Wp Header Logo 324.png
تولید ب ام و X4

کمپانی ب ام و تصمیم گرفته به تولید کراس اوور اسپرت و کوپه X4 خاتمه دهد. آنطور که یکی از مقامات خودروساز آلمانی در گفتگو با شاخه ایتالیایی Motor1 اعلام کرده، X4 در آخرین نسل خود به سر برده و بعد از این نسل دیگر تولید نخواهد شد.

ماجرا از این قرار است که با رشد ابعاد نسل کنونی X2 جا برای X4 تنگ شده و مدیران ب ام و معتقدند تولید و عرضه این مدل دیگر توجیهی ندارد. شاید بدانید نسل فعلی X2 سال گذشته معرفی شد. این نسل از لحاظ جثه به میزان قابل توجهی رشد کرده و نسبت به نسل پیشین بسیار بزرگ تر است. علاوه بر جثه، اختلاف قیمت دو مدل نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده، از این رو حفظ هر دو مدل روی خط تولید توجیهی ندارد. از دید مدیران ب ام و، کسانی که خواهان کراس اووری بزرگ تر و لوکس تر از در سبد محصولات کمپانی هستند، می توانند به سراغ X6 بروند. آنها بر این باور هستند که شکاف موجود بین X2 و X6 را X3 به خوبی پر می کند و نیازی به X4 نیست.

نمای جانبی ب ام و X4

شاید بدانید X3 پرفروش ترین محصول ب ام و در سال ۲۰۲۳ به شمار می رود. برخلاف X2 که بر اساس یک پلتفرم دیفرانسیل جلو توسعه پیدا کرده و فقط با موتورهای چهار سیلندر قابل انتخاب است، X3 مبتنی بر پلتفرم دیفرانسیل عقب بوده و در تریم M50 با موتور شش سیلندر به فروش می رسد.

بدنه خودرو ب ام و X4

در حال حاضر مشخص نیست که ب ام و دقیقاً چه زمانی به تولید X4 خاتمه خواهد داد. با وجود این می دانیم که نسل جدید X از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. با این حساب و طبق صحبت های انجام شده، می توان حدس زد که X4 به مدت طولانی روی خطوط تولید نخواهد بود، از این رو شاید بتوان گفت که پس از مدل ۲۰۲۵، تولید این کراس اوور اسپرت متوقف خواهد شد.

کراس اوور ب ام و X4

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که ب ام و پس از توقف تولید نسخه درون سوز X4 احتمالاً نسخه تمام الکتریکی آن را با نام iX4 روانه بازار خواهد کرد. آنطور که وبسایت BMWBLOG گزارش کرده، این نسخه حوالی سال ۲۰۲۷ از راه خواهد رسید. اگر این گمانه زنی درست از آب دربیاید، X4 برقی بر مبنای پلتفرم جدید نئو کلاس تولید خواهد شد. ب ام و پیشتر تأیید کرده که تا سال ۲۰۲۸ شش مدل برقی را بر اساس این پلتفرم مدرن تولید می کند. به غیر از iX4، این پلتفرم در ساخت مدل های دیگری مثل i3 و iX3 نیز به کار گرفته می شود. بر اساس برنامه ریزی ها، کراس اوور iX3 سال آینده و سدان i3 در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir