Wp Header Logo 794.png

بوگاتی توربیون 2026 با موتور ۸.۳ لیتری V16 و پیشرانه هیبریدی، ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و طراحی بی‌نظیر، با قیمت ۳.۸ میلیون یورو ارائه می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، در سال ۲۰۰۴، برند دوباره احیا شده بوگاتی با معرفی یک خودروی هایپر اسپرت با ۱۰۰۱ اسب بخار به نام ویرون، دنیای عملکرد و لوکس بودن خودروها را تغییر داد.

اولین خودروی جاده‌ای با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۱۶ با یک شاهکار مهندسی دیگر جایگزین شد که تمام انتظارات از عملکرد را دوباره تعریف کرد: اولین خودروی ۱۵۰۰ اسب بخاری جهان، شیرون.

در قلب این خودروها، پیشرفته‌ترین موتور خودروی جهان قرار داشت: یک موتور ۸.۰ لیتری چهار توربو W16. اکنون، ۲۰ سال پس از اختراع خودروی هایپر اسپرت توسط بوگاتی، این برند مفهوم آن را با یک پیشرانه و پلتفرم کاملاً جدید دوباره تعریف می‌کند.

این بوگاتی توربیون است.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

به عنوان اولین بوگاتی در بیش از ۲۰ سال که توسط موتور نمادین W16 قدرت نمی‌گیرد، سنت نام‌گذاری مدل‌های اصلی به نام رانندگان افسانه‌ای بوگاتی در گذشته دیگر اعمال نمی‌شود.

به جای آن، نام توربیون به عنوان تجسم کامل شخصیت این خودرو انتخاب شد.

توربیون یک واژه فرانسوی است و اشاره‌ای ظریف به میراث و خانه فرانسوی بوگاتی در مولشایم دارد.

توربیون اختراعی در ساعت‌سازی است که توسط نابغه‌ای سوئیسی الاصل که در سال ۱۸۰۱ در فرانسه زندگی می‌کرد، ابداع شد.

این یک خلق کاملاً اصیل و بدون مقایسه است که هم پیچیده و هم زیباست و به کمک اثرات گرانش بر روی ساعت کمک می‌کند تا زمان‌بندی یکنواخت‌تری داشته باشد و بیش از ۲۰۰ سال بعد، همچنان به عنوان اوج ساعت‌سازی مورد تحسین قرار می‌گیرد.

برای خودرویی که در لوازم نمایشی این و قرن‌های آینده نمایش داده می‌شود، فناوری می‌تواند به سرعت کهنه شود ( به ویژه صفحه‌نمایش‌های دیجیتال بزرگ ) بنابراین مهم است که از اجزای بی‌زمان تا حد امکان استفاده شود.

بنابراین توربیون از تعدادی تکنیک‌های طراحی و مهندسی که هرگز قدیمی نمی‌شوند استفاده می‌کند، از جمله یک خوشه ابزار کاملاً آنالوگ که توسط ساعت‌سازان سوئیسی ساخته شده و با همان دقت و توجهی که در بهترین ساعت‌های جهان یافت می‌شود، تکمیل شده است.

همانطور که اینها به عنوان میراث خانوادگی در طول نسل‌ها تبدیل می‌شوند، توربیون نیز به عنوان خودرویی برای ابدیت طراحی شده است.

طراحی و آئرودینامیک

همانند هر بوگاتی مدرن، توربیون نیز با سرعت شکل می‌گیرد.

توانایی حرکت با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت نیازمند هر سطح، ورودی و خروجی است که به دقت تنظیم شده باشد تا نه تنها آئرودینامیک بلکه از نظر ترمودینامیک نیز به خودرو مفید باشد.

این اصل راهنمای توربیون است که سپس بر اساس چهار عنصر طراحی بوگاتی که از تاریخ الهام گرفته شده‌اند، تکامل می‌یابد: جلوپنجره نعل اسبی، خط بوگاتی، رخی مرکزی و تقسیم دو رنگ.

هرچند طراحی و تناسبات آن زیباست، هر سطح، ورودی و خروچی به دقت تنظیم شده است تا نیروهای آئرودینامیک عظیم خودرویی که با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند را تعادل بخشد و همچنین نیازهای ترمودینامیکی موتور V16، موتورها و باتری‌های الکتریکی را در عملکرد کامل تأمین کند.

استفاده از بیش از ۲۰ سال تجربه از ویرون و شیرون، توربیون دارای تعدادی تکنولوژی ثبت شده است. در نتیجه، بال عقب حتی در سرعت‌های بالا نیز پنهان می‌ماند، با یک تعادل کامل از نیروهای ایجاد شده توسط این نوآوری‌های جدید.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

بال برای ایجاد نیروی پایین‌تر در سرعت‌های کمتر و به عنوان ترمز هوا برای بهبود پایداری در کاهش سرعت استفاده می‌شود.

بخش بزرگی از این تعادل آئرودینامیکی به لطف مفهوم جدید دیفیوزر است که از درست پشت کابین مسافر شروع می‌شود، با زاویه ایده‌آل به سمت بالا می‌رود تا توربیون را در تعادل کامل نگه دارد.

دیفیوزر حول یک مفهوم کاملاً جدید تصادف ساخته شده است که به طور کامل در ساختار دیفیوزر یکپارچه شده است، آن را بسیار موثر نگه می‌دارد اما در عین حال از دید پنهان است، و طراحی باز انتهای عقب را ممکن می‌سازد.

در قلب ایدئولوژی طراحی توربیون، نعل اسبی نمادین قرار دارد که از آن همه خطوط خودرو سرچشمه می‌گیرند، حجم بدنه مرکزی را شکل می‌دهند.

بال‌های پروازی به چپ و راست وصل می‌شوند که اجازه می‌دهند هوا زیر چراغ‌های جلو جریان یابد تا جریان هوا به ورودی‌های جانبی افزایش یابد.

این بازی پیچیده جریان هوا با طراحی جلویی که ابعاد یک پیش‌آمدگی تراشیده شده را حفظ می‌کند، بیشتر مثال زده شده است.

این طراحی به طور هوشمندانه یک سیستم خنک‌کننده فوق‌العاده کارآمد را در خود جای داده است که هوا را از طریق و خارج از کاپوت جلویی هدایت می‌کند، نیروی پایین‌تر را افزایش می‌دهد در حالی که هوشمندانه یک صندوق جلویی بزرگ را بین دو رادیاتور جای می‌دهد.

یک مجموعه از درهای دی‌هدار الکتریکی پیشرفته نه تنها ورود به خودرو را آسان می‌کند، بلکه حس نمایشی ایجاد می‌کند که از طریق کلید فاب، دکمه بازکن درها که درست زیر خط بوگاتی و بر روی کنسول مرکزی قرار دارد، باز و بسته می‌شود.

فضای داخل

از زمانی که تولیدکنندگان خودرو شروع به استفاده از صفحه‌نمایش‌های دیجیتال و لمسی در خودروها کردند، نرخ پیشرفت آنقدر سریع بوده که در کمتر از یک دهه، فناوری قدیمی به نظر می‌رسد.

با تصور توربیون بر روی لوازم نمایشی دلیگنس نه تنها در ۱۰ سال آینده بلکه شاید در ۱۰۰ سال آینده، فلسفه طراحی داخلی بر اساس بی‌زمانی بود.

الهام گرفته از دنیای ساعت‌سازی که در آن ساعت‌های مچی بیش از ۱۰۰ ساله هنوز هم می‌توانند پوشیده و استفاده شوند و به طور یکپارچه در مد و سبک زندگی مدرن جای بگیرند، تیم‌های طراحی و مهندسی تجربه‌ای اصیل آنالوگ در کابین پیش بردند.

مرکز این تجربه فلسفه ساعت‌سازی را به نتیجه‌گیری کاملاً واقعی خود می‌رساند؛ یک خوشه ابزار طراحی و ساخته شده با تخصص ساعت‌سازان سوئیسی.

از بیش از ۶۰۰ قطعه ساخته شده و از تیتانیوم و سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت کبود و یاقوت ساخته شده است، خوشه اسکلت‌بندی شده با بزرگ‌ترین تحمل ۵۰ میکرون و کوچک‌ترین آن ۵ میکرون است و وزن آن تنها ۷۰۰ گرم است.

این شاهکار مهندسی پیچیده یک نقطه تمرکز از تجربه رانندگی باقی می‌ماند، به طور ثابت در محل قرار گرفته است در حالی که لبه فرمان در اطراف آن می‌چرخد یک تنظیم که به عنوان فرمان هاب ثابت شناخته می‌شود.

بوگاتی توربیلون
کابین بوگاتی توربیون

از طریق این مفهوم هوشمندانه، رانندگان توربیون دیدی بدون مانع از ابزارهای خود دارند که مستقل از زاویه فرمان است زیرا اسپوک‌ها در پشت خوشه ابزار قرار دارند.

کنسول مرکزی ترکیبی از شیشه کریستال و آلومینیوم است که کارکردهای پیچیده سوئیچ‌ها و اهرم شروع موتور را که میزبانی می‌کند، نشان می‌دهد.

این شیشه در ۱۳ مرحله جداگانه توسعه یافته است تا اطمینان حاصل شود که هم کاملاً شفاف است و هم بسیار قوی و ایمن در صورت تصادف.

قسمت‌های آلومینیومی کنسول آنودایز شده و از یک بلوک واحد فلز تراشیده شده‌اند، در حالی که سوئیچ‌های آلومینیومی پرچ شده در سر یک مکانیزم پیچیده قرار دارند که به طور کامل در زیر شیشه کریستال قابل مشاهده است که به طور کامل درون خانه توسعه یافته است.

اما پنهان از دید تا زمانی که مورد نیاز است، یک صفحه‌نمایش دیجیتال با وضوح بالا وجود دارد که داده‌های خودرو را نمایش می‌دهد و اتصال موبایل یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

یک مکانیزم پیچیده صفحه‌نمایش لمسی را از بالای کنسول مرکزی به کار می‌اندازد؛ حالت عمودی برای دوربین معکوس در دو ثانیه و حالت کامل افقی در پنج ثانیه.

صندلی‌ها، به کف ثابت شده‌اند تا تا حد ممکن سبک و کم باشند، جعبه پدال می‌تواند به صورت الکتریکی به جلو و عقب تنظیم شود تا یک موقعیت رانندگی راحت برای همه تضمین شود.

به لطف این راه‌حل جدید، فضای داخلی جادار است، که آن را برای سفرهای طولانی و استفاده روزانه ایده‌آل می‌کند.

حتی سیستم صوتی نیز بدون بلندگوهای سنتی و ووفرها مهندسی می‌شود، انتخاب سیستم پیشرفته‌ای که از اکسایتورها در پانل‌های در و سراسر خودرو استفاده می‌کند تا از پانل‌های داخلی موجود به عنوان بلندگوها استفاده شود.

این سیستم سبک‌تر و کارآمدتر از تنظیمات صوتی سنتی است.

پیشرانه و عملکرد

موتور بوگاتی W16 وقتی معرفی شد، هیچ موتوری مانند آن در جهان خودروسازی وجود نداشت.

با چهار توربو و ارقام قدرت قابل توجه، یک معیار جدید برای محدودیت‌های تکنولوژی موتور احتراقی تعیین کرد و دو دهه پس از ایجاد آن هنوز بی‌نظیر یا قابل تقلید است.

در ادامه راه آن یک شاهکار بی‌نظیر دیگر از مهندسی احتراق داخلی می‌آید، که با گشتاور فوری و انعطاف‌پذیری موتورهای الکتریکی ترکیب شده است.

این خودروی هایپر اسپرت نسل بعدی بوگاتی با یک موتور ۸.۳ لیتری جدید کاملاً طبیعی V16 قدرت می‌گیرد ( با کمک Cosworth مهندسی شده است ) که با یک محور الکتریکی جلو با دو موتور الکتریکی و یک موتور الکتریکی در محور عقب ترکیب شده است.

در مجموع، توربیون ۱۸۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که ۱۰۰۰ اسب بخار از خود موتور احتراقی و ۸۰۰ اسب بخار از موتورهای الکتریکی است.

این یک دستاورد فوق‌العاده است ( که به لطف میزبان مواد و فناوری‌های پیشرفته به دست آمده است ) با توجه به اینکه ویرون از موتور با ظرفیت ۸.۰ لیتر و چهار توربوشارژر ۱۰۰۱ اسب بخار به دست آورد، و موتور جدید V16 کاملاً طبیعی است.

موتورهای الکتریکی توسط یک باتری ۲۵ کیلووات ساعت خنک‌شونده با روغن ۸۰۰ ولتی در تونل مرکزی و پشت مسافران تغذیه می‌شوند. با چهار چرخ متحرک و گشتاور-برداری کامل، بالاترین چسبندگی و چابکی را ارائه می‌دهد.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

محور الکتریکی جلو دو موتور الکتریکی را در خود جای داده است، با یک موتور دیگر در محور عقب، برای مجموع ۸۰۰ اسب بخار از سیستم پیشرانه الکتریکی.

پیشرانه الکتریکی، با موتورهای الکتریکی که تا ۲۴۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند و یک اینورتر دوتایی یکپارچه با کاربید سیلیکون کامل، یکی از متراکم‌ترین سیستم‌های قدرت در جهان است.

محورها بیش از ۶ کیلووات در هر کیلوگرم جرم محور الکتریکی ارائه می‌دهند، از جمله اینورترها، موتورها و گیربکس‌ها.

در حالی که قدرت، پاسخ گاز و پر کردن گشتاور اولویت‌های پیشرانه الکتریکی هستند، محتوای انرژی نسبتاً بزرگ ۲۵ کیلووات ساعت اجازه می‌دهد تا برد تمام الکتریکی بسیار قابل استفاده‌ای بیش از ۶۰ کیلومتر / ۳۷ مایل باشد.

در صنعت خودروسازی، انتظار می‌رود که هر مدل جدید سنگین‌تر از مدل قبلی خود باشد. به خصوص در صورت افزودن یک پیشرانه هیبریدی یا عملکرد بیشتر.

اما با یک بوگاتی جدید، غیرمنتظره باید عادی باشد. توربیون با وجود بهبود قابل توجه عملکرد، یک سیستم پیشرانه الکتریکی بسیار قدرتمند، یک بسته باتری بزرگ و با این حال، وزنی کمتر از شیرون دارد، که نشان دهنده مهندسی فوق‌العاده در پشت توربیون است.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

با ساخت سبک وزن و گشتاور فوری از موتورهای الکتریکی، بوگاتی توربیون عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.

به لطف ترکیب یک پیشرانه هیبریدی بسیار پیشرفته و مهندسی سبک وزن، بسته‌بندی کارآمد و آئرودینامیک پیشرفته، توربیون به طور قابل توجهی میزان انتشار را در مقایسه با مدل قبلی خود کاهش می‌دهد اما همچنان تجربه رانندگی را افزایش می‌دهد و به اوج‌های جدیدی در صنعت خودروسازی می‌رساند.

مهندسی

توربیون بر اساس ساختار کاملاً جدید شاسی و بدنه طراحی شده است.

ساختار از کامپوزیت کربن نسل جدید T800 ساخته شده است، که شامل تعدادی از نوآوری‌های وزن‌کاه است، مانند یکپارچه‌سازی باتری به عنوان بخشی ساختاری از مونوکوک و دیفیوزر ترکیبی تصادف بی‌سابقه، الهام گرفته از موتور اسپورت سطح بالا.

داکت‌های هوای کامپوزیت جلویی که از جلوی خودرو جریان می‌یابند نیز به ساختار یکپارچه‌اند، اطمینان حاصل می‌کنند که هر قسمت از ساختار سفت و سبک بهینه شده است.

به عنوان مثال، فریم‌های جلویی و عقبی فشار کم دیوار نازک آلومینیوم ریخته‌گری و براکت‌های ساختاری چاپ سه‌بعدی، به ساختاری که به طور قابل توجهی سبک‌تر و سفت‌تر از مدل قبلی خود است، کمک می‌کنند.

شاسی کاملاً جدید دارای تعلیق چندلینک جلو و عقب است، از آلومینیوم فورج شده، که از ساختار فولادی دو میله‌ای موجود در شیرون عبور کرده است.

با انتخاب یک بازوی تعلیق و راستای جدید طراحی ارگانیک، که در آلومینیوم چاپ سه‌بعدی شده است، مهندسان ۴۵٪ در وزن تعلیق نسبت به شیرون صرفه‌جویی کرده‌اند.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

عقب نیز دارای بازوی بال توخالی توسعه‌یافته توسط هوش مصنوعی است تا دینامیک خودرو و عملکرد آئرودینامیکی را افزایش دهد.

ترمزها به همان اندازه پیشرفته هستند و از فناوری نهایی کربوسرامیکی بهره می‌برند.

یک سیستم ترمز توسط سیم اختصاصی معرفی شده است که به طور کامل با جعبه پدال قابل حرکت یکپارچه شده است و به طور بی‌نظیر از طریق یک کنترل‌کننده غیرخطی خودرو که توسط بوگاتی برای پیشرانه هیبریدی توسعه یافته است، تلفیق شده است.

تایرهای میشلین پایلوت کاپ اسپرت ۲ – ۲۸۵/۳۵ R20 در جلو و ۳۴۵/۳۰ R21 در عقب – به طور اختصاصی برای توربیون توسعه یافته‌اند.

در داخل شاسی جدید، محور الکتریکی جلوی فوق‌العاده فشرده و سبک با موتورها دوگانه مستقل، از جمله اینورتر دوگانه، در همان فضای بسته‌ای که در شیرون وجود داشت جا می‌گیرد و پیچیدگی بیشتری اضافه می‌کند بدون نیاز به فضای بیشتر.

طراحان و مهندسان همچنین فضای ذخیره‌سازی بیشتر و یک محفظه بزرگ‌تر برای چمدان را آزاد کردند، به عنوان بخشی از طراحی شاسی و پوسته بدنه از صفحه‌نقشه تمیز، که به صاحبان اجازه می‌دهد تا یک ست چمدان بوگاتی توربیون اختصاصی را جا دهند.

بوگاتی توربیلون
بوگاتی توربیون

بوگاتی توربیون اکنون وارد مرحله آزمایش خود می‌شود، با نمونه‌های اولیه که در حال حاضر در جاده‌ها هستند و منتظر تحویل به مشتریان در سال ۲۰۲۶ است.

در مجموع ۲۵۰ نمونه ساخته خواهد شد، با قیمت شروع ۳.۸ میلیون یورو خالص. مونتاژ دستی در آتلیه بوگاتی در مولشایم انجام خواهد شد، پس از مدل‌های نهایی بوگاتی با موتور W16، بولید و W16 میسترال.

جدول مشخصات بوگاتی توربیون

مشخصات توضیحات
موتور ۸.۳ لیتری V16، طبیعی، ساخت Cosworth
موتورهای الکتریکی محور جلو: دو موتور الکتریکی؛ محور عقب: یک موتور الکتریکی
توان کلی ۱۸۰۰ اسب بخار
قدرت موتور احتراقی ۱۰۰۰ اسب بخار
قدرت موتورهای الکتریکی ۸۰۰ اسب بخار
باتری ۲۵ کیلووات ساعت، ۸۰۰ ولت، خنک‌شونده با روغن
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۲.۵ ثانیه
سرعت نهایی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت
برد تمام الکتریکی بیش از ۶۰ کیلومتر (۳۷ مایل)
وزن کمتر از بوگاتی شیرون
شاسی کامپوزیت کربن T800، با نوآوری‌های وزن‌کاه
تعلیق چندلینک جلو و عقب، از آلومینیوم فورج شده
تایرها میشلین پایلوت کاپ اسپرت ۲؛ جلو: ۲۸۵/۳۵ R20، عقب: ۳۴۵/۳۰ R21
ترمزها کربوسرامیکی، سیستم ترمز توسط سیم
قیمت ۳.۸ میلیون یورو (خالص)
تعداد تولید ۲۵۰ نمونه
سال تحویل ۲۰۲۶

گالری تصاویر

بیشتر بخوانید

source

viraje.ir

توسط viraje.ir