Wp Header Logo 1016.png

تسلا در دادگاه استدلال می کند که ایلان ماسک به خاطر رأی سهامداران، دعوای حقوقی بر سر پاداش ۵۶ میلیارد دلاری اش را برنده شده است، علی رغم اینکه قاضی این پاداش را اوایل سال جاری باطل کرده بود.

به گزارش مجله ماشین، این ادعا در پی رأی گیری سهامداران تسلا برای تایید بسته سهام options سال ۲۰۱۸ مطرح شده است. رأی گیری به دنبال حکم قاضی دلاویر در ژانویه برای باطل کردن این پاداش به دلیل کنترل نامناسب فرآیند مذاکره توسط ماسک و گمراه کردن سهامداران در مورد جزئیات کلیدی، انجام شد.

عدم قطعیت در این پرونده بر روابط ماسک با تسلا که با فروش کندتر و رقابت شدیدتری دست و پنجه نرم می کند، سایه افکنده است. او گفته است که اگر سهام بیشتری به دست نیاورد، ممکن است محصولاتی را خارج از شرکت توسعه دهد.

تسلا این استدلال را در پیشنهادی برای قاضی، صدراعظم کاتلین مک‌کورمیک از دادگاه استیناف دلاویر، مطرح کرد تا حکم نهایی لازم برای اجرای رأی ژانویه را صادر کند. تسلا اعلام کرد که حکم نهایی باید به این صورت باشد که “حکم به نفع متهمان صادر شود.”

تیم حقوقی سهامداران می خواهند قاضی به حکم اولیه خود مبنی بر باطل کردن بسته حقوقی ماسک پایبند باشد. آنها می خواهند او به تسلا دستور دهد که بالقوه میلیاردها دلار سهام تسلا را به عنوان حق الوکاله به آنها بپردازد.

تسلا گفته است که حق الوکاله منصفانه ممکن است تا ۱۳.۶ میلیون دلار باشد.

روز پنجشنبه، مک‌کورمیک به طرفین دستور داد تا خلاصه‌هایی را با شرح دیدگاه‌هایشان در مورد تأثیر رأی سهامداران بر پرونده آماده کنند. او همچنین از طرفین خواست تا در اواخر جولای یا اوایل آگوست برای ارائه استدلال های شفاهی در مورد این موضوع توافق کنند.

در تاریخ ۸ جولای، مک‌کورمیک استدلال های شفاهی را در مورد حق الوکاله خواهد شنید و ممکن است قبل از صدور حکم، حداقل چند هفته طول بکشد.

حتی اگر او حکم ژانویه خود را لغو نکند، ممکن است تشخیص دهد که رأی سهامداران نشان داده است که پیروزی در این پرونده ارزش کمی داشته است، زیرا سهامداران تسلا خواهان این غرامت رکوردشکن هستند. این امر درخواست حق الوکاله وکلای شاکی را که بر اساس ارزشی که با لغو بسته حقوقی برای شرکت به ارمغان آورده اند، تضعیف می کند.

لینک کوتاه نوشته

https://machinemag.ir/?p=23812