Wp Header Logo 943.png

به گزارش مجله ماشین، از زمان معرفی جتا در سال ۱۹۸۰، ترکیب برنده‌ی این خودرو از سبک، کیفیت، ایمنی و ارزش خرید، آن را به پرفروش‌ترین خودروی فولکس‌واگن در آمریکای شمالی تبدیل کرده است.

مدل‌های ۲۰۲۵ جتا و جتا GLI که اسپرت‌تر شده، از به‌روزرسانی‌هایی در طراحی خارجی، تزئینات و فناوری داخلی بهره می‌برند.

همچنین قیمت اولیه‌ی آن‌ها نسبت به مدل ۲۰۲۴ با گیربکس اتوماتیک (با قیمت پایه ۲۱,۹۹۵ دلار) پایین‌تر است.

طراحی

در نمای خارجی فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵، بخش‌های جلویی و عقب مدرن‌تر شده‌اند. همچنین رینگ‌ها و رنگ‌های جدیدی ارائه می‌شوند که ظاهری متمایزتر به جتا می‌بخشند.

جلوپنجره‌ی بازنگری‌شده دارای طرح‌های جدید برای قسمت‌های بالا و پایین و چراغ‌های LED جدید است.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵
نمای جلو فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵

همچنین یک نوار نورانی اختیاری (از مدل‌های Sport به بالا) وجود دارد. درپوش صندوق عقب جدید با یک نوار نورانی استاندارد که چراغ‌های عقب را به هم متصل می‌کند، ظرافتی به نمای عقب می‌بخشد.

چرخ‌های قابل ارائه شامل آلیاژهای آلومینیومی ۱۷ اینچی جدید برای مدل‌های SE و آلیاژهای ۱۸ اینچی برای SEL و GLI به همراه پکیج‌های رینگ مشکی جدید اختیاری برای SE و GLI می‌شوند.

دو رنگ بیرونی جدید – آبی مونتِری و خاکستری یادبود – حس لوکس بودن را بیشتر تقویت می‌کنند.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵
نمای عقب فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵

فضای داخل

در داخل فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵، فولکس‌واگن جتا از طراحی داشبورد جدید به همراه رنگ‌ها و تزئینات جدید در سراسر مدل‌ها بهره می‌برد.

یک طراحی سه خطی در سراسر داشبورد بالایی جریان دارد و به دریچه‌های هوا می‌رسد و چشم را به نقطه‌ی کانونی جدید کابین هدایت می‌کند: سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی شناور که اکنون در همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از یک نمایشگر ۸ اینچی برخوردار است.

سیستم کنترل تهویه‌ی مطبوع خودکار Climatronic® Touch نیز اکنون به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که به زیبایی کنسول وسط می‌افزاید.

مدل‌های SE ویژگی‌های راحتی و آسایش را که قبلاً در مدل‌های SEL یافت می‌شد، به پایین‌تر از رده‌ی خود می‌آورند، از جمله رادیو ماهواره‌ای SiriusXM®، کنترل صوتی و همچنین شارژ بی‌سیم و App-Connect بی‌سیم. سانروف یک آپشن قابل‌ سفارش است.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵
فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵

صندلی‌های پارچه‌ای لوزی‌شکل به رنگ مشکی تیتانیوم یا خاکستری طوفانی به‌صورت استاندارد روی جتا S قرار می‌گیر گیرند، درحالی‌که مدل‌های Sport صندلی‌های پارچه‌ای نقش‌دار Molekular را که اولین بار در GLI نسخه‌ی چهلم دیده شد، به رنگ مشکی تیتانیوم ارائه می‌دهند.

هر دو مدل S و Sport دارای تزئینات نقره‌ای برس‌خورده هستند. مدل‌های SE به سطوح صندلی چرم مصنوعی میکروکلود دو-رنگ با طرح مشبک، در ترکیب‌های خاکستری/مشکی تیتانیوم یا آبی دیواردریایی/خاکستری طوفانی به همراه تزئینات String Figure مجهز شده‌اند.

مدل‌های SEL دارای سطوح صندلی چرم Vienna مشبک به رنگ خاکستری/مشکی تیتانیوم یا ترکیب رنگ جدید قهوه‌ای/مشکی تیتانیوم با تزئینات مشکی Horizon هستند.

مدل‌های GLI به‌صورت منحصر به فرد با سطوح صندلی چرم Vienna مشبک جدید به رنگ خاکستری/قرمز پوسته‌ای/مشکی تیتانیوم با دوخت متضاد قرمز به همراه تزئینات مات مگنوم عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی

در زیر کاپوت فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵، جتا همچنان از موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ با ۱۵۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

این موتور با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته‌ی استاندارد همراه شده و عملکرد اسپرت را با مصرف سوخت عالی در بزرگراه ترکیب می‌کند.

در همین حال، فولکس‌واگن جتا GLI با موتور ۲.۰ لیتری EA888 عرضه می‌شود که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند-فوت گشتاور ارائه می‌دهد و همچنان می‌تواند با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه‌ی هفت سرعته یا گیربکس دستی شش سرعته جفت شود.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵
نمای جانبی فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵

جتا GLI که به‌اصطلاح به آن “GTI با صندوق عقب” می‌گویند، از ترمزهای بزرگ‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود حسگر گشتاور الکترونیکی کنترل‌شده VAQ و قفل دیفرانسیل الکترونیکی XDS®، سیستم میرایی تطبیقی ​​DCC® و سیستم اگزوز اسپرت منحصر به فرد نیز بهره می‌برد.

سیستم IQ.DRIVE به‌صورت استاندارد در تمام مدل‌های ۲۰۲۵ جتا و جتا GLI ارائه می‌شود. این سیستم از رادارهای جلو و عقب، دوربین جلو و چندین حسگر التراسونیک برای جمع‌آوری داده از محیط اطراف استفاده می‌کند و امکاناتی مانند Travel Assist (رانندگی نیمه‌خودکار)، Front Assist (هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده)، Active Blind Spot Monitor (تشخیص نقطه کور فعال)، Rear Traffic Alert (هشدار ترافیک عقب)، Adaptive Cruise Control (ACC) Stop and Go (کروز کنترل تطبیقی ​​با قابلیت توقف و حرکت)، Lane Assist (سیستم حفظ خط) و Emergency Assist (کمک نیمه‌خودکار خودرو در فوریت‌های پزشکی) را فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود که خط تولید بازنگری‌شده‌ی فولکس‌واگن جتا تا پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ به نمایندگی‌های ایالات متحده برسد.

فولکس‌واگن جتا ۲۰۲۵

source

viraje.ir

توسط viraje.ir