برای بررسی امکانات اکستریم VX بهتر است از لیست بلند بالای امکانات کمکی راننده شروع کنیم.
- هشدار ترافیک متقابل از عقب
- ترمز ترافیک متقابل از عقب
- هشدار برخورد از عقب
- هشدار باز شدن درب
- هشدار ترافیک از جلو
- ترمز ترافیک متقاطع از جلو
- دستیار پارک خودکار
- نمای نقطه کور
- تشخیص نقطه کور
- کمک تغییر خط
- ترمز اضطراری مانور
- ترمز اضطراری خودکار
- هشدار برخورد از جلو
- کروز کنترل تطبیقی هوشمند
- هشدار خروج از خط
- حفاظت از خروج از جاده
- کمک حفظ خطوط
- ارتقا یافته کنترل هوشمند
- حفظ خطوط اضطراری
- دستیار ترافیم
- کمک کروز یکپارچه
- کنترل هوشمند چراغ جلو
- کمک محدودیت سرعت
- نشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
تمام رادارهای فوق در کاتالوگ خودرو آمده است. اما اولین چیزی که از آنها دستگیرتان میشود آن است که VX کارهایی که شما میخواهید را انجام نمیدهد. رادارها مشغول کنترل کردن رانندگی شما هستند و به دلیل منویی با کلمات نامانوس (در فارسی و انگلیسی) شما دقیق متوجه نیستید که کدام مورد باعث این نافرمانی شده است. در کل بعد از کمی سر و کله زدن با رادارها میتوانید به خوبی از آنها استفاده و مسئولیت را به آنها واگذار کنید.
یکی از مواردی که کمی جای بهتر شدن دارد، کنترل توجه راننده به جاده است، وقتی عینک بر چشمتان باشد و سنسور چشمانتان را نبیند، دائما در حال هشدار به شماست که از جلو غافل نشوید و توجه به جلو از همه چیز مهمتر است.
کروز کنترل تطبیقی و حرکت خودکار بین خطوط به خوبی کار میکنند و در مسافرتهایی که از اتوبانها عبور میکنید، بار زیادی از دوشتان خواهد برداشت.
در نهایت بررسی دقیق تمامی رادارها نیازمند زمانی چند روزه است، در مدت زمان محدودی که اکستریم VX را در اختیار داشتیم، نمیشد نظر قطعیای درباره کاربری این امکانات داشت.
از رادارها که بگذریم به تجهیزات رفاهی میرسیم، از گرمکن صندلی و ماساژور گرفته تا سیستم صوتی مخصوص سرنشینان جلو، عموم امکاناتی که به دنبالش هستید در اکستریم VX یافت میشود. تکمیل بودن امکانات امتیاز مثبتی برای VX است. اما وقتی ادعای لوکسترین کراساور را میشنوید میبایست انتظار داشته باشید که به مجهز بودن به همچین امکاناتی بسنده نکنیم و به نحوه عملکرد آنها هم بپردازیم.
سردکن صندلیها در واقع از تعریق و چروک لباسهایتان بعد از نشستن برروی صندلیهای چرم جلوگیری میکند. با اینکه از این وظیفه به خوبی برمیآید، برای خنک کردن شما کمی ضعیف به نظر میرسد. ماساژور صندلیها به خوبی بعد از سفرهای طولانی خستگی را از ماهیچههای پشت میگیرد. اما بعد از رفع خستگی ترجیح میدهید آنها را خاموش کنید!
تهویه سه کاناله حقیقتا در میان خودروهای چینی تنها در اکستریم VX پیدا میشود. تهویه پرتاب باد خوبی دارد، اما از خودرویی که لوکس خود را معرفی میکند انتظار میرود صدای تهویه با طراحی فکر شدهتر دریچهها کمتر باشد.
کیفیت نمایشگرهای FULL HD بدون هیچ انتقادی خوب است، بازخورد خوبی نسبت به لمس شما نشان میدهد و شدت نور خوبی برای استفاده در روزهای آقتابی دارد.
تقسیم وظایف در مانیتورها و منوها نسبتا خوب است و با منوهایی اختصاصی برای هر کاربری طرف هستید که کاربری شما را آسانتر میکند. اما برای عادت کردن به کلمات نامانوس در منو نیازمندید که چند روزی به فراگیری منو بپردازید.
از طرفی برای دسترسی به تهویه و دوربین 360 صفحهای لمسی طراحی شده که شما میبایست کمی هنگام لمس آن جدیتر از صفحات تاچ باشید. که امری منطقیاست تا از فرمانهای اتفاقی جلوگیری شود، اما از طرفی چون راهنمای فیزیکیای زیر انگشتتان حس نمیکند، برای استفاده از آن میبایست چشم از جاده بردارید.
در نهایت اگر بخواهیم جمعبندیای برروی امکانات VX داشته باشیم، با خودرویی طرف هستیم که از تمامی آپشنهای خودروهای به روز در کابینش استفاده کرده و به قول معروف جنساش جور است. اما اگر بخواهیم خیلی سختگیری کنیم، سطح عملکرد این آپشنها میبایست از خودروهای دیگر برند چری یه سر و گردن بالاتر میبود.
source