Wp Header Logo 951.png

کمپانی ب ام و بالاخره از جدیدترین سدان قدرتمند خود یعنی ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این خودرو لقب قدرتمندترین M5 تاریخ را از آن خود کرده است اما در عین حال به دلیل سیستم محرک هیبریدی که به صورت استاندارد روی آن نصب شده، سنگین ترین M5 نیز به شمار می رود.

به گزارش مجله ماشین، قلب تپنده ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵ ترکیبی از یک موتور V8 ۴.۴ لیتری توربوشارژ دوقلو و یک موتور الکتریکی است که در گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جایگذاری شده است.

این مجموعه قدرتی معادل ۷۱۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۱۳ نیوتن متر را تولید می کند که کمی کمتر از خروجی مدل XM است.

موتور بنزینی به تنهایی ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد و موتور الکتریکی نیز ۱۹۴ اسب بخار نیرو تولید می کند، که دقیقا مشابه خروجی مدل XM می باشد.

با این حال، ظرفیت باتری هیبریدی در M5 جدید با ۱۴.۸ کیلووات ساعت، کمتر از مدل XM است.

ب ام و ادعا می کند که M5 جدید ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت نهایی این خودرو به صورت استاندارد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که با انتخاب پکیج M Driver به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند.

از طرف دیگر، سیستم محرک هیبریدی پلاگین این خودرو امکان پیمایش مسافت ۴۰ کیلومتری تنها با نیروی برق را فراهم می کند که برای رانندگی های درون شهری بسیار مناسب است.

ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵
نمای عقب ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵

با فشردن پدال گاز یا تعویض دنده به صورت دستی، موتور بنزینی روشن شده و نیروی اضافی در اختیار راننده قرار می گیرد.

برای انتخاب حالت رانندگی، سه گزینه استاندارد درنظر گرفته شده است. حالت Comfort (راحتی) برای رسیدن به نرم ترین و کم مصرف ترین حالت رانندگی از ترکیب نیروی بنزین و برق استفاده می کند.

در این حالت موتور بنزینی بیشتر خاموش می شود و سیستم تعلیق و گیربکس نیز در نرم ترین حالت خود قرار می گیرند. حالت های Sport (اسپرت) و Sport Plus (اسپرت پلاس) باعث افزایش هیجان رانندگی می شوند (با این حال موتور بنزینی به طور دائم روشن باقی می ماند) اما برای دستیابی به تجربه کامل M5 به حالت های اختیاری Dynamic (داینامیک) و Dynamic Plus (داینامیک پلاس) نیاز است.

این حالت ها سیستم انتقال قدرت را برای دستیابی به حداکثر توان بهینه سازی کرده و سیستم خنک کننده را برای کار در پیست مسابقه تنظیم می کنند.

حالت داینامیک همچنین امکان تغییر سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک xDrive به دیفرانسیل عقب را فراهم می کند.

با غیرفعال کردن کنترل پایداری نیز می توانید به گفته ب ام و، “تجربه ای بی واسطه تر از عملکرد خودرو” داشته باشید.

یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در قسمت عقب تعبیه شده است که می تواند بسته به نیاز، نیرو را به چرخ های چپ یا راست منتقل کند.

ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵
نمای جانبی ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵

این سیستم شبیه به سیستم کنترل پایداری عمل می کند، با این تفاوت که به جای استفاده از ترمز، از نیرو برای حفظ تعادل M5 استفاده می شود.

این ویژگی باعث افزایش اعتماد به نفس در پیچیدن با سرعت بالا می شود که سیستم فرمان گیری فعال چرخ های عقب با گردش حداکثر ۱.۵ درجه نیز به آن کمک می کند.

برای متوقف کردن M5 از کالیپرهای شش پیستونی روی دیسک های ۱۶.۱ اینچی در جلو و کالیپرهای شناور تک پیستونی روی دیسک های ۱۵.۷ اینچی در عقب استفاده شده است.

ترمزهای سرامیکی M Carbon به صورت انتخابی ارائه می شوند که اندازه دیسک های جلو را به ۱۶.۵ اینچ افزایش داده و در عین حال ۵۵ پوند از وزن خودرو کم می کنند.

این ترمزها در پشت مجموعه ای از چرخ های staggered با اندازه ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب قرار دارند.

تمامی این موارد بخشی از سیستم انتقال قدرت اختصاصی M5 هستند که بسیار فراتر از فنرهای سفت تر سری ۵ است.

محور عقب پنج اتصالی برای این مدل خاص طراحی شده است و از بازوهای کنترل تقویت شده، بازوهای کنترل camber و بازوهای راهنما که برای تحمل بار G بالاتر طراحی شده اند، استفاده می کند.

محور جلوی دوشاخه ای شکل نیز از استحکام بیشتری برخوردار بوده و از توپی های مخصوص M5 استفاده می کند.

تقویت کننده های اضافی برای برج های کمک فنر، مهاربندی های زیر کف و اتصالات برای اجزای مختلف شاسی تعبیه شده است.

ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵
فضای داخل ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵

به طور طبیعی، سیستم تعلیق تطبیقی ​​M به صورت استاندارد ارائه می شود که دارای کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی است که راننده می تواند آنها را به دلخواه تنظیم کند.

تنظیمات مختلفی برای رانندگی در نظر گرفته شده است. علاوه بر حالت های رانندگی ذکر شده قبلی، M5 جدید امکان تنظیم جداگانه سیستم تعلیق، ترمزها، فرمان، گیربکس و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ xDrive را نیز فراهم می کند.

در بحث فناوری، شاهد سیستم عامل ۸.۵ ب ام و با نمایشگرهای مخصوص M برای راننده و سرنشینان جلو هستیم. یک نمایشگر سربالا نیز به صورت استاندارد ارائه می شود و برای مواقعی که حوصله رانندگی ندارید، می توانید از طریق اینترنت فیلم تماشا کنید یا از بازی های AirConsole لذت ببرید.

از نظر ظاهری، M5 با چهار خروجی اگزوز در عقب به راحتی قابل تشخیص است.

این خودرو همچنین ۳.۰ اینچ در جلو و ۱.۹ اینچ در عقب پهن تر شده است. ب ام و می گوید که برای ظاهری تهاجمی تر، طراحی سطوح جانبی M5 نسبت به سری ۵ تغییر یافته است.

نمای جلویی مملو از دریچه های هوا و زوایای متضاد است و یک اسپویلر لبه ظریف به نمای عقب شخصیت می بخشد.

در زمان عرضه، نه رنگ استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است، اما خریداران می توانند برای انتخاب رنگ منحصر به فرد از میان طیف وسیعی از رنگ های BMW Individual یکی را انتخاب کنند.

و اما می رسیم به مهم ترین موضوع: وزن ب ام و M5 مدل ۲۰۲۵ برابر با ۲۴۴۵ کیلوگرم است. این عدد به اندازه یک فیل واقعی نیست، اما از یک فورد F-150 با کابین چهار درب و سیستم چهار چرخ متحرک بیشتر است.

با این حال، ما قبلاً یک نمونه اولیه از M5 را در پیست رانندگی کرده ایم و از عملکرد فوق العاده آن شگفت زده شده ایم. به نظر می رسد وزن مشکلی ندارد، اما باید دید که این موضوع در رانندگی های روزمره چگونه خود را نشان می دهد.

برای بررسی دقیق تر این موضوع، به زمان و تجربه بیشتری پشت فرمان این خودرو نیاز داریم.

یا می توانید با قیمت پایه ۱۲۰,۶۷۵ دلار یکی را خریداری کنید و خودتان قضاوت کنید که آیا سنگین ترین M5 تاریخ هنوز هم می تواند یک رانندگی لذت بخش باشد. تحویل این خودرو از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

جدول مشخصات

source

viraje.ir

توسط viraje.ir