به گزارش مجله ماشین، این مکان عظیم که توسط کالین از کانال یوتیوبی ثبت و ضبط شده، خانه بیش از ۳۰ خودروی کمیاب و گرانقیمت است. با اینکه این خودروها کاملاً به حال خود رها نشدهاند و در انباری متروکه نیستند، اما این ساختمان از چشم کنجکاو پنهان است و موقعیت مکانی آن برای اکثر مردم ناشناخته است.
به گفته کالین، او از طریق یک خبرچین از این مکان مطلع شده است، اما اذعان میکند که مدت زیادی برای انتشار ویدئو تردید داشته تا «مطمئن شود خودروها از امنیت برخوردار هستند.» این موضوع تأیید میکند که این ملک متروکه نیست، بلکه نوعی انبار نگهداری برای کلکسیون یک فرد ثروتمند است. البته خودروها نشانههایی از کمتوجهی را نشان میدهند، اما این یکی از آن مواردی نیست که خودروها در اثر نگهداری نامناسب پوسیده و از بین بروند.
به نظر میرسد این کلکسیون به یک شخصیت برجسته در دنیای خودروهای کلاسیک مرتبط باشد و برخی از آنها را در رویدادهای مرتبط در آینده خواهیم دید. اما تا آن زمان، بیایید به جواهراتی که در این انبار بزرگ پارک شدهاند نگاهی بیندازیم.
این ساختمان که احاطه شده با پوشش گیاهی انبوه و به دور از جادههای اصلی به نظر میرسد، خانه مجموعهای چشمگیر از خودروهای کلاسیک ساختهشده بین دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۶۰ است. جای تعجب ندارد که برای یک کلکسیون واقع در انگلستان، این مجموعه شامل چندین دستگاه استون مارتین و بنتلی است. بیشتر بنتلیهای موجود از نوع ۳ لیتری هستند که از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۹ با بدنههایی از شرکتهای سازنده مختلف تولید میشدند. این بنتلیها معمولاً قیمتی بیش از یکچهارم میلیون دلار دارند.
علاقهمندان به خودروهای اسپرت ایتالیایی نیز شاهد یک لانسیا و چند آلفارومئو از جمله مدل ۶C و جولیا اسپرینت اسپشیال خواهند بود. هر دو آلفارومئو کمیاب و قابل توجه هستند و از آن دسته خودروهاییاند که معمولاً در جشنواره سرعت گودوود دیده میشوند.
در بخش خودروهای آلمانی، این انبار میزبان یک دستگاه بامو ۵۰۳ است. این گرندتورر از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹ ساخته شد، اما بامو تنها ۴۱۳ دستگاه از آن را تولید کرد. این بامو یکی از تنها ۲۷۴ دستگاه کوپه موجود است و احتمالاً جزو کمتر از ۵۰ دستگاه مجهز به فرمان راست باشد.
اگر این به اندازه کافی کمیاب نیست، پس نظرتان درباره آن فریزر ناش قرمز رنگی که در دقیقه ۱۸ فیلم ظاهر میشود، چیست؟ این خودرو یکی از تنها دو دستگاه کوپه Continental است که تا به حال ساخته شده است. یا آن خودروی عجیب و غریب که در دقیقه ۲۴:۳۰ ظاهر میشود. این خودروی نادر Nardy Silver Ray است که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده و در هیچ جای دیگری آن را نخواهید دید.
این خودروی GT با شاسی اصلاحشده آلفارومئو و موتور V8 پلیموث، توسط جیووانی میشلتی طراحی و توسط کاروزریا ویگناله ساخته شده است. این خودروی تکنسخه سالها پنهان بود تا اینکه در سال ۲۰۱۳ توسط جولین مجزوب (که ممکن است با این کلکسیون مرتبط باشد) دوباره کشف و بازسازی شد.
در نهایت، این ساختمان همچنین خانه یک دستگاه بوکار XP-5 فوقالعاده کمیاب است. خودروهای اسپرت بوکار توسط باب کارنز در لیکوود، کلرادو توسعه داده شدند و بین سالهای ۱۹۵۷ و ۱۹۶۱ ساخته میشدند. XP-5 اولین مدل تولیدی واقعی از این کارگاه کوچک بود. تنها ۱۵ دستگاه از این خودرو با موتورهای V8 بلوک کوچک شورولت ساخته شد.
اکثر خودروهای پارکشده در اینجا در شرایط نسبتاً خوبی هستند، اگرچه با گرد و غبار و تار عنکبوت پوشیده شدهاند. برخی از آنها در حال تعمیر یا بازسازی بودند که هر کسی که مسئول این مکان بود دیگر به آن سر نمیزد. امیدوارم این خودروهای کلاسیک ارزشمند زودتر از دیرتر به جادهها (و مدار نمایش خودرو) بازگردند. ارزش کل این خودروهای کلاسیک به چندین میلیون دلار میرسد و حیف است که آنها از بین بروند.
source