Wp Header Logo 829.png

پاراگوئه به عنوان سی و هشتمین کشور میزبان مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) انتخاب شد. این کشور آمریکای جنوبی در سال ۲۰۲۵ به تقویم مسابقات خواهد پیوست.

به گزارش مجله ماشین، این خبر هیجان‌انگیز در روز شنبه در مراسم افتتاحیه‌ی رالی پتروبراس ترانچاکو ۲۰۲۴، سومین دور از مسابقات قهرمانی رالی پاراگوئه، توسط رئیس‌جمهور سانتیاگو پنا در آسونسیون، پایتخت این کشور، اعلام شد.

پنا در این مراسم گفت: «کشور پاراگوئه سرزمین پهناوری است و جهان در حال کشف ماست. میزبانی رویدادهای جهانی مانند مسابقات رالی قهرمانی جهان، راه دیگری برای نشان دادن عظمت ما به دنیا است.»

این توافق چند ساله، آرزوی دیرینه‌ی برگزارکنندگان مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) برای بازگشت به آمریکای جنوبی با دو دور مسابقه در هر سال را محقق می‌کند.

پاراگوئه با سابقه‌ی درخشان در ورزش رالی، قلب تپنده‌ی این رشته در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

گوستاوو سابا در طول دهه‌ی ۲۰۱۰ چهره‌ی شناخته‌شده‌ای در مسابقات رالی آرژانتین (دورهای آمریکای جنوبی) بود. به تازگی نیز فابریزیو زالدیوار به عنوان یک شرکت‌کننده‌ی ثابت در بخش WRC2 مطرح شده و دیگو دومینگز یکی از مدعیان قهرمانی در بخش‌های Junior WRC و WRC3 است.

لازم به ذکر است که یازده دور گذشته‌ی مسابقات رالی قهرمانی آمریکای جنوبی (FIA CODASUR) توسط رانندگان پاراگوئه‌ای فتح شده است.

رویکرد پیش‌گامانه‌ی برگزارکنندگان مسابقات رالی قهرمانی جهان در ایجاد مسیری پایدار برای آینده‌ی این ورزش، نقش مهمی در انتخاب پاراگوئه به عنوان یکی از میزبانان این رقابت‌ها داشته است.

پاراگوئه ۱۰۰ درصد از برق شبکه‌ی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌کند که این موضوع با رویکرد پایداری مسابقات رالی قهرمانی جهان (استفاده از سوخت ۱۰۰ درصد بدون سوخت‌های فسیلی در تمام خودروها) همخوانی دارد.

سیمون لارکین، مدیر ارشد رویدادهای مسابقات رالی قهرمانی جهان، که برای اعلام این خبر ویژه در محل حضور داشت، گفت: «ما قبلاً چند سال است که با پاراگوئه در حال مذاکره هستیم و از اینکه می‌بینم این توافق نهایی شده است، بسیار خوشحالیم.»

وی افزود: «علاقه‌ی مردم این کشور به رالی غیرقابل انکار است و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا این شور و اشتیاق، به همراه مناظر خیره‌کننده‌ی پاراگوئه، را به سراسر جهان منتقل کنیم.»

محمد بن سلیم، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، نیز گفت: «پیوستن پاراگوئه به مسابقات رالی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵، فرصت فوق‌العاده‌ای برای این سری مسابقات و تمامی ذی‌نفعان آن است تا افق‌های جدیدی را کشف کنند.»

وی ادامه داد: «می‌خواهم از دوست خوبم هوگو آر. مرصان گالی، رئیس باشگاه اتومبیل‌رانی و توریستی پاراگوئه، و تیمش به خاطر تلاش‌هایشان در توسعه‌ی این ورزش، از برگزارکنندگان رالی پاراگوئه و از رئیس‌جمهور پاراگوئه، آقای سانتیاگو پنا، به خاطر حمایت ارزشمندشان، قدردانی کنم.»

این رالی که در شهر توریستی انکارناسیون در جنوب این کشور و در ساحل رودخانه‌ی پارانا برگزار می‌شود، پذیرای انبوهی از طرفداران از سراسر مرز آرژانتین و همچنین سایر نقاط آمریکای جنوبی خواهد بود. مراحل مسابقه در سراسر منطقه‌ی ایتاپوآ که سالانه میزبان یکی از دورهای FIA CODASUR است، روی جاده‌های خاکی قرمز رنگ که در امتداد رودخانه‌ی خیره‌کننده‌ی پارانا قرار گرفته‌اند، برگزار خواهد شد.

تاریخ دقیق برگزاری مسابقات به زودی اعلام می‌شود.

پاراگوئه در سال ۲۰۲۵ میزبان رالی قهرمانی جهان می‌شود
پاراگوئه در سال ۲۰۲۵ میزبان رالی قهرمانی جهان می‌شود

source

viraje.ir

توسط viraje.ir