Wp Header Logo 405.png


منتشر شده در 20 تیر 1403 ساعت 11:00


کیت ZF برای برقی‌سازی

زد اف (ZF) یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه مهندسی و ساخت قطعه برای صنایع مختلف است. این شرکت در صنعت خودرو بیشتر با گیربکس‌های پیشرفته شناخته می‌شود، اما در زمینه‌های دیگری مثل پیشرانه، شاسی، قطعات الکترونیکی، سامانه‌های ایمنی و لوازم جانبی نیز فعالیت می‌کند. در کنار صنعت خودرو، زد اف در سایر حوزه‌ها نیز به نوآوری و ارائه راهکارهای نوین می‌پردازد. یکی از جدیدترین نوآوری‌های غیر خودرویی این شرکت کیتی است که برای برقی‌ سازی دوچرخه‌ها کاربرد دارد.

کیت جالب زد اف شامل موتور، باتری، واحد کنترلی و اپلیکیشن مخصوص می‌شود. هسته اصلی قوای محرکه این کیت را ماژولی به نام CentriX تشکیل می‌دهد. این ماژول در حقیقت یک موتور الکتریکی و مجموعه‌ای از چرخ دنده‌های تعبیه شده درون یک محفظه استوانه شکل را در بر می‌گیرد. به گفته زد اف، برای نصب این ماژول به فضایی با ۸۸ میلیمتر قطر و ۱۱۸ میلیمتر عرض نیاز است.

کیت برقی سازی ZF

عرضه کیت زد اف در دو نسخه

ماژول CentriX در دو نسخه ۹۰ و ۷۵ عرضه می‌شود. در نسخه ۹۰ موتور موجود توانایی تولید حداکثر ۶۰۰ وات قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این ماژول برای دوچرخه‌های کوهستان  و مدل‌های مخصوص آفرود توسعه یافته است. موتور به کار رفته در نسخه ۷۵، می‌تواند ۴۵۰ وات قدرت و ۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و بیشتر مناسب دوچرخه‌های شهری است.

برقی سازی دوچرخه

آنطور که زد اف اعلام کرده، کیت برقی‌سازی این شرکت ۴۸ ولتی بوده و می‌تواند به طور مداوم ۲۵۰ وات قدرت را در اختیار دوچرخه سوار قرار دهد. در این کیت وظیفه تامین انرژی به باتری ۵۰۴ یا ۷۵۶ وات ساعتی محول می‌شود. طبق انتظار باتری جداشدنی بوده و در داخل خانه قابل شارژ است. میزان شارژ باتری از طریق واحد کنترلی به دوچرخه سوار نمایش داده می‌شود. این واحد روی تنه و نزدیک فرمان قرار می‌گیرد. بد نیست اشاره کنیم که کیت زد اف در مجموع ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد.

کیت ZF

از دید آقای دانیل هارتر، مدیر بخش حمل و نقل کوتاه گروه زد اف، کیت ابداعی این شرکت به سازندگان انواع دوچرخه‌ها اجازه می‌دهد به راحتی محصولات خود را برقی کنند. با توجه به اعتبار زد اف، به فاصله کمی از زمان معرفی، اولین مشتری برای این کیت پیدا شده و شرکت دوچرخه سازی ریمون (Raymon) اعلام کرده سال آینده مدل «تاروک» را به کیت مذکور مجهز می‌کند.

معرفی کیت ZF

source

viraje.ir

توسط viraje.ir