کار خود پایان داد و اسکار پیاستری از مک‌لارن در رده هفتم قرار گرفت. راسل بعد از پیاستری هشتم شد.

استبان اوکون با کسب نهمین زمان به عملکرد خوب آلپاین در این جلسه افزود و والتری بوتاس از کِم ساوبر جمع ۱۰ تیم برتر را کامل کرد.

جدول دومین تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

source

viraje.ir

توسط viraje.ir