Wp Header Logo 975.png

در اینستاگرام ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر فعال به فعالیت مشغول اند. اینستاگرام یکی از مهم ترین و پر بازده ترین منابع برای بازاریابانی که به دنبال دستیابی به مشتریان بالقوه اند نیز به شمار می رود. بسیاری از متخصصان حوزه بازاریابی، این برنامه محبوب را سکوی پرشی برای افراد مستقلی می دانند که قصد دارند استعداد هایشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این راه درآمدی کسب کنند. همچنین کسب و کار هایی که مدت ها است در بازار جایگاهی برای خود کسب کرده اند، می توانند با افزایش فروش از طریق اینستاگرام، روند پیشرفت خود را سرعت ببخشند. آموزش اینستاگرام مارکتینگ و در وهله اول آشنایی با آن، برای هر دو دسته این افراد سودمند خواهد بود. در این نوشته مطالبی درمورد آن گردآوری کرده ایم.

اینستاگرام مارکتینگ به چه معنا است؟

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

به روش های استفاده از این پلتفرم برای تبلیغ یک برند تجاری یا شخصی، بازاریابی اینستاگرام گفته می شود. هدف از این تبلیغات در این نوع بازاریابی، افزایش فالوور، افزایش ترافیک وب سایت و آگاه کردن افراد از برند یا فروش محصولی خاص است. بازاریابی اینستاگرام بسیار مشابه با بازاریابی از راه اپلیکیشن های دیگر است. اینستاگرام، پلتفرمی بصری در اختیار برند ها، کسب و کار ها و تولیدکنندگان قرار می دهد تا با بهره گیری از آن رشد و پیشرفت خود را ملموس تر احساس کنند. بازاریابی ارگانیک از راه استوری ها، ریلز ها، پست ها، تبلیغات و مشارکت های حمایت شده از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن معتبر و محبوب است.

چه نکاتی در آموزش اینستاگرام مارکتینگ مطرح می شود؟

نکات

بسیاری از افرادی که اینستاگرام مارکتینگ را آموزش می دهند، به برخی از نکات مهم اشاره می کنند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • تعریف مخاطبان و درک نیاز های آن ها

به طور کلی تعریف مخاطبان یکی از استراتژی های کلی برندسازی و بازاریابی به شمار می رود. با این حال آنچه اهمیت دارد این است که به بخش خاصی از مخاطبان که صفحه شما را دنبال می کنند، توجه داشته باشید. باید از خود بپرسید این دسته از مخاطبان به چه نوع محتوایی بیشتر و بهتر واکنش نشان می دهند؟

برای مثال بر اساس نظرسنجی هایی مشخص شد که 53 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی برای مشاهده و خرید محصول از اینستاگرام استفاده می کنند. این آمار بیان می کند که در آموزش اینستاگرام مارکتینگ نشان دادن محصولات، بازخورد مشتریان نسبت به آن محصول و آنباکسینگ آن در حضور مخاطبان، نظر آن ها را به سوی خود جلب می کند.

  • بهینه کردن پروفایل اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام تا حدود زیادی میزان حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان را مشخص می کند. در بخش پروفایل حتما بایو، آواتار و آدرس وبسایت کسب و کارتان را اضافه کنید. این کار موجب می شود مخاطبان بتوانند به آسانی و در یک نگاه تصویری جامع از کار شما دریافت کنند. در صورتی که کلمات کلیدی ای را در قسمت پروفایل خود وارد کنید، افراد بیشتری در جستجو هایشان صفحه شما را پیدا می کنند. پیشنهاد می دهیم حتما از قابلیت اضافه کردن URL در پروفایل خود نیز بهره ببرید.

پروفایل اینستاگرام

  • ایجاد یک استراتژی محتوایی

ممکن است تصور کنید ساخت یک استراتژی محتوایی تنها یک برنامه است که به کار هایتان نظم می دهد. در حالی که در آموزش اینستاگرام مارکتینگ ذکر می شود که این استراتژی ها با پاسخ به سوال های مهم و بنیادین، در رشد کسب و کار موثر واقع می شود. سوالاتی از این قبیل که اساسا چرا محتوا تولید می کنید و مخاطبان این محتوا ها چه کسانی هستند؟

توصیه می کنیم برای بازاریابی اینستاگرام خود اهدافی تعیین کنید. تعیین هدف در این راه اولین اقدام محسوب می شود و موجب می شود به حجم قابل توجهی از ایده ها برای ایجاد کمپین های محتوایی گوناگون دست یابید. این کمپین ها و ایده ها باید در راستای رسیدن به اهدافی که در گام اول معین کردید، باشند.

 در مرحله بعد بهتر است در تقویمی تمام رویداد های مهم، تعطیلات و بهترین زمان خرید متناسب با نوع کسب و کارتان را مشخص کنید. رویداد های جهانی، میم ها و موضوعات جذاب روز را در ایجاد این تقویم از یاد نبرید. برای مثال Freedom Moses، صفحه ای موفق در اینستاگرام است که در آن یک پالت رنگی واحد و طرح های گرافیکی ثابتی مشاهده می شود. نکته مهم دیگر آن است که از ردیابی و بررسی عملکرد خود غافل نشوید. استفاده از داده هایی که در نتیجه این بررسی ها به دست می آید، در تعیین استراتژی های آتی شما موثر است.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از پلتفرم های محبوب و پر بازده در حوزه بازاریابی است که ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال در معرض دید قرار دادن استعداد هایشان و کسب درآمد از آن ها هستند، روش های بازاریابی این برنامه را برای رشد سریع تر به کار می برند. کسب و کار های باتجربه نیز با استفاده از آن می توانند به موفقیت های روزافزون دست یابند. در این مقاله روش هایی را که در آموزش اینستاگرام مارکتینگ بررسی می شوند، ذکر کردیم.

 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir