Wp Header Logo 791.png


منتشر شده در 02 تیر 1403 ساعت 19:41


بلاتکلیفی مشتریان چانگان های وارداتی ؛ ماجرا چیست؟

مدتی است که مشتریان چانگان های وارداتی از بلاتکلیفی خود می گورند و در این شرایط شرکت سایپا هم اصلا پاسخگوی این مشتریان نیست!

با آغاز دور جدید واردات خودرو، سایپا به عنوان شریک تجاری قدیمی چانگان به سراغ واردات خودروهای این نشان رفت و توانست اولین خودروهای وارداتی را از این برند وارد خاک کشور کند. با ادامه دار شدن روند عرضه خودروهای وارداتی و عدم استقبال از خودروهای چینی در سامانه عرضه، تصمیم بر این شد تا تعداد قابل توجهی از این خودروها در سامانه خودروهای واردات با نام عرضه مازاد به فروش برسند و اولویت دهی شوند. پس متقاضیان دوباره برای ثبت نام مبلغ مورد نظر را بلوکه کردند و در صف اولویت دهی خودرو قرار گرفتند. یکی از خودروهای عرضه شده در طرح مازاد چانگان CS55 پلاس بود که اتفاقا تعداد بالایی از افراد آن را انتخاب کرده بودند. اما حالا بعد از گذشت چند ماه بسیاری از مشتریان این خودرو فقط پیام ارسال به خودروساز را روی پروفایل خود در سامانه وارداتی ها می بینند و سایپا هم در مورد فرآیند تحویل آن ها پاسخگو نیست.

پیگیری آخرین خودرو از گمرکات کشور

چندی پیش شرایطی فراهم شد تا خبرنگار آخرین خودرو بازدیدی از گمرکات جنوب کشور داشته باشد و گزارشی در خصوص خودروهای وارداتی و وضعیت ترخیص آن ها تهیه کند. در این بازدید تعداد قابل توجهی چانگان CS55 پلاس در صف ترخیص مشاهده شد که شامل خودروهای عرضه مازاد هم می شود. به نظر می رسد تامین مالی فرآیند ترخیص این خودروها و همچنین بازدید های بازرسی استاندارد از این خودروها طولانی شده است و دلیل این تاخیر هم همین باشد. هنوز گروه خودروسازی سایپا در مورد تعیین تکلیف مشتریان عرضه مازاد اطلاع رسانی نکرده است اما آنطور که به نظر می رسد تمامی خودروها در خاک کشور هستند و در صف ترخیص قرار دارند. البته باز هم انتظار می رود سایپا در این خصوص اطلاع رسانی شفاف و دقیقی داشته باشد تا تکلیف مشتریان زودتر مشخص شود.

رسانه آخرین خودرو آمادگی خود را برای انتظار هرگونه اطلاعیه از جانب شرکت واردکننده اعلام می کند تا تکلیف این مشتریان عزیز هرچه زودتر مشخص شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir