Wp Header Logo 989.png

غول خودروسازی آمریکا، فورد، تعدیل نیروی گسترده‌ای را در بخش مدیریت کارخانه کلن خود اعمال کرده است. این تعدیل نیرو بخشی از برنامه‌ای برای بازسازی شرکت است که ممکن است خروج این غول خودروسازی از آلمان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش مجله ماشین، روزنامه آلمانی Bild می‌نویسد که نگرانی‌ها در واحد آلمانی فورد پس از اعلام این شرکت مبنی بر اینکه تنها چهار نفر از ده مدیرعامل فعلی خود را حفظ خواهند کرد، در حال افزایش است.

فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به عنوان بخشی از تحول کسب‌وکار اروپا، فورد در حال ساده‌سازی ساختار اداری و مدیریتی خود در آلمان و کوچک کردن هیئت مدیره فورد است. از اول ژوئیه ۲۰۲۴، حداکثر چهار عضو هیئت مدیره را تشکیل خواهند داد.»

کیران کاهیل، رئیس هیئت نظارت، استدلال کرد که برای ساده‌سازی ساختار اداری و مدیریتی فورد در آلمان، این اقدام ضروری است. به نقل از بیلد، او گفت: «این حرکت به ما سرعت عمل بیشتری می‌دهد و به تیم مدیریت اجازه می‌دهد تا به طور کامل روی وظایف عملیاتی خود تمرکز کنند و فورد را به سمت آینده‌ای موفق هدایت کنند.»

فورد سال گذشته به عنوان بخشی از یک برنامه ریاضتی، تعدیل نیروی گسترده‌ای را اعلام کرد و گفت که ۳۸۰۰ شغل را در اروپا، عمدتا در آلمان، به دلیل تغییر رویکرد به سمت تولید خودروهای برقی که به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد، حذف خواهد کرد.

به گفته بنجامین گروسکا، رئیس شورای کارخانه کلن، به رویترز، این خودروساز قبلاً نیمی از برنامه بازسازی قبلی خود را که شامل حذف ۲۳۰۰ شغل در آلمان بود، تکمیل کرده و تعداد کارکنان را به ۱۳۰۰۰ نفر کاهش داده است.

فورد هفته گذشته برنامه‌هایی را برای تعدیل نیروی بیشتر در آلمان بدون مشخص کردن تعداد اخراج‌های اضافی اعلام کرد.

لینک کوتاه نوشته

فورد آلمان را ترک می‌کند؟ تعدیل نیروی گسترده در کارخانه کلن